نایب رئیس مجلس گفت: یکی از مسائلی که در انتخابات باید مورد توجه گروه‌های مختلف سیاسی اصولگرا قرار گیرد، این است که مرزبندی شفافی نسبت به فتنه 88 داشته باشند.

به گزارش خبرآنلاین، سید شهاب‌الدين صدر در همايش بصيرت و انتخابات كه عصر امروز – دوشنبه 10 بهمن- در حسينيه الزهرا(س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي برگزار شد، گفت:انتخابات و جایگاه آن يكي از پديده‌هاي ملي تلقي مي‌شود و در كشوري كه اركانش بر اساس راي مردم شكل مي‌گيرد، انتخابات بايد از جايگاه ويژه‌اي برخوردار باشد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره موضوع هایی که انتخابات مجلس نهم را حساس می کند؛ افزود: انتخابات پيش‌رو نخستین انتخابات بعد از فتنه سال 88 است، بنابراين گرچه همه انتخابات‌ها در كشور اهميت داشته و دارند ولي انتخابات مجلس نهم ويژگي‌هاي خاصي دارد.
وی ادامه داد: بعد از حوادث انتخابات 88 يكي از مطالبي كه از سوی دشمنان در جامعه القا مي‌شد اين بود كه در انتخابات‌هاي بعدي شاهد حضور بي‌نظير مردم نخواهيم بود و درصد مشاركت مردم كاهش مي‌يابد.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با بیان این که پس از پيروزي انقلاب اسلامي به طور ميانگين هر سال يك انتخابات در كشور برگزار شده است، تصریح کرد: بدخواهان انقلاب تلاش دارند مردم را دلسرد كنند تا پاي صندوق‌ها نيايند و حضور و مشارکت مردم در انتخابات اهمیت دارد.
رئیس فراکسیون بیداری اسلامی مجلس با تأکید بر این که دشمن تلاش دارد سلامت انتخابات را زير سوال ببرد، افزود: در كشوري كه هر سال انتخابات برگزار مي‌كند، اگر سلامت انتخابات زير سوال رود و اعتماد مردم كاهش پيدا كند به نظام ضربه مي‌خورد.
صدر با با بیان این که مقام معظم رهبري بر حفظ احترام انتخابات تاکید کرده اند، گفت: بايد احترام دستگاه‌هاي برگزاركننده انتخابات را نگه داريم؛ در حالي‌كه دشمن در جهت ايجاد ابهام در سلامت انتخابات است.
نايب رييس مجلس شوراي اسلامي با بيان اين‌ كه دشمن براي رسيدن به اهداف خود، بحث تاثير نداشتن راي مردم در انتخابات را القا مي‌كند، یادآور شد: يكي از مطالبي كه دشمنان در كشور القا مي‌كنند اين است كه بگويند راي مردم تاثيري ندارد اما شاهديم كه در انتخابات دوم خرداد 76 و انتخابات رياست جمهوري نهم با وجود آنچه تحليل‌گران پيش‌بيني مي‌كردند، فرد ديگري انتخاب شد و اين سخن حضرت امام خمینی (ره) است مکه می فرمودند ميزان، راي ملت است.
وي با تأکید بر اين ‌كه موضوع ديگري كه دشمن از آن استفاده مي‌كند تحريم انتخابات است، افزود: دشمن ترفند ديرينه تحريم انتخابات را از سوی برخي افراد و گروه‌ها مطرح كرده است؛ در حالي كه شاهد بوديم اين روش نيز كارساز نبوده است، چون حتي برخي افراد در گروه‌هاي اصلاح‌طلب كه افراد تندروي اين طيف بحث تحريم انتخابات را مطرح كردند، در اين موضوع تشكيك و حتي در انتخابات ثبت‌نام كردند و با وجود اين‌كه دچار مشكل صلاحيت شدند، پس از بررسي‌ها مشكل آنها رفع شد.
صدر با بیان این که دشمن بحث تحريم انتخابات را براي اثبات اين موضوع كه در جامعه نافرماني مدني وجود دارد مطرح مي‌كند، گفت: اما اين ترفند هم جواب نمي‌دهد و مردم در انتخابات پيش‌رو مشاركت بالايي خواهند داشت.
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: دشمن تلاش مي‌كند از جريان‌هاي خارج از دايره انقلاب، نظام حمايت كند. در زمان فتنه 78 كه 50 تا 100 نفر در درون دانشگاه اغتشاش به راه انداختند و حتي دولت اصلاح‌طلب در آن زمان دچار مشكلاتي شد و عده‌اي هم استعفا دادند و كاري غيرمسوولانه بود، شاهد بوديم كه راديو بي‌بي‌سي و كاخ آمريكا براي اغتشاشگران پيام مي‌داد كه كار رژيم را تمام كنيد.
وی با بیان این که ما شاهد بوديم روش آنها در فتنه 88 نيز همين بود و از كساني كه راي نياوردند، از سوي رييس‌جمهوری آمريكا اسم برده مي‌شد و وزير خارجه آمريكا از آنها اعلام حمايت كرد، تصریح کرد: امروز شاهديم كه آنها به دنبال حمايت از لايه‌هايي از جريان اصلاح‌طلب هستند و همچنين در چند ماه گذشته موج حمايت از جريان انحرافي را به راه انداخته‌اند.
