جوان 12 بهمن 57 این روزها دوران بازنشستگی را سپری می کند.

رضا الیاسی: در انبوه جمعیتی که در سالن انتظار فرودگاه مهرآباد به شوق آمده بودند به زبان آمد و سخن گفت. صدایش پیچید وقتی گفت:«ای روح خدا و ای ابراهیم بت‌شکن، این بنده ی پاک باز حق و ای جان عزیز ملت ایران...»
استاد مرتضی مطهری به نفع او یک رای داد و از مجتبی مطهری پیش افتاد به همین سادگی او در برابر امام خمینی قرار گرفت و جملات زیر را خواند:
« ای روح خدا و ای ابراهیم بت‌شکن، این بنده ی پاک باز حقو و ای جان عزیز ملت ایران، به عرض برسانم که؛ رواق منظر چشم من آشیانه‌ی توست کرم نما و فرود آ که خانه، خانه‌ی توست.
ملت ایران چه چیزی از جان عزیزتر دارد که نثار مقدم فرخنده‌ی رهبر فداکار و روشن‌بین نماید و چه ثنایی بالاتر از این سراغ دارد که او را بنده‌ی پاک‌باز حق بخواند؟
ای بنده‌ی پاک‌باز خدا، ای مسلمان محمدی، ای شیعه‌ی صادق، ای آیت‌ خدا، ملت ایران در شخصیت شما و از تجربه‌ی زندگی شما بالاخص در 15 سال اخیر، زعامت امت که به شما سپرده شد مصداق عینی وعده‌ی خدا به رزمندگان و پویندگان راهش را مشاهده می‌کند که اگر به یاری خدا بشتابید به یاری شما می‌شتابد و شما را که ثابت قدم نگه می‌دارد و هر کس از آن خدا باشد، خدا از آن اوست.
هجرت شما از وطن عزیز در 14 سال پیش‌، تحت فشار و اجبار سمبل‌های استبداد و استعمار،‌ یا‌دآور هجرت جد مکرمتان رسول خدا و یاران بزرگوار اوست که به گناه خواستاری جامعه‌ی توحیدی از شهر و دیار خود رانده شدند «الذین اخرجوا من دیارهم بغیر حق الا ان یقولوا ربنا‌الله» و بازگشت امروزتان یادآور فتح مبین و عظیم مکه است که سمبل‌های زر و زور و بت‌های فلزی و گوشتی، یکی پس از دیگری از مقر حکم‌رانی به زیر آورده شدند و حکومت خدایی جای گزین حکومت طاغوتی گردید «لقد صدق‌الله رسوله‌الرؤیا باالحق لتدخلن المجسد الحرام انشاءالله آمنین.» 
ملت ایران جان بر کف در انتظار فرمان رهبر عظیم‌الشأن خویش است و تا برقراری جامعه‌ی توحیدی، جامعه‌ای که در آن انسان، از قید بندگی انسان آزاد باشد؛ بهره‌کشی انسان از انسان ملغی گردد؛ از ناهمواری‌ها و نابرابری‌های مصنوعی اثر نماند؛ بت‌های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی یکسره سرنگون گردد؛ مساوات، برابری و برادری به معنای واقعی کلمه برقرار شود؛ آثار استبداد 2500 ساله و استعمار 400 ساله محو گردد و در یک کلمه، بندگی از آن خدا و حکومت، حکومت الهی باشد، از پای نخواهد نشست.
جای چندین هزار شهید 15 ساله‌ی اخیر که حرکت انقلاب مقدس اسلامی ما را با خون خود سرعت بخشیدند، خالی است؛ که بازگشت مظفرانه‌ی رهبر خود و شکوفه‌های به ثمر رسیده‌ی نهال انقلاب را به چشم خود ببینند. اگر امروز در میان ما نیستند ارواح پاکشان ناظر و شاهد خواهد بود و والسلام علیک و علی‌الارواح التی حلت بفنائک و رحمت‌الله و برکاته.»
نصرالله شاهنوش که در زمان ورود حضرت امام خمینی (ره) به کشور پیام خوشآمد مردم ایران را به امام قرائت کرد پس از پیروزی انقلاب از سال های 61 تا 84 در وزارت امور خارجه به عنوان رایزن مشغول به فعالیت شد و در سال های اخیر نیز در دانشگاه های کشور درس انقلاب اسلامی را تدریس می کند.
