روزنامه آمریکایی لس‌آنجلس تایمز در گزارشی که روز پنج‌شنبه، چهارم اسفندماه، منتشر شد با تکیه بر سندی بسیار محرمانه متعلق به دولت آمریکا می‌گوید که ایالات متحده باور ندارد که جمهوری اسلامی ایران در حال ساخت یا تلاش برای ساخت تسلیحات اتمی است.

بر اساس این «گزارش اطلاعاتی بسیار محرمانه» که در آغاز سال گذشته میلادی 2011، در اختیار سیاست‌مداران آمریکایی قرار گرفته، ایران صرفا «در حال انجام تحقیقاتی است که می‌توانند به توانایی ساخت سلاح اتمی ختم شوند».

بر اساس این گزارش که به گفته لس‌آنجلس تایمز بیانگر اتفاق نظر 16 سازمان اطلاعاتی آمریکاست، جمهوری اسلامی تاکنون به دنبال ساخت سلاح اتمی نبوده است.

در این گزارش نیز همچون گزارشی که در سال 2007 منتشر شد اشاره شده است که ایران از سال 2003 به دنبال ساخت سلاح اتمی نبوده است.

این روزنامه همچنین به نقل از «مقامات آمریکایی» می‌گوید که گرچه ایران در حال غنی‌سازی اورانیوم با درصد پایین است، آنها تاکنون به شواهدی برنخورده‌اند که محتوای این سند محرمانه را نقض کند.

لس‌آنجلس تایمز همچنین از قول «مقامات عالی‌رتبه» در دولت باراک اوباما می‌گوید که حتی اسرائیل نیز به این تحلیل اطلاعاتی ایرادی وارد نمی‌داند.

29302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 200565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =