مهر نوشت:

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه هیچگونه کمبود برقی در سطح کشور وجود ندارد، دلایل خاموشی‌های پراکنده در سطح شبکه برق را تشریح کرد و گفت: با هماهنگی وزارت نفت نیروگاه‌ها با کمبود سوخت روبرو نیستند.
محمد بهزاد  درباره آخرین وضعیت تامین سوخت زمستانی نیروگاه‌ها با بیان اینکه در حال حاضر نیروگاه‌های کشور با هیچگونه کمبود سوختی مواجه نیستند، گفت: در شرایط فعلی حدود 92 درصد ذخایر نفت کوره و 85 درصد ذخایر گازوئیل نیروگاه‌ها تکمیل است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اعلام اینکه در هفته جاری میزان گازرسانی به نیروگاهها هم حتی تا سقف 85 میلیون متر مکعب در روز افزایش یافته است، تصریح کرد: در صورت اعمال محدودیت در گازرسانی به نیروگاهها تدابیری برای استفاده از ذخایر سوخت مایع به عنوان جایگزین گاز طبیعی برای تولید برق پیش بینی شده است.
این مقام مسئول با یادآوری اینکه تابستان سالجاری پیک مصرف برق کشور حتی به 42 هزار و 248 مگاوات هم رسیده بود، اظهار داشت: در شرایط فعلی با سرد شدن هوا میزان مصرف برق هم در سطح کشور به میزان قابل توجه ای کاهش پیدا کرده است.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر حدود 13 تا 14 هزار مگاوات ظرفیت مازاد تولید برق در سطح کشور وجود دارد، بیان کرد: بر این اساس تعمیرات اساسی حدود هشت هزار مگاوات واحد نیروگاهی در دستور کار قرار گرفته است.
بهزاد ظرفیت نصب شده نیروگاهی ایران را حدود 63.5 هزار مگاوات عنوان کرد و افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون حدود 2 هزار و 370 مگاوات به ظرفیت تولید برق ایران افزوده شده است.
معاون وزیر نیرو در خصوص وجود خاموشی های پراکنده در سطح شبکه برق تهران، توضیح داد: این حجم برف سنگین در سطح کشور ان هم در آبان ماه تاکنون سابقه نداشته است.
این مقام مسئول از شکسته شدن درختان و آسیب شبکه هوایی برق کشور در برابر سقوط برف و درختان به عنوان مهمترین عامل خاموشی های پراکنده در سطح شبکه برق یاد کرد و افزود: هم اکنون تمامی نیروهای امدادی و مدیریت بحران در سطح استان تهران به منظور رفع آسیب های وارد شده جزئی به شبکه برق بسیج شده اند.

بهزاد در پایان با تاکید بر اینکه همزمان با کاهش مصرف برق صادرات این حامل انرژی به کشورهای همسایه افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: هیچگونه کمبود برقی برای تامین نیاز مشترکان در فصل زمستان وجود ندارد.
/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
    0 0
    فقط تهران نبود كه خاموشي داشته اينجا هم (خلخال )از ظهر روز يكشنبه تا روز سه شنبه بالاي 20 بار و هر بار 45 تا 60 دقيقه برق قطع شده