نصرالله شاه‌نوش در گفت و گو با خبرآنلاین درباره آن روز گفت: در بهمن ماه سال 57 پس از 15 سال تبعید حضرت امام مبارزه ها به حدی رسیده بود که هیچ راهی برای بطرف کردن مشکل حاکمیت در ایران به جز ورود حضرت امام به کشور وجود نداشت.
وی با بیان این که مردم ایران در آن زمان خواهان ایجاد حاکمیت اسلامی بودند، افزود: با توجه به خواسته مردم هیچ قدرت جهانی نمی توانست مانع ورود امام خمینی به کشور شود.
وی ادامه داد: حضور حضرت امام خمینی در ایران در سال 57 و تشکیل جمهوری اسلامی به رهبری ایشان یک وعده الهی بود که محقق شده بود.
شاه‌نوش درباره بهترین خاطره در زمان حضور حضرت امام خمینی در ایران تأکید کرد: شاید درباره حضور حضرت امام در ایران در سال 57 کلمه ای شنیده شود اما در حقیقت این حضور قانون و وعده الهی بود و تحقق این وعده الهی بهترین خاطره تمام مردم در آن زمان بود.
وی با یادآوری این که بنده درسال 57 در اصفهان دانشجو بودم، گفت: پیش از ورود حضرت امام به کشور به همراه تعدادی از دانشجویان به تهران آمدیم و در مقابل مدرسه علوی همراه با شهیدان مطهری، باهنر، مفتح و بهشتی مشغول فراهم کردن مقدمات حضور حضرت امام در این مکان شدیم.
این استاد دنشگاه درباره علت این که چرا وی متن خوشآمدگویی مردم ایران به حضرت امام را قرائت کرد، تصریح کرد: بنده از دوران دبیرستان با شهیدان بهشتی و مطهری رابطه داشتم و پیش از ورود حضرت امام تصمیم گرفته شد از میان بنده و مجتبی مطهری فرزند بزرگ آیت الله مطهری یکی پیام خوشآمد را قرائت کنیم.
وی ادامه داد: البته من و مجتبی مطهری از این موضوع خبر نداشتیم و شهید مطهری در زمان مشخص شدن نام قرائت کننده گفت من یک امتیاز بیشتر به شاه نوش می دهم و شاهنوش باید این پیام را قرائت کند.
شاه‌نوش درباره احساس خود در زمان قرائت پیام خوشآمدگویی به حضرت امام در تاریخ 12 بهمن گفت: این موقعیت برای من بسیار ارزنده بود و حس می کردم تمام مردم نگران هستند؛ اما زمانی که در کنار حضرت امام قرار گرفتم احساس امنیت کردم و حس کردم که تمام مردم ایران در آن زمان با بنده همنوا شده اند.
وی درباره فعالیت های سیاسی خود پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: در دبیرستان دین و دانش در شهر قم زیر نظر شهید بهشتی مشغول فعالیت بودم و پس از آن نیز با حضور در کانون اسلامی ولی عصر در قم مشغول فعالیت های سیاسی همچونچاپ اعلامیه و برگزاری نشست های سخنرانی بودم.
این استاد دانشگاه با بیان این که فعالیت های سیاسی بنده پیش از انقلاب در اصفهان نیز ادامه داشت، یادآور شد: زمانی که در اصفهان حضور داشتم با علمایی همچون شیخ محمد یزدی، آیت الله جنتی و همچنین خزعلی در ارتباط بودم و با کمک این افراد فعالیت های سیاسی را ادامه می دادم.
شاه‌نوش با یادآوری این که به انتخابات مجلس نهم نزدیک می شود گفت: دشمنان از زما پیوزی انقلاب قصد ضزبه زدن به نظام را داشته اند و هم اکنون نیز قصد دارن به انتخابات ضربه وارد کندد اما نامزدهای حضور در مجلس و همچنین مسئولان برگزاری انتخابات با توجه به خداوند و اصل اسلام باید دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام بگذارند.
/2727
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 196841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =