سامانه خبری سازمان بنادر ودریانوردی نوشت:

هرچند طی هفته های گذشته حوادث تلخی در دریا رخ داده ولی آمارهای رسمی نشان میدهد، همچنان مسافران به جابه جایی دریایی اطمینان دارند. آمارهای رسمی از شکسته شدن رکورد جابه جایی مسافر هم خبر میدهد.

 مدیرکل بنادر ودریانوردی استان هرمزگان از رکورد شکنی حمل و نقل دریایی و مسافری تا پیش از پایان سال خبر داده​است. پیش از این هم آمارهای رسمی نشان می​داد سالیانه بیش از 8 میلیون مسافر توسط شبکه حمل و نقل دریایی کشور جابه جا می​شده​است. در همین حال مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: با گذشت 10 ماه از سال 90 رکورد جابجایی مسافر دریایی در هرمزگان تا قبل از پایان سال شکسته شد.

علی اکبر صفایی افزود: طی 12 ماهه سال گذشته 8میلیون و 583 هزارو 650 نفر مسافر از طریق بنادر جابجا شدند این در حالی است که امسال با گذشت 10 ماه از سال آمار جابجایی مسافر از طریق بنادر هرمزگان بیش از کل آمار سال گذشته است.

وی اظهار کرد: طی 10 ماهه امسال 8 میلیون و 604 هزار و 919 نفر بوسیله شناور جابجا شدند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: بیشترین تردد مسافران  در 10 ماهه سال جاری از بندر  شهید حقانی با آماری2 میلیون و 538 هزارو 984 نفر بوده است.

وی با اشاره به بیشترین آمار تردد مسافرین در 12 ماهه سال 89 بیان کرد: بیشترین تردد مسافرین در 12 ماهه سال 89 از بندر شهید حقانی به تعداد 2 میلیون و 767 هزارو 640 نفر بوده است.

صفایی با اشاره به افزایش سفرهای دریایی در ایام نوروز به دلیل مساعد بودن شرایط آب و هوایی در این استان گفت: سفرهای دریایی و ایجاد امکانات زیرساختی در بنادر هرمزگان موجب رونق گردشگری در  استان می شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در ادامه افزود: این اداره کل تمام تلاش خود را همانند سال‌های گذشته  بر ایجاد شرایط ایمن برای سفرهای دریایی برای مسافران به کار می‌گیرد .

صفایی از هموطنان گرامی خواست تا موارد ایمنی و هشدار بازرسان و توصیه های ماموران  بنادر را جدی بگیرند.

پیش از این مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به صورت رسمی اعلام کرده بود که سازمان متبوع او بیشترین تمرکز خود را جهت توسعه حمل و نقل مسافری دریایی صورت خواهد داد. به اعتقاد صدر پتانسیل​های حمل و نقل مسافری دریایی به عنوان یکی از نقاط قوت صنایع دریایی می​تواند محلی برای جذب سرمایه​های بخش خصوصی باشد.

آمارهای رسمی نشان می​دهد سازمان بنادر و دریانوردی طی یک سال گذشته سازمان بنادر و دریانوردی یارانه​هایی را هم برای توسعه و نوسازی شبکه حمل و نقل دریایی در نظر گرفته​است.

هفته گذشته نیز به صورت رسمی اعلام شد که سازمان بنادر ودریانوردی به کارگروه توسعه گردشگری دریایی پیوسته است. حضور در این کارگروه زمینه​ها را برای توسعه شبکه حمل و نقل دریایی مهیا می​کند.

پیش از این سعید ایزدیان – معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی- با بیان این‌که طی یک ماه گذشته 18 فروند شناور مسافری به دلیل فقدان استانداردهای لازم یا عدم رعایت قوانین و مقررات از ناوگان دریایی خارج شده‌اند، اظهار کرده بود:‌ تمهیداتی را اندیشیده‌ایم که بتوانیم مراکز تجسس و نجات را در ایام تعطیلات دهه فجر و نوروز مستقر کنیم تا نظارت لازم بر تردد شناورها را انجام دهند.

به اعتقاد ایزدیان با توسعه شبکه حمل و نقل دریایی و بروز سازی خدمات این بخش می​توان بیش از گذشته از پتانسیل​های حمل و نقل دریایی بهره برد.

ایزدیان درباره واقعی نبودن قیمت‌ها در بخش حمل و نقل دریایی مسافری و نارضایتی فعالان این بخش اضافه کرد: قیمت‌ها در این بخش پاسخگوی هزینه‌ها نیست ودر نتیجه منجر به نارضایتی دست اندرکاران شده است چرا که درآمدها هزینه‌هایشان را پوشش نمی‌دهد.

وی با اشاره به این که در ایام نوروز سال گذشته شناورهای مسافری را از منطقه فراخوانده و به صورت استیجاری به کار گرفتیم، افزود: استقبال از سفرهای دریایی بسیار مناسب بود به گونه‌ای که حدود پنج میلیون و 265 هزار نفرن مسافر دریایی در ایام نوروز جابه جا شدند که در مقایسه با حمل ونقل ریلی و جاده‌ای رقم بالایی است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانور با اشاره به این که میزان سوانح این سفرها نیز در مقایسه با سفرهای ریلی و جاده‌ای کمتر است، اظهار کرد: پیگیری‌هایی را برای متناسب کردن نرخ‌ها انجام داده‌ایم اما تحقق این امور در اختیار ما نیست.

در صورتی که برنامه​های سازمان بنادر و دریانوردی برای توسعه حمل و نقل مسافری دریایی به مرحله عملیاتی برسد، بخش مسافری دریایی هم رقیبی جدی برای حمل و نقل جاده ای و ریلی خواهد بود. سازمان بنادر ودریانوردی در تلاش است تا کیفیت خدمات شناورهای دریایی مخصوص جابه جایی مسافر ارتقا دهد. به گفته معاون اموردریایی سازمان بنادر، در صورتی که کیفیت حمل و نقل مسافری افزایش یابد، میزان اقبال عمومی به این بخش هم افزایش پیدا می کند.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 198650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =