در حالی که قرار بود سومین اجلاس مجلس ایثارگران روز چهارشنبه با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی افتتاح شود اما بنا به اعلام مسولان برگزاری این مجلس "سفر غیر منتظره "رئیس مجلس موجب شد تا همانند سال قبل ابوترابی به این افتتاحیه بیاید.

حجه السلام محمد مازنی که علاوه بر سمت مدیر کلی امور اجتماعی و مدد کاری بنیاد شهید و امور ایثارگران دبیری شورای هماهنگی و نظارت مجلس ایثارگران را بر عهده دارد در این باره به "خبر"گفت:شب گذشته مطلع شدیم که ایشان به دلیل سفر غیر منتظره نمی توانند دراین اجلاس شرکت کنند .

مجلس ایثارگران که روز چهارشنبه سومین اجلاس خود را سپری می کند به تعبیر  محمد مازنی نقش«بازوی مشورتی» سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران را داردو قرار است در آینده به قوه مققنه بنیاد شهید تبدیل شود. وی افزود: علاوه بر بررسی مسائل ایثارگران، مجلس به دنبال آن است که  از توانمندی های آنان درحل مسائل کشور استفاده کند. موضوعی که نائب رئیس مجلس هم امروزبه آن اشاره کرد .

حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی درسومین اجلاس مجلس ایثارگران در سخنانی گفت: مجلس ایثارگران کشور نقش مهمی در شناخت مشکلات و ارایه راهکار برای رفع گره های کشور به مسوولان نظام ایفا می کند.

حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی افزود: مجلس ایثارگران دارای موقعیت ممتازی است و باید زمینه ارتباط کمیسیون های تخصصی آن با کمیسیون های مجلس شورای اسلامی فراهم شود .

وی با اشاره به اینکه مجلس ایثارگران امکان ارتباط مسوولان با جامعه ایثارگری را بیش از پیش فراهم کرده است، اضافه کرد: مسولان بنیاد شهید و امور ایثارگران در سایه ارتباط چهره به چهره با شما نمایندگان و نخبگان ایثارگر می تواند ادعا کند با تمام جامعه ایثارگری کشور ارتباط برقرار کرده است و این دست آورد و نعمت بزرگی است.

ابوترابی تصریح کرد: انتقال سیاست ها و دست آوردهای نظام به بدنه جامعه ایثارگری از طریق منتخبان آن ها یکی دیگر از دست آوردهای این مجلس است.

نایب رئیس اول مجلس با بیان این که ما امروز نیازمند صبر و استقامت در جامعه هستیم، تصریح کرد: اگر در جریان بعد از انتخابات آنهایی که فکر می‌کردند حق با آنها است، افق‌ها را می‌دیدند، به خاطر دستمالی، قیصریه را به آتش نمی‌کشیدند.

حجت‌السلام محمد حسن ابوترابی‌فرد اظهارداشت: یکی از ثمرات مردم سالاری که نظام جمهوری اسلامی بر این رکن استوار است، مشارکت مردم در تصمیم‌‌سازی است. شاید مردم در نقطه‌ای اعتراض و یا در عرصه‌ای انتقاد داشته باشند، اما وقتی فکر می‌کنند می‌گویند ما جامعه را اداره می‌کنیم.

وی با بیان این که هر قدر انتخاب بهتر باشد،‌ اداره‌ی جامعه بهتر خواهد شد، گفت: مردم ایران همان ‌طور که جنگ را اداره کردند، امروز کشور را اداره می‌کنند. اگر این رکن و مشارکت مردم در تصمیم‌سازی نبود، امروز ارتباط مردم و نظام سست شده بود.

ابوترابی تاکید کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای مردم سالاری دینی، حفظ، تثبیت و تحکیم نظام با توده‌های مرم است که اگر این امر نبود، این ارتباط میان مردم و مسئولان وجود نداشت.

نایب رئیس اول مجلس ادامه داد: اگر ملت بزرگوار و جامعه ایثارگران ما دفاع مقدس را پایان کار می‌دیدند، قطعا امروز انقلاب سقوط کرده بود. امروز این انقلاب امید همه مستضعفان جهان است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سرنوشت لایحه و طرح خدمات رسانی به ایثارگران در مجلس شورای اسلامی چه می شود، گفت: در مجلس هفتم لایحه ایثارگران مطرح و به تصویب رسید اما در شورای نگهبان به دلیل برخی هزینه های مالی آن  با مشکل مواجه شد و به مجلس بازگشت که با اصرار نمایندگان مجلس بر لایحه به مجمع تشخیص مصلحت رفت.

وی ادامه داد: در حال حاضر طرح خدمات رسانی به ایثارگران در دستورکار کمیسیون اجتماعی قرار دارد و امیدوارم در کوتاه ترین زمان ممکن نهایی شده به گونه ای که بتواند نظر شورای نگهبان را نیز تامین کند.

مجلس 235 نفره شامل شامل 6 کمیسیون فرهنگی و آموزشی ،پژوهش و تحقیقات،اقتصادی،حقوقی وقضایی،بعداشت ودرمان و اجتماعی است.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 20197

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۸۸/۰۷/۲۲
    1 0
    حاج اقا ببخشيد ما نادان ها را. ما تا حالا نمي دانستيم آراي ما اندازه يك دستمال كه يك سردار رومي به همسرش هديه داده بود ارزش دارد. ما فكر مي كرديم راي ما يعني مردم سالاري ديني. در هر حال از اينكه ما را نسبت به ارزش راي آگاه كرديد سپاسگزاريم.