مجموعه داستان جدیدی از سیدعلی شجاعی با نام «فرشته‌ها قصه ندارند بانو»، راهی بازار کتاب شده که دربردارنده 14 داستان کوتاه با محوریت مسائل اجتماعی است.

به گزارش خبرآنلاین، سید علی شجاعی فرزند سیدمهدی شجاعی مجموعه داستان جدید خود را با عنوان «فرشته ها قصه ندارند بانو!» منتشر کرد. این کتاب که در انتشارات نیستان منتشر شده، دربردارنده 14 داستان کوتاه است که بیشتر به موضوعاتی اجتماعی با محوریت مسائل جوانان می پردازد.

 

شجاعی در این کتاب نیز به مسایل جوانان و زوج‌هایی می‌پردازد که در موقعیت‌هایی خاص گرفتار می‌شوند، او درباره این کتاب می گوید: «در این داستان‌ها انواع روابط خانوادگی و اجتماعی ممکن است دیده شود چرا که آدم‌ها با تاثیر از روابط‌شان شکل می‌گیرند، گاهی هم در داستان‌های این کتاب از تکنیک «روایت در روایت» استفاده کرده‌ام.»

 

در مقدمه اولین داستان این مجموعه که نام کتاب نیز از آن گرفته شده است؛ اینچنین نوشته شده: «فرشته ای در بیداری دیدار آمد...عشق داد و قصه ای خواست. این همان قصه...نیست.»


«عاشقانه‌های یک سه‌شنبه بارانی، وقت باریدن ماه، مجلس شبیه‌خوانی شبیه گم‌گشتگی یونس، هر روز جان جوانی تازه بالغ، حیات مسأله گون یک خاطره، آیین باشکوه مرگ در حمام و بی‌تابی کلمات تب‌دار یک لیلا» از جمله داستان های این کتاب است.
 

بنابراین گزارش، داستان «عاشقانه‌های یک سه شنبه بارانی»، درباره دو زوج است که در موقعیت‌هایی سوءتفاهم‌گونه نسبت به زندگی مشترک و درک از روابط میان یکدیگر قرار دارند و خواسته‌ها و احساساتشان در شرایطی غیرمنطقی بازگو می‌کنند و گاه در ورطه شک و تردید قرار می گیرند و از سرک کشیدن به زندگی یکدیگر لذت می برند؛ ‌به گونه‌ای که به نظر می‌رسد خودشان نیز از درک رابطه‌ای که پیش گرفته‌اند عاجزند و یا آن را به هر دلیلی برنمی‌تابند.

بخشی از داستان «عاشقانه‌های یک سه‌شنبه بارانی» این‌گونه نوشته شده است: «چشم می‌گردانم و زیر نگاه سنگین پرستارها که شاکی هم به نظر می‌آیند، از این معطلی،‌ دستم را پایین می‌آورم و احساس می‌کنم باید تصمیمم را بگیرم،‌ اگر چه تند و شتابزده و وقتی ندارم برای دست دست کردن و اصلا جایی برای دو دلی نیست و خم می‌شوم کنار گوش نگار و آرام می‌گویم: خوش باشی نگار رعنا...
بهروز چیزی در گوش نگار می‌گوید و می‌رود و واقعا می‌رود، ‌و حتی نمی‌بیند که برانکار نگار را با آن دسته موی خرمایی حالا به سرخی زده هل می‌دهد و در اتاق عمل بسته می‌شود و می‌مانم که بمانم یا نمانم...»

«فصلی برای شیدایی لیلاها» و «عاشقی به وقت کتبیه ها» دو مجموعه قبلی شجاعی است. 

 

«فرشته‌ها قصه ندارند بانو»‌ از سوی انتشارات کتاب نیستان با قیمت 3500 تومان منتشر شده است.
 

ساکنان پایتخت برای تهیه کتاب های این نویسنده و سایر کتاب های انتشارات نیستان ‌ کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

 

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 195615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =