عوض حیدرپور گفت: برخی از نخبگان کشور بیش از صدها کارخانه ارزش دارند، ولی در حفاظت از آنها اهمال شده است.

نماینده مردم شهر رضا و عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت وگو با خبرآنلاین، در خصوص ارزیابی اش از عملکرد دستگاه های حفاظتی و اطلاعاتی در حفظ امنیت نخبگان هسته ای کشور، گفت: برخی از چهره های علمی که ما در جمهوری اسلامی داریم، قابل قیمت گذاری نیستند و اقتضا می کند که قدر این نیرو ها را بدانیم. کما اینکه در همه جای دنیا این نیرو ها از این افراد، محافظت دقیق می کنند نه یک محافظت صوری.
 وی که معتقداست «آن طور که باید و شاید برای حفاظت از نخبگان هسته ای کشور به صورت جدی وقت گذاشته نشده است»، به سفرش در سال 1370 به پاکستان اشاره کرد و افزود: در آن سفر دیدم که عبدالقدیرخان دانشمند هسته ای این کشور  تیم محافظ مشابه تیم محافظ رئیس جمهور و محل زندگی وی هم در کاخ ریاست جمهوری بود. اگر پاکستان توانست از دانشمندانش حفاظت کند تا آنها ترور نشوند، ما هم می توانیم در این زمینه اقدامات جدی تری را انجام دهیم.
همچنین شهریاری دیگرعضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است برای حفاظت از جان دانشمندان هسته ای باید سیستم های حفاظتی را مورد بازبینی قرار داد.
 محمد مهدی شهریاری در گفت وگو با خبرآنلاین درباره اینکه راه حل حفاظت از جان دانشمندان هسته ای را چه می دانید؟، گفت: اگر بخواهیم محافظت از دانشمندان را تشدید کنیم باید همانند مسئولان درجه اول برای آنها اسکورت قرار دهیم، تا هیچ اتفاقی رخ ندهد.
وی با بیان اینکه برای حفاظت از دانشمندان کشور خصوصا دانشمندان هسته ای باید همانند آمریکایی ها عمل کنیم، افزود: آنان برای حفاظت از جان نخبگان خود همه آنها را در یک مجتمع های حفاظت شده، اسکان می دهند و عبور و مرور شان را کنترل می کنند. در حالی که نخبگان هسته ای ما در حال حاضر در نقاط گوناگون سکونت دارند و شناسایی کردن آنها توسط سیستم های جاسوسی کار چندان سختی نیست.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: معتقدم سیستم های حفاظتی و اطلاعاتی ما در زمینه شیوه حفاظت از نخبگان هسته ای کشور نیازمند بازنگری است .
/29212
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 195539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • mehran CA ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
    1 0
    من کاملا موافقم .کاش زودتر به فکر می افتادید