تصمیم​گیری نهایی درباره لیست جبهه متحد اصولگرایان، همچنان موضوع مورد بحث حاضران و غایبان این فهرست است.

به گزارش خبرآنلاین، علی مطهری یکی از چهره​های معترض به چینش این لیست است که در کافه خبر گفت: معتقدم چند نفر از اعضای این ترکیب و مشخصا آقایان «زاکانی، فدایی، خاموشی و حدادعادل» با برنامه ریزی ای که داشتند و طراحی ای که در یک محفل انجام می شد، مسیر حرکت این ترکیب را به سود جمعیت ایثارگران تغییر دادند. {اینجا}
محمدرضا باهنر نماینده جبهه پیروان در جبهه متحد اصولگرایان هم که مهمان کافه خبر بود، اظهارات مطهری را تایید کرد. روایت وی از نحوه چینش این لیست و چگونگی حذف مطهری و غفوری​فرد را در ادامه بخوانید:
در هیات اجرایی جبهه متحد اصولگرایان قرار بر این شد تا نامه​ای بنویسیم برای همه گروه​های اصولگرا و اضلاع این جبهه تا اگر اصل اجماع میان اصولگرایان را قبول دارند، نامزدهای منتخب​شان را به ما معرفی کنند. به جز برخی اسامی تکراری، در مجموع  70اسم به دست ما رسید. انصافا همه این افراد، هم لیاقت و هم صلاحیت نماینده شدن و هم نکات مثبت جدی برای نمایندگی از تهران را داشتند. اما تهران فقط 30 نماینده دارد و باید 40 نفر از آنها را ریزش می​دادیم تا لیست تهران را ببندیم.
در ابتدا حدود 20 نفر از این افراد به اتفاق آرا رای آوردند تا در لیست گنجانده شوند. اما انتخاب از بین بقیه افراد، خیلی سخت بود ولی ما چاره دیگری هم نداشتیم. الان هم این ادعا را نداریم که ما بهترین​ها را در لیست جبهه متحد آورده​ایم. این را هم بگویم که اگر انتخاب کننده​ها در ترکیب 8+7 کسان دیگری بودند، قطعا انتخاب شونده​ها هم فرق می​کردند. مثلا اگر اعضای جبهه پایداری هم به این ترکیب اضافه می​شدند، لیست نهایی متفاوت می​شد و اگر هم قرار بود که جامعه روحانیت مبارز به تنهایی لیستی ارائه دهد، قطعا لیست نهایی، چیز دیگری در می​آمد.
در مورد آقای مطهری هم بگویم که او نفر سی​ویکم در لیست تهران بود و از این بابت می​توان گفت که او نخستین فرد بعد از لیست 30 نفره ماست که انصافا می توانست یکی از اعضای این لیست باشد.  در مورد هر سه نفر آقایان مطهری، کاتوزیان و عباسپور، بحث​های مختلفی مطرح شد و به نظر من همه​اشان می توانستند در لیست جبهه متحد باشند. بنده در اصل اصولگرایی آنها هیچ شکی ندارم ولی خب برخی دوستان نقدهایی به آنها داشتند کما اینکه به خود من هم نقدهایی می​کردند. اگرچه برخی گفته​اند که این آقایان صلاحیت عمومی حضور در لیست جبهه متحد اصولگرایان را نداشتند، اما من این حرف را قبول ندارم و از هر سه آنها هم حمایت کردم ولی فرایند کار را هم پذیرفته بودم. حتی اگر نتیجه نهایی مطلوب نظر من هم نباشد، اما باید آن را بپذیریم. این یک اصل در کار تشکیلاتی است که باید به فرآیند پایبند بود.
حق با آقای مطهری است. او در رای​گیری شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان در مرحله اول 7 تا رای آورد و باید در لیست می​آمد. ولی آقای حداد موضع مشخص و مخالفی با آقای مطهری داشت و آنقدر بحث​ شد که نهایتا آقای مطهری از لیست خارج شد.
من شخصا «لابی» را به معنی زرنگی و سهم​خواهی تعریف نمی​کنم. به همین دلیل هم بیشترین نقد را جبهه پیروان خط امام و رهبری به من دارند که من به عنوان نماینده​شان در جبهه متحد اصولگرایان خوب از حقشان دفاع نکردم. واقعیتش این است که اگر بخواهیم سهمیه​ای هم حساب کنیم، سهمیه جبهه پیروان با حضور 18 تشکل سابقه دار اصولگرا، خیلی بیش از این​ها بود که در لیست نهایی جبهه امده است. قبول دارم که لابی​هایم در جبهه متحد ضعیف بود. اما این را هم بگویم که «لابی» جایی اثر دارد که افراد اصلی و تصمیم​گیر موضع قبلی نداشته باشند. مثلا در مورد آقای مطهری، سه چهار نفر از آقایان موضع از قبل تعیین شده و مخالفت جدی داشتند. چهار نفر از آقایان سفت و سخت پای عدم حضور آقای مطهری در لیست ایستاده بودند و حتی برای برهم زدن کل بازی هم پای کار بودند و چون ما این را به مصلحت نمی​دانستیم، کوتاه آمدیم.
حذف آقای غفوری​فرد با قرعه کشی صحت دارد. ایشان به قید قرعه از لیست رفتند و چاره​ای هم نبود. ببینید آنقدر فاصله میان نفر 20 تا 40 افراد معرفی شده به جبهه متحد کم است و افراد آنقدر به هم نزدیک بودند که مشکل می​شد سبک سنگین کرد. مثل گلستانی که باغبان همه را می​پسندید ولی باید تنها 5 شاخه گل را جدا کند. شورای داوری ناگزیر از قید قرعه میان نفر آخر شد، چون انتخاب سخت بود. ولی خدا وکیلی بحث این نبود که باهنر بهتر است یا مطهری.
مشروح این مصاحبه را اینجا بخوانید.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 199774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =