رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استقلال سه قوه از یکدیگر در عین همکاری و مشارکت باعث پیشبرد اهداف متعالی نظام می شود.

علي لاريجاني نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در همایش 'نهضت حسینی، بیداری اسلامی و بصیرت جوانان' درمدرسه علمیه دارالشفاء قم افزود: این استقلال به معنای تضاد و جدایی نیست و باعث می شود كه هر سه قوه بر عملكرد یكدیگر نظارت داشته باشند و این به صلاح مردم و كشور است.
 
در ادامه گزيده اي از سخنان علی لاریجانی به نقل از ايرنا مي آيد: 
  • غربی ها می خواهند مردم را نسبت به حضور در صحنه ها به ویژه انتخابات مایوس سازند و همه مردم و مسوولان باید در برابر توطئه ها و دسیسه های دشمنان آگاه و هوشیار باشند. 
  • همه اركان حكومتی در نظام مقدس جمهوری اسلامی توسط مردم و با آرای ملت شكل می گیرد. باید بكوشیم تا انتخاباتی پرشور و آگاهانه در كشورمان برگزار شود و حضور مردم هیچگاه نباید تحت الشعاع برخی حواشی قرار گیرد. 
  • نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید از جنس مردم، شجاع، آگاه و مستقل بوده و نباید وامدار و متصل به كانون های قدرت و ثروت باشند، زیرا كسانی كه می خواهند از رانت های قدرت و ثروت بهره مند شوند هیچگاه نمی توانند از حقوق مردم دفاع كنند. 
  • فضای انتخاباتی كشورمان واقعی است. كاندیداها باید با رعایت اخلاق وارد صحنه انتخابات شوند و در برخورد با مردم جانب صداقت را رعایت كرده و هیچ كدام از رقبای خود را تخریب ننمایند تا مردم با حضور حداكثری خود دست رد محكمی بر سینه معاندان و بدخواهان نظام اسلامی بزنند. 
  • مردم كشورهای منطقه دل در گرو جمهوری اسلامی و انقلاب ایران دارند. بیداری اسلامی با گذشت زمان رو به تكامل است و همه باید برای رشد و استمرار بیداری ملت های مسلمان ایثار كرده و خون خود را اهدا كنند. 
  • ملت های مسلمان از قرون گذشته هر كدام به نوعی تحت یوغ استبدادگران و استعمارگران بودند و در خفگی سیاسی به سر می بردند، اما امروز هم با وجود بیداری اسلامی در كشورهای منطقه، برخی حكام دست نشانده حتی حاضر نیستند یك گام برای ملت های مسلمان به ویژه فلسطین بردارند. 
  • برخی سران كشورهای عربی یك مشت دلال و پادو برای آمریكا و انگلیس هستند. آنها برای حفظ قدرت و زندگی خود حاضرند هر زد و بندی را با مستكبران غربی داشته باشند و با آنكه در مجامع عمومی از حقوق مردم مظلوم فلسطین سخنرانی می كنند، اما در واقع یك اقدام هم برای آزادی قدس شریف انجام نمی دهند.
 آمریكا و اسراییل از تله ای كه خودشان ایجاد كرده اند عبور نخواهند كرد
  • دفاع ملت ایران از مردم مظلوم مسلمان باعث بغض و كینه مستكبران و تهدیدات و تحریم های غربی ها شده است. آمریكایی ها كه ادعای مدیریت بین المللی دارند، به ناچار در برابر عزم و اراده ملت ایران، به ترور دانشمندان كشورمان دست می زنند. 
  • آمریكا و اسراییل از تله ای كه خودشان ایجاد كرده اند عبور نخواهند كرد. عملیات تروریستی برای مدعیان حقوق بشر حقیقتا خجالت آور و یك فضاحت بزرگ است و آنها باید بدانند كه با این كارهای وقیحانه به هیچ موفقیتی دست نخواهند یافت. 

اصلاحات سوریه نباید از سوی دجال های مرتجع منطقه انجام شود

  • برخی كشورهای منطقه كه در كشورشان سمبل دیكتاتوری بوده و مجالس فرمایشی به راه انداخته اند، با ادعای دفاع از دموكراسی در سوریه با دشمنان اسلام و صهیونیسم جهانی هم كاسه شده اند. كشور سوریه باید به سمت اصلاحات پیش برود و مردم این كشور باید به آینده خود مسلط باشند، اما این اصلاحات نباید از سوی دجال های مرتجع منطقه كه می خواهند مقاومت را از میان بردارند انجام شود و این مدعیان دروغین چرا در برابر مردم مظلوم بحرین و یمن دلسوزی نمی كنند. 
  • امروز جریان فاسد بین المللی می خواهد از طریق سوریه منافعی را برای رژیم اشغالگر صهیونیستی به همراه بیاورد و همه می دانند كه حكام دست نشانده عرب به دنبال چیزی غیر از دموكراسی هستند.
 /2727
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 194101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =