پارس توریسم نوشت:

بهروز افخمی کارگردان  سینمای ایران در تازه‌ترین مصاحبه خود از محسن مخملباف و فرج الله سلحشور انتقاد کرده است.
مخملباف حسود بود
بهروز افخمی دراین مصاحبه که با نشریه نسیم بیداری انجام شده در پاسخ به سوالی که مخملباف هم نسبت به فیلم «عروس» واکنش ویژه‌ای داشت؟ گفته‌: مخملباف اساسا در تمام سال‌هایی که در سینمای ایران حضور داشت نسبت به همه فیلمسازان دیگر حسادت داشت و هرکاری می‌توانست برای عقب نگه داشتن دیگران می‌کرد. فرق نمی‌کرد من باشم یا مهرجویی.
کسی که باعث شد بچه‌های آسمان اسکار را ازدست بدهد
وی گفته است: مخلباف آدم حسودی بود اما شکل ایدئولوژیک به کار‌هایش می‌داد. رفتارش دربرابر فیلم «اجاره نشین‌ها» و تهدید به ترور مهرجویی را بسیاری شنیده‌اند اما احتمالا کمتر شنیده‌اید کسی که باعث شد «بچه‌های آسمان» مجیدی اسکار را از دست بدهد محسن مخملباف بود.
کودتای مخملباف
افخمی ادامه داده: فیلم مجیدی یک سال پیش از آنکه به اسکار معرفی شود می‌توانست نماینده ایران باشد و اتفاقا هیچ رقیب قدری نداشت و اگر معرفی می‌شد همه می‌دانستند شانس بسیار بالایی برای اسکار دارد. مخملباف اما با یک حرکت کودتایی، فرم‌هایی را که مختص معرفی فیلم به آکادمی اسکار است را از وزارت ارشاد خارج کرد و با سید محمد خاتمی و چند نفر دیگر در ریاست جمهوری جلسه فوری گذاشت و فیلم «گبه» را به آکادمی معرفی کرد و وقتی ارزیابان ارشاد متوجه این اتفاق شدند دیگر کاری از دستشان برنمی آمد زیرا اگر می‌گفتند این فیلم نماینده ایران نیست تلقی این خواهد بود که دولت فیلم «گبه» را ممنوع کرده و وضع برای «بچه‌های آسمان» خیلی بد می‌شد. این خرابکاری اتفاق افتاده بود تنها کاری که بهشتی توانست انجام دهد این بود که این فیلم را اکران نکند تا بتواند سال آینده نماینده ایران باشد. سالی که رقیبان قدری مثل روبرتو بنینی با آن فیلم پرخرج با موضوع هولوکاست به اسکار معرفی شده بود و شانس هر فیلم دیگری حتی «بچه‌های آسمان» به صفر رسیده بود. مخملباف در تمام سال‌های حضور درایران ازیک طرف فیلم‌های مزخرف ساخت واز طرف دیگر سعی کرد جلوی موفقیت دیگران را هم بگیرد.
رفتار مخملبافی
بهروز افخمی دربخش‌های دیگری ازاین مصاحبه با انتقاد از فرج الله سلحشور گفته: امثال آقایانی مثل فرج الله سلحشور فیلمسازی بلد نیستند و انتظار پول مفت دارند و بعضا باج خواهی می‌کنند. به نوعی رفتار مخملبافی دارند بت گونه‌ای که با پرونده سازی برای دیگران، فیلم‌هایی بسازند که هیچ کس حاضر نیست آن راببیند. بعد هم داستان را وارونه تعریف می‌کنند که بله به ما گفتند دیگر فیلم دفاع مقدس نسازید.
5757
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 197795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آذر IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
    22 3
    در مورد مخملباف واقعا نميدونم ولي اگه اينجوري باشه كه آقاي افخمي ميگن واقعا ناراحت كننده و مطمئنا نظر خيلي هارو تغيير ميده ولي الحق و الانصاف در مورد سلحشور عين حقيقت رو گفتند !!!
  • بدون نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
    12 29
    نمي دانم هدف جناب افخمي از اين تهاجم چيست ولي در اين مصاحبه نه تنها اثري از انصاف نيست بلكه به كار بردن عباراتي همچون "فيلم هاي مزخرف" از ايشان كاملا غير منطقي و نااميدكننده است.
  • بدون نام IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
    14 3
    بدگويي يك هنرمند از ديگران تيغ دولبه اي است كه اتهامات بيشتري را در باره شخص بدگو به ذهن شنونده مي آورد.
  • بدون نام IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
    12 6
    نه اینکه عاشق چشم و ابروی مخملباف باشم .نه!!!! ولی از آدمهایی که بد دیگران رو می گن مخصوصا هنری ها خیلی بدم میاد. بچه های اسمان و کارهای آقای مجیدی را اصولا می پسندم ولی فکر نمی کنم که خود ایشان هم مشکلی با این مسائل داشته باشه. چرا شما اینجوری شده اید؟؟
  • بدون نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
    5 14
    مخملباف وقتی ایران بود فیلم هاش عالی بودند ولی از وقتی رفت خوارج فیلم هاش به قول شما مزخرف شد.
  • بدون نام IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
    7 5
    خیلی جالب بود