تازه‌ترین چاپ‌ رمان‌های «زمستان بی‌بهار»، «داداشیرین» و «گورستان غریبان» و ترجمه «اسپارتاکوس» ابراهیم یونسی به زودی در قفسه کتابفروشی‌ها جای می‌گیرند.

ایبنا گزارش داده که مهدی‌زادگان،‌ عضو تحریریه انتشارات «نگاه» از تجدید چاپ این آثار با حروفچینی متفاوت و طرح جلد تازه تا چند هفته آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر سه رمان آقای یونسی مراحل پایانی چاپ را طی می‌کنند. از میان این کتاب‌ها «زمستان بی بهار» و«دادا شیرین» به چاپ دوم و «گورستان غریبان» در نوبت سوم چاپ منتشر می‌شوند.

 

یونسی در رمان «گورستان غریبان» که در سال 1372 منتشر شد، با نگاه به نقش رژیم ستمشاهی در زندگی مردم محروم کردستان، بخشی از وقایع سیاسی و اجتماعی دهه 20 و 30 را مرور می‌کند.

رمان «دادا شیرین» یونسی نیز از دیگر آثار اوست که حدود 10 سال پیش به چاپ رسیده است.

«زمستان بی بهار» نیز در سال 1382 از سوی انتشارات نگاه به چاپ رسیده است. این کتاب زندگی‌نامه نویسنده به قلم خود اوست.

به گفته مهدی‌زادگان، چاپ سوم رمان «اسپارتاکوس» و «آسیاب کنار فلوس» با ترجمه یونسی نیز به زودی راهی بازار کتاب خواهد شد؛ ‌این درحالی است که رمان «پنماریک» نوشته هواج سوزان از این مترجم نیز به زودی منتشر می‌شود.

رمان «اسپارتاکوس» و «آسیاب کنار فلوس» نیز دو کتاب دیگر از یونسی در حوزه ترجمه‌اند، که زودتر از دیگر آثار وی که در نوبت چاپ‌های مجددند، منتشر خواهند شد.

رمان «اسپارتاکوس» برای اولین بار در سال 1348 از سوی انتشارات امیرکبیر و «آسیاب کنار فلوس»، نوشته الیوت جورج نخستین بار در سال 1368 توسط نشر نگاه به چاپ رسید. اغلب آثار یونسی از سوی انتشارت نگاه به چاپ رسیده و تجدید چاپ خواهند شد.

 

«هنر داستان‌نویسی»، رمان «مادرم دوباره گریست»، «گورستان غریبان»، «شکفتن باغ» و «اندوه شب بی‌پایان»، «زمستان بی‌بهار» از جمله آثار تالیفی او به شمار می‌آیند. «آرزوهای بزرگ»، «به دور از مردم شوریده»، «اسپارتاکوس»، «تاریخ ادبیات یونان»، «با شب از سوی غرب»،«تاریخ اجتماعی هنر»، «تاریخ ادبیات روسیه»، «جنبه‌های رمان»، «داستان دو شهر» و «دفتر یادداشت روزانه‌ یک نویسنده»، برخی از آثار فراوان این نویسنده پیشکسوت در عرصه ترجمه هستند.

 

ساکنان پایتخت برای تهیه کتاب های موجود در بازار ابراهیم یونسی ‌ کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 197121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =