مهر نوشت:

دبیرکل بانک مرکزی از امکان کاهش نرخ سود بانکی به شرط کنترل سایر بازارها خبرداد و گفت: بانک مرکزی به صورت مستقیم و غیرمستقیم در بازار ارز و سکه دخالت دارد.
محمود احمدی  درباره امکان کاهش نرخ سود بانکی گفت: برای کاهش نرخ سود بانکی عوامل مختلفی باید مد نظر قرار گیرد، یعنی کاهش نرخ سود بانکی بستگی به عملکرد عوامل مختلفی دارد.

دبیرکل بانک مرکزی نرخ سود و نرخ بهره را یکی از پارامترهای اقتصادی دانست و افزود: چنانچه سایر بازارهای اقتصادی و پارمترها کنترل شوند، می توان نرخ سود بانکی را نیز متناسب با آنها کاهش داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد وضعیت بازار سکه و ارز اظهارداشت: برخی از موارد و پارامترها در تعیین نرخ سکه و ارز در اختیار بانک مرکزی نیست.

این مقام مسئول در بانک مرکزی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی به طور مستقیم و غیرمستقیم بر بازار سکه و ارز دخالت دارد.
3939
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 218127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرزین IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
    15 0
    آقایونی مه مثلا" سنگ مردم رو به سینه میزنین... بابا رو رو برم!... نه که خیلی هم تابحال سایر بازارها رو کنترل کردین!! اگه راست میگین و فکر مردم هستین سود بانکی رو هر ماه فقط 1% بیشتر از نرخ تورم واقعی که مراکز آمار غیر دولتی اعلام میکنن، قرار بدین... بابا مردیم از تورم!!!
  • بهزاد IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
    16 0
    پولدار با تورم پولش بیشتر میشود و بقیه اقشار فقیرتر میشوند. به این میگن عدالت!!!
  • فرزاد-خ IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
    5 0
    بعد ازتورم وحشتناک چندماه پیش بانک مرکزی اعلام کرد کاهش نرخ سودبانکی ازمهمترین دلایل تورم وسعودبی رویه قیمت طلا ودلار به دلیل سرازیر شدن نقدینگی به سوی این دو بازار است که با بالا بردن نرخ سود بانکی طلاودلار بازارشان به آرامش نسبی رسید حالا با این زمزمه ها دوباره همان آش و همان کاسه...............خدا به دادمان برسد به جای آب در هاون سرمایه دارها بریزید کمی به فکر فقیر بیچاره هاباشید تا خدا خوشش بیاد
  • علي IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
    4 0
    چه قدرم كنترل كرديد
  • حميد IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۶
    4 0
    چرا يك مقام مسئول در بانك مركزي اينقدر كلي و مبهم صحبت كن ؟