جلسه شورای پول و اعتبار برای بررسی نحوه اجرای سیاست اصلاح سود بانکی و تک نرخی کردن ارز

محمد نهاوندیان، رییس اتاق بازرگانی ایران که نشست امروز اتاق تهران را زودتر از موعد ترک می کرد به خبرآنلاین گفت: به زودی جلسه شورای پول و اعتبار در بانک مرکزی تشکیل می شود که باید در آن حضور یابم.
عضو شورای پول و اعتبار در خصوص دستور جلسه امروز شورای پول و اعتبار گفت:متاسفانه دستور جلسه را همراهم ندارم که به طور دقیق اشاره کنم ولی تا آنجا که به خاطر دارم امروز قرار است درباره نرخ سود و ماجرای رقابتی شدن آن در شورا بررسی‌هایی داشته باشیم.
نهاوندیان در مواجهه با سوالی در مورد شبهه های به وجود آمده در مورد آزادسازی نرخ سود تسهیلات و اعمال سقف 20 درصدی اظهار داشت: تصمیم شورای پول و اعتبار دارای دو جزء نرخ سود تسهیلات و نرخ سود سپرده‌ها بود که هر دو جزء باید با هم اجرا می‌شد. در جلسه امروز تفسیرهای متفاوتی که در این خصوص مطرح شده، مورد بررسی قرار می گیرد.
وی در مورد تاکید وزیر امور اقتصادی و دارایی بر برخورد با بانک هایی که نرخ سود سپرده خود را در ارقام بالای 20 درصد تبلیغ می کنند، گفت: درباره برخورد با بانک‌هایی که نرخ سود بالا برای سپرده‌گذاری اعلام کرده‌اند، بحث خواهد شد.
نهاوندیان درباره احتمال تغییر نرخ سود تسهیلات بانکی در جلسه امروز شورای پول و اعتبار نیز گفت: این مساله در دستور کار جلسه امروز نیست.
رییس اتاق بازرگانی ایران در پاسخ به این سوال که مطابق برخی شواهد هنوز سیاست تک نرخی شدن ارز به طور کامل اجرا نشده ، اظهار داشت: بازار ارز نیز یکی از مباحث مطرح در جلسه امروز شورای پول و اعتبار خواهد بود.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 196676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین ع IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
    6 0
    بابا رقابتی خیلی بهتره بذارید مردم پولشونو تو بانک بذارن سقف چیه!!!! خصوصا سود کوتاه مدت باید زیاد بشه 7% چیه آخه باز نشستن بریدن و دوختن با این تصمیم گیریشون (تبانی بعضی بانکها) دوباره بحث طلا و ارز داغ خواهد شد میگین نه حالا ببینین
  • سیما IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
    4 0
    قیمتها هنوز با دلار بازار سیاه حساب میشه حتی خود بانک مرکزی قیمت سکه را با دلار بازار سیاه حساب میکنه و قیمت فلزات و طلا هم همینطور که باید با نرخ 1226 تابعیت کنند و مردم رو تو مخمسه نذاره
  • بدون نام IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
    0 1
    http://www.khabaronline.ir/detail/196519/economy/financial-market وزیر اقتصاد:سقف نرخ سود سپرده ها ۲۰% است/مردم تحت تأثیر تبلیغات قرار نگیرند عجب حكايتي شده. در حالی که طبق تصمیم بانکداران خصوصی و دولتی حداکثر نرخ سود برای سپرده‌‌گذاری ۲۰ درصد تعیین شده بود امشب شورای پول و اعتبار به بانکی‌ها اجازه داد نرخ سود را بالاتر یا پایین‌تر از ۲۰ درصد تعیین کنند.
  • بدون نام IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
    1 0
    امیدوارم از چاله به چاه نیفتیم.
  • منصور اميريان IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
    4 0
    سلام. 1. كجاي بسته ارائه شده توسط بانك مركزي سقف سود بانكي را 20 درصد تعيين كرده است؟ كلي تبليغات شده كه سود شناور باشد تا بانكها با هم زقابت كنند. 2. مدايران بانكها و در واقع صنف بانكها تصميم گرفته اند كه سقف سود 20 درصد بوده و جدولي نيز ارائه كرده اند. بانكها نمي خواهند سود بيشتري پرداخت كنند. 3. بانك مركزي بايد به وظيفه خود جهت نظارات بر بانكها و از جمله محاسبه سود قطعي توسط آنها اقدام كند. 4. بانكها با تبلغات وسيع خوشان را خفه كرده اند كه مردم در بانك انها سپرده قرض الحسنه بسپارند چون سود نمي دهند و جوايز پرداختي نيز ناچيز است. ولي حالا سقف تعيين مي كنند كه قافيه را نبازند. چرا رقابت نمي كنند؟ 5. اقدام موسسات اعتباري در دادن سودهاي دلخواه كاملا قانوني است چرا كه مطايق بسته يانك مركزي عم