وي به بحث فشار نسبت به دستگاه‌هاي برگزاركننده انتخابات و به خصوص شوراي نگهبان اشاره كرد و افزود: دشمن از روش ايجاد فشار بر شوراي نگهبان و دستگاه‌هاي برگزاركننده انتخابات استفاده مي‌كند تا موجب ايجاد موضع انفعالي در آنها شود و به دنبال اين است تا با اشاره به ميزان ردصلاحيت‌ها مشكلاتي را در جامعه ايجاد كند.
صدر افزود: آن‌ چه مسلم است، دستگا‌ه برگزاركننده انتخابات و آحاد مردم در چارچوب آرمان‌هاي انقلاب، نظام و امام (ره) به اين تصميم رسيده‌اند كه مر قانون در كشور بايد اجرا شود و در نتيجه با حضور پررنگ مردم در انتخابات، برگ زرين ديگري در كارنامه انقلاب و نظام به وجود آيد.
صدر با بیان این که موضوع چالش امنیتی موضوعی است که باید به آن توجه کرد گفت: دشمن، شيريني حضور بالاي مردم در انتخابات 88 را در كام مردم تلخ كرد و مي‌خواهد ببيند كه آيا مي‌تواند اين بار هم انتخابات را به چالش امنيتي تبديل كند و به خواست خود برسد يا خير.
وی تأکید کرد: دشمن قصد دارد نظام اسلامي را ناكارآمد نشان دهد و با توجه به اين‌كه طي چند سال گذشته اصولگرايان مورد اقبال مردم بودند، تلاش دارد تا القا كند مشكلات كشور زياد شده است و بزرگنمايي كند تا در نتيجه بگويد مسوولان توان اداره كشور را ندارند، پس وظيفه ما سنگين است.
نايب رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اين‌كه دولت و مجلس و قوه قضاييه اصولگرا هستند، گفت: قواي سه‌گانه در كشور ما بر اساس اصل قانون اساسي، استقلال دارند و بايد بتوانند در حل مشكل های كشور همكاري كنند و موجب ايجاد چالش در جامعه نشوند و در نتيجه شاهد رضايت مردم باشيم.
وي گفت: يكي از مسائلي كه در انتخابات بايد مورد توجه گروه‌هاي مختلف سياسي اصولگرا قرار گيرد، اين است كه ضمن احترام به منشور اصولگرايي و جايگاه روحانيون از جمله آيت‌الله مهدوي‌كني، آيت‌الله يزدي و آيت‌الله مصباح كه از ذخاير انقلاب هستند، مرزبندي شفافي نسبت به فتنه 88 داشته باشند و اين، خواست بدنه مردم و تكليف سياسي و ملي آنها است.
صدر با اشاره به اين‌كه مقام معظم رهبري فرمودند 15 سال است كه دشمن تلاش مي‌كند تا فتنه به راه بيندازد، تصریح کرد: هنوز براي خواص و آحاد مردم، ابعاد فتنه 88 درست تبيين نشده است و رهبري بيش از 90 بار به خطر فتنه 88 اشاره كردند، پس طبيعي است هركس كه مي‌گويد در خط ولايت است بايد اين موضوع را جدي بگيرد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بيان اين‌كه سران فتنه، آمريكا، انگليس و اسراييل هستند، گفت: مهره‌هاي اصلي فتنه هم مشخص هستند و گرچه نامزد انتخابات بودند اما با اشتباهات خود، در اين امتحان مردود شدند.
وی ادامه داد: همچنين آنها كه با سكوت خود آب به آسياب دشمن ريخته‌اند در اين رابطه بي‌تاثير نبوده‌اند و فعالان و گروه‌هاي سياسي بايد موضع خود را نسبت به آنها روشن كنند و در ضمن بايد نسبت به جريان انحرافي نيز مرزبندي شود.
نايب رييس مجلس شوراي اسلامي با بيان اين‌كه نزديك شدن به پايگاه قدرت و ثروت مورد بي‌توجهي قرار گرفته است، تصريح كرد: مقام معظم رهبري تاكيد دارند كه نمايندگان مجلس نبايد به جايگاه قدرت و ثروت نزديك شوند.
وي افزود: هر زمان نسبت به مسائل انقلاب كوتاهي كرديم كشور آسيب ديده است و در صدر اسلام نيز اين اتفاق افتاده است و هر زمان تعلل كنيم حوادث تلخي اتفاق مي‌افتد و امروز در عرصه انتخابات بايد مواضع گروه‌هاي سياسي نسبت به فتنه 88 و ساكتين آن شفاف باشد.
صدر با بیان این که ما از وحدت حول محور ولايت تبعيت مي‌كنيم تصریح کرد: مردم مي‌خواهند نمايندگان مجلس در خدمت مردم و در خط رهبري و البته در فكر حل مشكلات معيشتي آنها باشند كه شاخص در اينجا، رهبري و ولايت است و اين شاخصي مطمئن است.
رئیس فراکسیون بیداری اسلامی با تأکید بر این که گفتمان اصولگرايي در كشور باید ترويج شود، افزود: هم اکنون خلاء گفتمان اصولگرايي در كشور احساس مي‌شود.
 /2727
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 196525

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =