مهر نوشت:

معاون وزیر نیرو با تشریح دلایل خاموشی‌های پراکنده و لحظه ای برق در برخی از نقاط کشور اعلام کرد: در شرایط فعلی هیچ گونه کمبود برقی در کشور وجود ندارد.
محمد بهزاد  درباره دلایل خاموشی‌های مقطعی و پراکنده در برخی از نقاط شبکه سراسری برق کشور گفت: همزمان با بارش شدید برف و باران در هفته‌های اخیر در برخی از شهرهای کشور با قطع لحظه‌ای برق مواجه شده ایم.

معاون وزیر نیرو با اعلام اینکه در حال حاضر کشور با کمبود برق روبرو نیست، تصریح کرد: بارش شدید برف و باران در برخی از استان‌های کشور خسارت‌هایی را به کابل و شبکه انتقال برق کشور زده است که این موضوع منجر به خاموشی لحظه‌ای برق شده است.
این مقام مسئول با اشاره به بسیج نیروهای عملیاتی وزارت نیرو در سراسر کشور برای افزایش پایداری شبکه برق، اظهار داشت: با حضور این نیروها اشکالات و خسارت ایجاد شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن مرتفع شده است.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مشکلی در تامین برق مورد نیاز حدود 26 میلیون مصرف کننده در سراسر کشور وجود ندارد، درباره افزایش تولید برق از ابتدای سالجاری تاکنون، توضیح داد: تا پیش از فرا رسین تابستان 1391 باید ظرفیت تولید برق ایران حدود پنج هزار مگاوات افزایش یابد.
بهزاد با بیان اینکه هم اکنون ظرفیت تولید برق ایران از مرز 64.5 هزار مگاوات عبور کرده است، بیان کرد: بر این اساس از ابتدای سالجاری تاکنون حدود سه هزار و 255 مگاوات ظرفیت جدید تولید برق در مدار بهره برداری قرار گرفته است.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی همچنین در خصوص آخرین وضعیت تامین سوخت زمستانی نیروگاهها توسط وزارت نفت، یادآور شد: در شرایط فعلی متوسط مصرف سوخت و انرژی نیروگاه‌های کشور به مرز 200 میلیون متر مکعب معادل گاز طبیعی افزایش یافته است.
این مقام مسئول با بیان اینکه در شرایط فعلی با توجه به افزایش مصارف گازرسانی در بخش خانگی بخشی از انرژی مورد نیاز نیروگاه‌ها از طریق سوخت مایع تامین می شود، تبیین کرد: در حال حاضر به طور متوسط روزانه حدود 55 تا 60 میلیون ‌لیتر نفت کوره و 65 تا 70 میلیون ‌لیتر گازوئیل در واحدهای نیروگاهی کشور مصرف می‌شود.

وزارت نیرو آذر ماه امسال با اشاره به افزایش 2.3 میلیارد لیتری ظرفیت ذخیره سازی نفت کوره و گازوئیل در نیروگاه‌ها از احتمال افزایش مصرف روزانه گاز نیروگاه‌ها به 220 میلیون متر مکعب تا تابستان سال آینده خبر داده بود.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 199455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =