صالح علاء با ذکر خاطره​ای شیرین از دوران تدریسش می​نویسد: «از خدا پنهان نیست، از شما چه پنهان من صدای «جواد یساری» را دوست دارم...»

به گزارش خبرآنلاین، دومین شماره «نگاه پنج‌شنبه»، به سردبیری سیدعلی میرفتاح روی پیشخوان روزنامه‌فروشی‌ها آمد. در این شماره آثاری از محمد صالح علاء، هوشنگ گلمکانی، محمدعلی بهمنی، بهروز غریب پور، محمدرضا زائری، کامبیز درم بخش، ابولحسن مختاباد و... منتشر شده است.

 

در بخشی از این شماره، یادداشت جالب و خواندنی از محمد صالح علاء درباره لذت موسیقایی و تعلق خاطرش به گونه‌های موسیقی با عنوان «از ذائقه جغوربغوری تا شرمی گلبهی» منتشر شده که ضمن اشاره به علایق این شاعر و نویسنده به حوزه موسیقی، از برخی کاستی‌های موسیقی در کشور نیز انتقاد شده است. او البته میل به موسیقی را همچون ذائقه آدمی می‌داند که نجیب و بی‌آزار است و گاه انسان را تا حوالی بهشت بدرقه کرده است.


صالح علاء در بخشی از یادداشت خود آورده است:
« من تا نوجوانی ذائقه‌ای نداشتم زیرا از موسیقی خانگی محروم بوده‌ام، پس از آن هم با انواع موسیقی پنجره آشنا شدم، آنچه را که در کوچه و خیابان می‌شنیدم تا زمانی که به استقلال فردی و فرهنگی رسیدم. از آن موقع دیگر شنونده جغوربغوری بودم که این ویژگی جوانی است؛ در میان سالی و پیری است که آدمی دلش شعبه دیگری ندارد اما شاید همیشه مصرفم موسیقی پاپ بوده تا اینکه در معاشرت با آقایی در کتابفروشی نرسیده به بهارستان با موسیقی کلاسیک آشنا شدم. دلم لرزید. شدم جوری که شب و روز به آن اشتغال داشتم...کم مانده بود گوشم دیوانه شود...»


به گزارش خبرآنلاین، او در انتهای این یادداشت خواندنی‌اش به نکته جالبی اشاره می‌کند که گویا تا به حال جایی آن را قلمی نکرده بوده است، او می‌نویسد: «از خدا پنهان نیست، از شما هم پنهان نباشد، من صدای آقای جواد یساری را هم دوست دارم چنان که باید خاطره‌ای را بنویسم: در سالهایی که درس می‌دادم و به شهری رفت و آمد داشتم، در آن شهر بیشتر شب‌ها میمهان مدیر گروهمان _ آقای رضا مهدوی _ بودم. از طرفی چون من از آغاز نان‌آور شب بوده‌ام و دیرخواب، بنابراین صبح‌ها برای هرکاری عبوس و بداخلاق ام و صاحب خانه که از نقطه ضعف‌های من با خبر بود، صبح هنگام مرا با جادوی صدای آقای جواد یساری بیدار می‌کرد که دلکش حالی بود. باور کنید هر روزی که با صدا و موسیقی ایشان بیدار می‌شدم شخص قابل استفاده‌تر و م معلمی ملین بودم...»


متن کامل این یادداشت همراه با گفتگوها و نقدهایی خواندنی در شماره دوم هفته‌نامه «نگاه پنجشنبه» منتشر شده است. 

 

این هفته نامه جمع و جور و خواندنی با قیمت 2هزار تومان منتشر می شود و ساکنان پایتخت برای تهیه این نشریه می توانند با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 203321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =