۰ نفر
۲۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۹

در راس لیست سالانه مجله فورچون، شرکت‌های IT مانند اپل، آمازون و گوگل قرار گرفته‌اند.

لیست موسوم به تحسین برانگیزترین شرکت‌ها در مارس 2012 توسط مجله فورچون در حالی منتشر شد که نام شرکت‌های نرم افزاری و سخت افزاری تکیه زده بر دنیای اینترنت، جلوه بیشتری کرده است.
برای پنجمین سال متوالی اپل شماره یک مجله شد و بدنبال آن گوگل، آمازون، کوکاکولا و آی.بی.ام در رده های بعدی قرار گرفتند.
در واقع از 5 رده اول، چهار کمپانی در کار تکنولوژی و آی تی هستند که خود نشان دهنده اهمیت این نوع شرکت‌ها در جهان است. در لیست 50 شرکت اول می‌توان نام‌هایی چون مایکروسافت(رتبه هفدهم)، سامسونگ(رتبه 34)، اینتل(رتبه 36)، ای.بی(ebay رتبه 41)، سیسکو(رتبه 42)، AT&T (رتبه 46)، و اوراکل در رتبه 49 را دید.
نکته جالب توجه عدم وجود شرکت‌هایی مانند یاهو، دل و اچ پی در این لیست است که جزو شگفتی‌های امسال این لیست است.
لیست مجله فورچون را گروه موسوم به HAY از طریق پرسشنامه و سرشماری از طریق 3855 مدیر برجسته جهانی و 10 کمپانی که همیشه جزو برترین‌ها هستند؛ تهیه می‌کند.
موردهایی که در پرسشنامه مد نظر قرار می‌گیرد شامل صحت آمار مالی کمپانی؛ رقابت در بازار، نوآوری و ابداع ، مدیریت و پاسخگویی به مشتری است که هر کمپانی نتایج بهتری را داشته باشد می‌تواند به رده های بالاتر برود. البته ایراداتی هم به این لیست از سوی افراد و کارشناسان مستقل وارد شده است و از جمله اینکه مثلا مشکل شرکت Foxconn ، شریک اپل در چین بدلیل اجناس نامرغوب وارد شده در بازار در این لیست و در مورد اپل لحاظ نشده است.
شرکت نرم افزاری مانند SAP در رتبه 13 و نیز نوکیا در این لیست در رتبه 30 جای گرفته است. 5 کمپانی آسیایی در این لیست به ترتیب شامل تویوتا، کانن، سامسونگ، سونی و هوندا هستند. از سوی دیگر هوآوی چین به عنوان شرکت مخابراتی و ال جی جزو ده کمپانی برتر قرار دارند.
 

منبع: زد.دی.نت

علیرضا خراسانی

5621

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 203228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    4 0
    چرا ما یک شرکت درست نمی کنیم که در تولید و توسعه سیستم عامل و برنامه هایی مثل آفیس کار کند
    • بدون نام IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      4 0
      سلام رفیق من رشته ای تی میخونم . به زور زندگیمو میگذرونم.میدونی دانشجو توی این مملکت از هر چیزی ارزشش کمتره اینو منی که تو جامعه همراه بازازیا کار میکنم میگم رفیق. وقتی که یه برنامه مینویسی که مثلا یه تومن قیمت داره برا سازمانای اداری میگه باید مهر دولت بخوره ششصد تومن پات درمیاد میفروشی چهارصد تومن انگیزه ای واسه نوشتن پیدا میکنی......؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بدون نام IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
      1 0
      تو جهان it به عنوان یکی از پر در آآمدترین شغلها حساب میشه ولی اینجا بی ازشترین و کم در آمدترین - چون نگاه مسولین به این رشته یعنی سی دی رایت کردنه نه بیشتر - نگاه بالا دستی هاست که میتونه یه تکنولوپی رو به سرانجام برسونه - ما خیلی عقبیم از دنیای it - فاصلمون خیلی زیاده
  • بدون نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    3 0
    آنوقت اکثر شرکتهای آی تی ایران بیرون بورس و خیلی کوچولو اند.
  • بدون نام IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    2 0
    برید نوع نگاه مدیران و حاکمان در کشورهای پیشرفته را نسبت به ای تی را مطالعه کنید تا متوجه شوید چرا آنها آنچنان پیشرفت می کنند و ما انقدر نگران همین اینترنت های کند نصفه نصفه ی خودمان هم باید باشیم ...
  • reza IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    1 2
    باعث افتخار که ای بی که موسسش ایرانیه جز پنجاه رتبه اوله
    • بدون نام IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
      1 0
      آره افتخاره ولی سرمایه اصلیش کجاست ؟؟ مایه ی ننگ میشه که این همه سرمایه تو یه کشور دیگه هست و سود دهی میده ولی سودش ذره ای واسه مملکتمون فایده نداره
  • حامد IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    0 0
    وقتی که دولت برنامه هاش برای پیشرفت آی تی ضعیفه و از شرکت های خصوصی هم حمایت نمیکنه و قانون درستو حسابی هم وجود نداره مثلا کپی رایت (هر نرم افزاری بخوای تو ایران مجانی پیدا میشه ) بایدم ما تو لیست نباشیم.
  • بدون نام IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
    1 0
    این لینوکس که دانشجوها و اساتید دانشگاه شریف روش کار می کردند امکانات فارسی چی داره؟ یه تقویم فارسی رو داره؟ به کجا رسید؟ به بازار و تجاری سازی رسید؟
  • بدون نام IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
    1 0
    چرا بانک ها شرکتهای آی تی که دارند را به بورس نمی یارند؟
  • بدون نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    1 0
    من باز هم میگم قبلا هم گفتم اگه مقتمات عالی رسیدگی نکنند شاهد مرگ تدریجی آی تی خواهیم بود
  • hossein IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    1 0
    با سلام میخواستم بدونم آیا شرکت ایرانی در داخل یا خارج ایران هست که در رده های جهانی حرفی برای گفتن داشته باشه یا جزو شرکتهای مورد تایید این مجلات و یا کمپانی ها باشه؟