هزینه کردن خمس در فعالیت های سیاسی، با واکنش دو مرجع تقلید روبرو شد.

به گزارش خبرآنلاین،به دنبال اظهارات عضو جبهه پایداری درباره  هزینه تبلیغاتی این جریان سیاسی از محل پرداخت خمس صادق محصولی وزیر پیشین رفاه، دفتر آیات عظام مکارم شیرازی و وحید خراسانی در پاسخ به استفتایی تاکید کردند: هزینه کردن خمس مال در مسایل سیاسی و انتخاباتی جایز نیست.
یکی از سایت های خبری به انتشار مشروح مناظره حجت الاسلام نبویان عضو جبهه پایداری و علی مطهری عضو لیست صدای ملت، پرداخت.
در بخشی از این مناظره مطهری بانقل قولی از حجت السلام روانبخش دیگر عضو جبهه پایداری، تصریح می کند:«  آقای روانبخش در خصوص منابع مالی این جبهه گفته بودند، بخشی از منابع ما برای تبلیغات انتخاباتی 450 میلیون تومانی است که آقای محصولی به عنوان خمس پرداخت کرده است، مگر خمس به جبهه پایداری هم تعلق می گیرد؟»
 حجت الاسلام نبویان عضو جبهه پایداری در مناظره با علی مطهری در خصوص خمس 450 میلیونی محصولی برای کمک به جبهه پایداری گفته بود:« پول خمس باید دست مراجع برسد، اگر مرجعی اجازه داد که این پول در محل خاصی خرج شود آقای مطهری حق حرف زدن ندارد.»
 صادق محصولی در دولت نهم برای تصدی وزارت نفت به مجلس معرفی شد که نمایندگان به دلیل ابهامی که در خصوص اموال و دارایی وی داشتند ، به حضورش در یکی از مهمترین وزارتخانه های ایران  رای ندادند.
 در همین حال، اظهار نظر عضو جبهه پایداری با  واکنش دو مرجع تقلید مواجه شد. دفتر آیت الله مکارم شیرازی در پاسخ به استفتایی درباره هزینه خمس مال از سوی یکی از افراد متمول در جهت منافع یک جریان سیاسی، تاکید کرد: هزینه کردن خمس در مسایل سیاسی جایز نیست و این پول باید در اختیار مجتهد قرار گیرد تا صرفا صرف مسایل دینی، فرهنگی، حوزه های علمیه و مساجد شود. بنا بر نظر آیت الله العظمی مکارم شیرازی، ساختن مسجد با صرف پول خمس نیز تنها در مناطق محروم که بانی ساخت مسجد وجود ندارد، جایز است.
دفتر آیت الله وحید خراسانی نیز در پاسخ به این استفتاء که در این انتخابات گفته شده یکی از افراد ثروتمند خمس مال خود را در اختیار یکی از جریانات سیاسی قرار داده است، تاکید کرد: هزینه کردن خمس در مسایل سیاسی جایز نیست، چراکه نیمی از خمس مال سهم سادات است و قطعا باید صرف سید فقیر شود و وجوهات سهم امام نیز باید با تشخیص و مصلحت مرجع تقلید خرج شود.
/27212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 200849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    2 0
    بدعت گذاری جدید دردین عمل کردن به احساسی که خواستن رنگ دینی بگیره ببین نفس اماره چه کارها میکنه شیطنت های سیاسی خمس مبارزه تبلیغاتی خدایا تو به داد مابرس