نیمی از 365 هزار فارغ التحصیل هندی در بخش مهندسی تک و آی تی در سال گذشته نتوانستند در شغل متناسب با رشته شان مشغول کار شوند.

همچنین تنها 5 درصد از این تعداد توانستند در کلاس جهانی در کمپانی هایی مانند گوگل و ... مشغول کار شوند.
آمیت گوئل مدیر اجرایی موسسه نالج فابر در بنگلور اظهار داشت هند بعنوان پایتخت آی تی من ها (IT Man) آمار متفاوتی در بخش استخدام دارد.
بعد از مصاحبه نالج فابر با هزاران نفر متخصص بخش آی تی مشخص شد توانایی های آی تی من ها تنها در بخشهای خاصی از موسسات دولتی و خصوصی بکار گرفته می شود.
همچنین مشخص شد تنها 45 درصد از دانشجویان کالج می توانند راهی بازار کار و کمپانی هایی مانند اینفو سیس و Wipro شوند.
همچنین تنها 5 درصد از دانشجویان رده Tier 1 که در موسسات آموزشی برتر مانند IIT و RECS مهارتهای لازم را یاد گرفته و از هوش و استعداد سرشار برخوردار بودند، توانسته اند وارد کمپانی هایی در سطح و کلاس جهانی مانند گوگل و یاهو و ... شوند.(ماه گذشته گوگل یکی از فارغ التحصیلان  Information Institute of Technology  یا IIT را در بخش جدید ترکیب شده اندروید و گوگل کروم به پست مدیریتی رساند)
50 درصد بقیه که در رده Tier 3B فارغ التحصیل شده بودند نتوانستند کار پیدا کنند و یا فقط برخی از آنها در مکانهایی بسیار سطح پایین مشغول کار پاره وقت شده اند.
آمیت مدیر نالج فابر می گوید تقاضا برای استخدام فارغ التحصیلان از IIT و RECS بیش از عرضه است.
به گفته وی بسیاری از کمپانی ها هندی ها را در حد فارغ التحصیل با استعداد آی تی با حقوق پایین استخدام می کنند و بعدا شیفته کار آنها می شوند و آنها را ارتقاء شغلی و مالی می دهند.
76 درصد هندی هایی که به بیرون از هند در بخش مهندسی آی تی رفته اند از 5 ایالت جنوبی تامیل نادو، آندرا پرادش، ماهاراشترا، کارناتاکا و کرالا بوده اند.
پیش بینی می شود هند در سال 2017 476 هزار فارغ التحصیل آی تی خواهد داشت که 6 درصد از فارغ التحصیلان سال 2013 بیشتر خواهد شد.
کمپانی های خصوصی دانشجویان رده Tier 1 را می خواهند و این دانشجویان با گذراندن کلاسهای 6 یا یک ساله در اینفو سیس و ویپرو مهارتهای خود را تقویت می کنند تا در بازار کار بتوانند خودی نشان دهند.
برنامه های مشابهی نیز توسط آی بی ام و Accenture  راه اندازی شده است.
 مراکز آموزشی نسل جدیدی نیز مانند Venture Hire در سطح جهانی ایجاد شده تا بتواند دانشجویان سطح یک را برای تولید محصولات نرم افزاری در سطح جهانی آماده سازد.
آمیت روی استعداد نوع هندی خیلی تاکید می کند و می گوید دوست دارد بخش تقاضای جهانی را با استعدادهای نوین، بالا ببرد.وی می گوید اگر ما نتوانیم بازی را ببریم، بازی را عوض می کنیم و منظور وی یعنی تغییر سیستم آموزش سنتی به آنچه دنیا می خواهد.
منبع: زد دی نت
5656
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 284760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دیوید IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۳
    9 1
    ولی در بیزینس و مدیریت آمریکایی ها حرف اول رو میزنن . البته ایرانی ها نشون دادن اگه در یک محصول و کشور خوب رشد کنن و بهشون فرصت داده بشه میتونن بسیار عالی کار کنن . متاسفانه باید گفت اگر شخصی خواهان پیشرفت درست و زندگی درست حسابی و سالم هست حتمآ باید از ایران مهاجرت کنه . شرایط فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی ما بسیار بد هستش و هر کسی بره حتی حاضر نیست پشت سرش رو نگاه کنه ، چون عقیده داره اگه ایران میموند یا معتاد میشد یا بیکار یا خودکشی میکرد و پذیرش حقیقت واقعآ تلخه .
  • ممد IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
    12 0
    حالا ما کجاییم ؟ از هر 20 فارغ التحصیل آی تی 19.5نفر بیکار نیم نفر دیگه هم که عددی نیست حسابش نمی کنیم . شوخی کردم ماشالله هزار ماشالله ما در این حوزه پیشرفت خوبی کردیم از 20 نفر فارغ التحصیل 19نفر مغازه دارن 1 نفر دیگه هم باباش جز خواص بود سرکار رفته .
  • هندی دیده IN ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
    5 1
    این مردم دو دسته اند... یا کند ذهن هستن یا نابغه... :|
    • هند رفته US ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      3 0
      درود بر شرفت
  • پوریا IN ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
    7 0
    خبر جان IIT مخفف INDIAN Institute of Technology است نه اون چیزی که نوشتی. بعدش این آمار در ایران چطوره؟ این هندی ها حد اقل امید دارند که با لیسانس و فوق لیسانس جذب بازار کار و صنعت هند شوند ولی ما چی؟ من دانشجوی دکتری الکترونیک در یکی از دانشگاههای IIT هند هستم ولی اصلا"امید ندارم که بعد از اتمام درسم بتونم کار خوبی تو ایران داشته باشم.چون ایران که صنعت فعالی نداره و همه میخوان تو دانشگاه مشغول بشن و دانشگاه هم یه ظرفیت خاصی داره.