دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، از اختلاف​نظرش با برخی تندروها در خصوص مواجه با نامزدهای مغلوب انتخابات ریاست جمهوری سخن گفت.

به گزارش خبرآنلاين، او که مهمان کافه خبر بود، در پاسخ به سوالي که يادآورمي​شد برخي او را از ساکتين فتنه مي​خوانند، گفت:
 واقعيتش اين است که امثال من با برخي تندروها اختلاف نظر داريم. ما به مواضع آنها نقد داريم و اظهارات آنها را وارد نمي​دانيم. بحثمان هم از منظر «زمان شناسي» است. تا يک هفته بعد از اعلام نتايج انتخابات 22 خرداد 88، ملاقات​هاي متعددي از سوي افراد مختلف در نظام با آقايان موسوي و کروبي انجام شد.
وي افزود: اگر زماني امکان پذير باشد که نوار اين ديدارها منتشر شود، همه خواهند ديد که محور همه اين مذاکرات اين بود که شما دونفر خيلي هم ادم​هاي خوبي هستيد، منتخب امام بوده​ايد، رئيس مجلس و نخست وزير مملکت بوده​ايد، پس بياييد و از اين سرمايه ميليوني آراي خود به درستي استفاده کنيد و در چارچوب قانون اساسي و کار سياسي، آن را به کار ببنديد. من هم همين توصيه را به آنها بويژه به مهندس موسوي داشتم. حالا يک نفر يا يک جرياني بيايد اين توصيه مرا پس از ماه​ها که موسوي مرتکب تندترين کارهاي ضد انقلابي شد و دچار حضيض ذلت گرديد، الم کند و بگويد باهنر هنوز هم همين نظر را دارد، يک بداخلاقي سياسي است.
باهنر با يادآوري اينکه «قطب​زاده يک زماني رئيس صداوسيما بود و من بخاطر حمايت از او چقدر از منافقين فحش خوردم!»، ادامه داد: آيا مي​شود يک نفر حالا بيايد و بگويد که چرا من از او حمايت کردم؟ آن موقع من از قطب​زاده به عنوان يک فرد منصوب امام(ره) در صداوسيما حميات کردم نه يک خائن وطن فروش.
نايب رئيس مجلس با اعتقاد براينکه يکي از عوامل بصيرت، «زمان شناسي» است، يادآورشد: برخي از يک هفته بعد از انتخابات 88 مي​گفتند اين دو نفر را به ما بدهيد تا در ميدان قيام اعدامشان کنيم و مشکل حل شود. اما در آن زمان ما معتقد بوديم که بايد آنها را نصيحت کنيم. حتي با رويي گشاده​تر از ما حضرت آقا تا سه ماه بعد از انتخابات، آنها را نصيحت مي​کردند که به دامان نظام و انقلاب برگردند.
او که مي​گفت، برخي تندروي​ها، از روي ساده انگاري آنها بود، خاطرنشان کرد: اگر هم آنها مستحق اعدام باشند هم بايد در يک دادگاه عادله محکوم شوند که زمانش الان نيست. شاهد حرف من هم «9 دي» است. ما نمي​توانستيم راهپيمايي «9 دي» را «25 خرداد» راه بياندازيم. «9 دي» بعد از حوادث «13 آبان» و «16 آذر» و هنجار شکني​هاي عاشورا شکل گرفت. معلوم است که در 25 خرداد، تعداد طرفدارهاي معترض موسوي بيشتر بودند ولي به تدريج مرزبندي​ها بيشتر شد تا به 9 دي رسيد. اما متاسفانه برخي فکر مي​کنند با اين تند وتيزي​ها و راديکال​بازي​ها و ساکتين فتنه خواندن​ها، فضا را مي​توانند به نفع خود تغيير بدهند. بارها گفته​ام که يکي از جانبازان جنگ صفين، همان «شمر»ي بود که امام حسين(ع) را به شهادت رساند. يکي مي​گفت از همان جنگ صفين، بايد به شمر فحش داد! اما امام علي(ع) با اينکه به عنوان يک معصوم از آينده مطلع بود و مي​دانست که او با فرزندش چه خواهد کرد، شمر را طرد نکرد.
باهنر در پايان گفت: از اين رو، تندروي​هاي برخي آقايان اوج عدم بصيرت آنها است که مي​گويند حق و باطل را مي​شناسند ولي «زمان» را نمي​شناسند. البته سکوت برخی از این دوستان در برابر انحراف و معدودی از آنها در برابر اختلاس نیز تاییدی است بر ضعف بصیرت ایشان. برخی نیز القابی مانند کاسبین فتنه و یا حتی کرکس فتنه هم به برخی از این برادران تندروی ما می دهند که البته بنده با اینگونه تعابیر تند موافق نیستم.
مشروح اين مصاحبه را اينجا بخوانيد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 200043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =