ایسنا نوشت:

 مدیرکل بندر شهید باهنر از توقیف 260 فروند شناور سبک از مجموع قایق و اتوبوس دریایی که تحت پوشش بنادر و دریانوردی قرار داشتند خبر داد. مجید امینی گفت: اتوبوس‌های دریایی از لحاظ ساختار فیزیکی شناور ایمنی برای جابجایی مسافران در میسرهای یاد شده نیستند و از حدود دو سال پیش طرح از رده خارج‌سازی آنها آغاز شده بود که با این حادثه و دستور صریح استاندار، این امر تسریع یافت. وی افزود: برای انتقال سریع‌تر مسافران دریایی اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اقدام به جذب شناورهای تندرو و لنج کرده است تا به ناوگان دریایی افزوده شوند.
مدیرکل بندر شهید باهنر با اعلام خبر افزایش دو موتور لنج و یک فروند شناور مجهز با عنوان کاتاماران، بیان کرد: این شناور متعلق به شرکت والفجر و با ظرفیت 230 نفر در مسیر بندر لنگه به کیش تردد داشته که برای تسریع در جابجایی مسافران به ناوگان دریایی شهید حقانی افزوده خواهد شد. وی افزود: با پیوستن این شناورها به شناورهای بندر شهید حقانی ظرفیت جابجایی به سه هزار صندلی خواهد رسید و در تردد میان جزایر قشم و هرمز دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت.
امینی با بیان اینکه در 9 ماه گذشته هشت میلیون مسافر از طریق بنادر به جزایر استان تردد کردند، خاطرنشان کرد: این میزان 98 درصد مسافران دریایی کل کشور را تشکیل می‌دهد که با تدابیر اندیشیده شده امید است همچنان این میزان افزایش یابد.
وی همچنین درباره پرونده سانحه دریایی هرمز ـ بندرعباس گفت: بحث مقصریابی در این سانحه برعهده مراجع قضایی است و این سازمان تنها کار بررسی و جمع آوری مستندات را برعهده داشته تا بتواند از حوادث احتمالی در آینده جلوگیری کند.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 196018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد هادی IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    9 1
    نوش دارو پس از مرگ سهراب
  • بدون نام IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    10 1
    حتما باید جان با ازرشی فدا شود تا یاد وظیفه انجام نداده مان بیفتیم ! ارزش جان بیشتر از این حرفهاست عزیزان !
  • بدون نام IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    10 1
    نوش دارو بعد از مرگ سهراب!!2 سال بوده اقایون میخواستند این شناورها رو از رده خارج کنند ولی حوصلشون نمیشده!!فقط منتظر بودند 16 انسان بیگناه قربانی بشن تا اقایون حوصلشون بیاد سر جاش
  • عبدالهی IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    12 1
    حتما باید عده ای کشته میشدند تا به این کار اقدام کنیم . باز هم صد رحمت به دریایی ها... زمینی ها که قسم خورده اند رکورد بیشترین تلفات جاده ای را حفظ کنند( البته با همکاری صمیمانه خودروسازان داخلی و اداره استاندارد)
  • بدون نام IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    10 0
    حتما باید تعدادی از بین بروند تا کمی فکرکنیم
  • بدون نام IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    6 0
    اقای استاندر بی مسئولیت ....فکر نکنید اقدام کردید ....مشکل حل شد....شما در برابر خدا مسئولید وباید جوابگوی بی مسئولیت خود شید....
  • بدون نام IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    0 0
    بازم دست مریزاد به اقای استاندار هرمزگان از ته قلب ازش ممنونم از ادامه کشته ها جلو گیری کرد تک و تنها عوض نمیکرد هم هیچی به هیچی بود مثل جاده های نا ایمن ماشین های غیر استاندارد که هیشکی عین خیالش نیست کسی هم جوابگو نیست فکرشو بکنید سالانه 23000 نفر این یک عدد نیست یک فاجعه و نسل کشی است و توهین به ایرانی ها بازم ممنونم اقای استاندار بالاخره یک مسولیت پذیر پیدا شد من به شما میگم امیر کبیر دو تا مثل شما باشند تلفات جاده ای هم تموم میشه ولی حیف که نیست حیف وصد حیف
  • هادی GB ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
    1 0
    هنوز کمه مسافران نوروزی و چی میکنید بهتر نیست چند تا شناور بزرگ در نظر بگیرید