براد پیت، بازیگر فیلم‌های «باشگاه مشت‌زنی» و «درخت زندگی» به اعتیاد و افسردگی در دهه 1990 اعتراف کرد.

به گزارش خبرآنلاین، در دهه 1990 براد پیت از بازی در نقش شخصیت‌های باورنکردنی و خوش‌چهره فیلم‌های کم بودجه به بازی در نقش شخصیت‌های باورنکردنی و خوش‌چهره فیلم‌های پرهزینه رسید.
 
او با موفقیت عجیبی در میان منتقدان و گیشه مواجه شد و فیلم‌هایی مثل «مصاحبه با خون‌آشام» و «باشگاه مشت‌زنی» با بازی او بسیار موفق بودند و در این بین شهرت پیت دوچندان شد.
 
بازیگر فیلم «هفت» در گفت‌وگویی که اخیرا با نشریه هالیوود ریپورتر انجام داده به افسردگی در دوران رسیدن به شهرت اعتراف کرد و نشان داد حتی آنهایی که همه چیز دارند هم دربرابر این بیماری ایمن نیستند.
 
پیت 48 ساله در این گفت‌‌وگو همچنین از اعتیاد سنگین خود به موادمخدر یاد کرد و گفت: «خودم را از امور رایج زندگی ستاره‌ها مخفی می‌کردم، خیلی زیاد از مواد مخدر استفاده می‌کردم. روی یک صندلی لم داده بودم و داشتم خرفت می‌شدم. واقعا از خودم خسته شده بودم.»
 
بازیگر «مورد عجیب بنجامین باتن» افزود: «با افسردگی درگیر بودم البته نه در این دهه، بلکه دهه قبلی زندگی‌ام. اما افسردگی هم کمک می‌کند خودتان را بشناسید. افسردگی برای من فرصت یادگیری معرکه‌ای بود. مثل دانشگاه، در یک ترم استاد افسردگی شدم.»
 
سفر براد پیت در دهه 1990 به کازابلانکا و مشاهده «فقر در حداکثر میزان خود» موجب شد پیت سراغ کمک برود. او حتی از بونو، خواننده گروه یوتو نیز کمک گرفت اما معتقد است شروع بهبودی او با تمرین کردن در تنهایی بود. پیت پس از بهبودی به فعالیت در امور بشردوستانه و کمک به نیازمندان روی آورد.
 
پیت در برنامه‌های خیریه موسسات مبارزه با بیماری‌های ذهنی شرکت کرده است و به گفته مارک دیویس، سخنگوی موسسه «نگاه دوباره به بیماری ذهنی» داستان بیماری و بهبودی براد پیت «نشان می‌دهد که بهبود یافتن ممکن است و این مسئله به بسیاری از افراد امید می‌دهد. بیماری ذهنی ممکن است برای همه ما در هر لحظه‌ای رخ دهد، مشهور باشیم یا نباشیم، فقیر باشیم یا ثروتمند. گاهی صحبت کردن درمورد این بیماری‌ها بسیار دشوار است.»
 
او افزود: «وقتی افراد مشهور درمورد بیماری ذهنی صحبت می‌کنند، پیامی بسیار قدرتمند به دیگر بیماران می‌فرستند و به آنها کمک می‌کنند.»
 
براد پیت امسال با فیلم «مانیبال» نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد است.
 
از دیگر چهره‌های معروف که به افسردگی دچار شدند می‌توان از وینونا رایدر، بازیگر فیلم «دراکولای برام استوکر» و «ادوارد دست‌قیچی» و جرج مایکل خواننده نام برد. مایکل به مدت 12 سال با افسردگی دست به گریبان بوده.
 
ایندیپندنت / 27 ژانویه / ترجمه: حسین عیدی‌زاده
 

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 195868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن DE ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
    27 1
    خوبه که این ها اعتراف می کنن, بازیگران ایرانی اعتیاد هم داشته باشن انکار می کنن.
  • علي IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    22 2
    تيتر انحرافي بود، بدم آمد