۰ نفر
۱۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۶

معاون پشتیبانی و امور دام وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت : در خصوص قیمت گوشت هنوز به جمع بندی نرسیده ایم ، اما قیمت تعادلی تا روز چهارشنبه نهایی خواهد شد.

معاون پشتیبانی و امور دام وزارت صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به وضع تعرفه 70 درصدی برای صادرات تخم مرغ به دلیل کمبود تولید در ماه های گذشته، گفت : در صورتی که به این ضریب اطمینان که تولید جوابگوی نیاز داخلی است، برسیم تعرفه صادراتی تخم مرغ حذف خواهد شد.

صدراله دولت گفت: :در زمان حاضر گوشت به اندازه کافی در سردخانه‌های بنادر موجود است و از هفته آینده توزیع گسترده آن با قیمت تعادلی در کشور آغاز می‌شود .

وی به مجوز واردات یکصد هزار تن گوشت قرمز از سوی وزارت جهاد کشاورزی نیز پرداخت و افزود: با توجه به محدودیت واردات حجم قابل توجهی از گوشت های وارداتی که پیشتر درگمرکات اجازه ترخیص داده نشده بود ، بزودی ترخیص و به بازار عرضه می‌شود .

معاون پشتیبانی و امور دام در پاسخ به این سئوال که توزیع گسترده گوشت با چه قیمتی انجام خواهد شد ؟ گفت : در این خصوص هنوز به جمع بندی نرسیده ایم ، اما قیمت تعادلی تا روز چهارشنبه نهایی خواهد شد.

این مقام مسئول سرانه مصرف گوشت قرمز را سالانه 15/5 کیلوگرم اعلام کرد و گفت : این درحالی است که سرانه تولید به صورت میانگین 13 کیلوگرم است و نشان دهنده ضرورت واردات برای جبران کسری بین تولید مصرف است .

به گفته وی ، خشکسالی کشور در سال 87 منجر به کمبود تولید گوشت قرمز شد ، اما خوشبختانه هم اکنون وضعیت تولید روند رو به رشدی داشته و پیش بینی می‌شود در سال آینده مشکلی در این مورد وجود نداشته باشد.

معاون پشتیبانی و امور دام وزارت صنعت ، معدن و تجارت با بیان این مطلب که کمبودی در نهاده های مورد نیاز دام و طیور وجود ندارد ، گفت : در حال حاضر قیمت هرکیلو گرم ذرت بستگی به نوع آن در بنادر کشور دارد و 500 تا 530 تومان می باشد .

وی افزود: همچنین هرکیلوگرم جو 490 تا 540 و سویا 650 تا 670 تومان است که بر اساس کرایه حمل این نرخ ها در استان های مختلف کشور متفاوت است .

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 196419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کورش IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    17 0
    نهایی یعنی گران دیگه ؟!
  • بدون نام IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    10 0
    در حال حاضر قیمت گوشت گوسفندی در اراک کیلویی 20 هزارتومان است و گوساله 15 هزارتومان !
  • بدون نام IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    4 0
    با این تدابیر مسئولین عزیز بود که گوشت منجمدی را که چند ماه پیش کیلوئی 7500 تومن میخریدیم تا شاید ما هم رنگ گوشت فراموشمان نشود امروز 10500 تا 11000 تومن میدهند یک تدبیر دیگر هم بیندیشند وای به حال ما !!!!!
  • بدون نام US ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    2 0
    قيمت محصول را توليد كننده بايد تعيين كنه، كي مسئولين اين رو ميفهمن. وقتي كه تموم دامدارها هم مثل مرغدارها ورشكست شدن؟
  • بدون نام IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
    3 0
    ديدار از قصابي =ديدار از موزه