ایسنا نوشت:

در حال حاضر گوشت گوسفندي با قيمت 18 هزار و 500 تومان به دست مشتري مي‌رسد اما نرخ گوشت گوساله در هفته گذشته كاهش داشته و گوشت گرم گوساله با نرخ 17 تا 17 هزار و 500 تومان عرضه مي‌شود.

علي‌اصغر ملكي ، رييس اتحاديه تهيه و توزيع گوشت گوسفندي  با بيان اين مطلب اظهار كرد: خروج دام به‌صورت غيرمجاز به كشورهاي عراق و كويت بر بازار اثر منفي گذاشته است؛ از سوي ديگر اواخر سال معمولا به خودي خود دام كمتري به بازار عرضه مي‌شود و گراني علوفه نيز از طرف ديگر بر قيمت گوشت گوسفندي تاثير گذاشته و به طور كلي موارد مذكور باعث افزايش 20 تا 25 درصدي قيمت گوشت شده است.

او با اشاره به كاهش قيمت گوشت گوساله در هفته آينده گفت:‌ قيمت گوشت گوساله در هفته گذشته كمي كاهش داشته و انشاالله در هفته آينده با وعده مسوولان مبني بر عرضه گوشت منجمد برزيلي در بازار و فروشگاه‌ها و ثبت سفارش صورت گرفته از كشورهاي آسياي ميانه، باز هم قيمت گوشت گوساله كاهش مي‌يابد.

وي توضيح داد: ‌از سوي دستگاه‌هاي مربوط به تنظيم بازار برنامه‌ريزي شده كه از اواسط هفته آينده گوشت منجمد برزيلي با قيمت هشت هزار و 800 تومان در ميادين، فروشگاه‌ها و فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي عرضه شود؛ از طرفي نيز مسوولان وعده دادند كه جلوي خروج غيرقانوني دام گرفته شود و انشاءالله با انجام اين وعده‌ها، قيمت گوشت گوساله در پي آن گوشت گوسفندي كاهش پيدا مي‌كند.

ملكي در پايان از ذخيره‌سازي خوب مرغ و گوشت قرمز براي نوروز خبر داد و تاكيد كرد: ‌در نمايشگاه بهاره نيز گوشت عرضه مي‌شود و با تحقق وعده مسوولان پشتيباني امور دام مبني بر عرضه بازار نرخ گوشت تغيير مي‌كند.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 197159

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    7 1
    إن شاءالله نه انشاءالله!
  • بدون نام IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    6 0
    آخه درست کردن وضع گوشت که کاری ندارد چندتا دامداری بزرگ تاسیس کنید و بعد بیاریدشون در بورس ، اولا همیشه معلومه که وضعه گوشت و آینده ش چی می شه و دوما مردم در این دامداری ها سرمایه گذاری می کنند و هم درآمددارند هم پول وارد تولید گوشت کرده اند .
  • بدون نام GB ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    10 0
    دیروز گوشت با استخوان خریدم یک کیلو ، 22000 تومان . این قیمتها نمیدونم مال کدام کشوره که شما اعلام میکنین ....