مهر نوشت:

سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: تعداد کاندیداهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی که توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند از 3 هزار نفر گذشت. عباسعلی کدخدایی با اعلام خبر فوق پیش بینی کرد این تعداد تا 21 بهمن ماه زمان نهایی بررسی شکایت کاندیداها به تعداد قابل توجهی افزایش پیدا کند.
امام جمعه قم:کاندیداها وعده‌های عمل نشدنی ندهند
امام جمعه قم با تاکید بر لزوم حضور گسترده قشرهای مختلف مردم در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات مجلس، به نامزدهای انتخابات توصیه کرد که از بیان وعده​هایی که قدرت انجام آن را ندارند پرهیز کنند. دشمنان می‌خواهند از طریق تبلغیات گسترده، مردم را نسبت به حضور در این راهپیمایی دلسرد کنند.
گزيده سخنان وي از اين قرار است:
·         شرکت در انتخابات یک وظیفه ملی و اسلامی برای ماست زیرا سرنوشت زندگی ما به وسیله انتخابات تعیین می‌شود و امیدوارم در این دوره از انتخابات به طور گسترده شرکت کنید. به مردم توصیه می‌کنم که به افرادی که از نظر علمی، تقوا و رعایت مسائل اسلامی و آگاهی به وضع جهان صالح‌تر هستند رای دهند. هر رأی شما در انتخاب یک نماینده اصلح تاثیرگذار است بنابراین حیف است که رای سفید در صندوق بریزید.
·          سعی کنید به مردم وعده‌هایی که قدرت انجام آن را ندارید ندهید. متاسفانه نامزدهای انتخابات برای اینکه رای مردم را به دست آورند به مردم وعده می‌دهند و بعد در عمل به وعده ناتوان می‌مانند و مردم را بدبین می‌کنند.
·         غیبت و تخریب دیگران گناه بزرگی است. من در رای دادن دقت می‌کنم که به کسانی که چهره دیگران را تخریب می‌کنند رای ندهم. رعایت اسراف و تبذیر در تبلیغات رافراموش نکنيد. در سال‌های گذشته عکسهای زیادی از کاندیداها بر در و دیوار نصب می‌شد. مردم به این گونه افراد اعتماد نمی‌کنند و فکر می‌کنند در بیت المال هم اینگونه رفتار می‌کنند.
·         معنای وحدت این نیست که اهل سنت دست از عقیده خودشان بردارند و شیعه شوند و یا برعکس. منظور از وحدت این است که مشترکات را ببینیم و اختلافات را نادیده بگیریم. اگر حرمت مقدسات را رعایت کنیم اختلافات کمتر می‌شود.
/2929
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 197143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =