سه نوازنده‌ سرشناس روس با رهبری آرش امینی با ارکستر سمفونیک رودکی در تهران همراه می‌شوند.

به گزارش خبرآنلاین، این برنامه اجرای ویژه‌ ارکستر رودکی در نخستین شب اجرای برنامه‌ بیست ‌و هفتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر است که روز دوشنبه 24بهمن در تالار وحدت به ‌صحنه می‌آید.
آرش امینی در این باره گفت: «در این اجرا که به همت بنیاد فرهنگی هنری رودکی تدارک دیده شده، سه نوازنده روس - گراف مورژا، لودمیلا کرایکووا و ناتالیا گوس - اورتور «آرایشگر شهر سویل» اثر روسینی آهنگساز ایتالیایی، کنسرتو برای ویولن و ارکستر اثر پیتر ایلیچ چایکوفسکی، تریپل کنسرتو برای پیانو، ویولن، ویولن‌سل و ارکستر اثر لودویگ وان بتهوون، سوییت جاز شماره دو برای ارکستر اثر دیمتری شوستاکویچ را با ارکستر سمفونیک رودکی اجرا می‌کنند.»
رهبر ارکستر رودکی تهران همچنین خبر داد، مورژا ویولنیست و ناتالیا گوس پیانیست روس، روز 25بهمن در سالن رودکی رسیتال پیانو و ویولن را با قطعات نیکولو پاگانینی آهنگساز ایتالیایی می‌نوازند.
به گفته او این نوازندگان به دعوت بنیاد رودکی برای نخستین اجرای موسیقی فجر به تهران دعوت شده‌اند و پنجشنبه با ورود به ایران، تمریناتشان را با ارکستر رودکی در دو نوبت صبح و عصر آغاز می‌کنند.
گراف مورژا تک‌نواز ویولن از جمله ویولنیست‌های پیشتاز نسل خود به شمار می‌رود که از سه سالگی نواختن ویولن‌ را از پدرش آموخته و فارغ‌التحصیل کنسرواتوار عالی چایکوفسکی است و دوره عالی کنسرواتوار سلطنتی انگلستان را نیز گذرانده است.
مورژا تاکنون جوایز جهانی متعددی را کسب کرده که از معتبر‌ترین آن‌ها می‌توان به جایزه پاگانینی از ایتالیا در سال 1990، جایزه کنکور چایکوفسکی از مسکو در سال 1994، جایزه کنکور بین‌المللی فرانسه در سال 1996و جایزه کنکور بین‌المللی سارازات در سال 1997اشاره کرد.

او از سوی بخش فرهنگی اتحادیه اروپا، به‌عنوان چهره بر‌تر هنری سال
1994از بین صد‌ها هنرمند برگزیده و معرفی شد و تاکنون کنسرتوهای بزرگ جهان را با بهترین ارکسترهای اروپایی و آمریکایی نواخته و مجموعه این اجرا توسط کمپانی «هارمونیا موندی» ضبط و منتشر شده است.
58244
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 198160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =