امام جمعه موقت تهران با تأکید بر لزوم حفاظت از دانشمندان کشورمان گفت: ‌باید رذالت‌های آمریکا را به دنیا نشان دهیم و مردم دنیا ‌را بیدار کنیم.

به گزارش خبرآنلاين، آيت‌الله امامی کاشانی با بيان اينكه دشمنان این دانشمند، دشمن علم، استقلال وپیشرفت ملت ایران هستند و با تسلیت به پدر و مادر، همسر و فرزند این دانشمند هسته ای و همچنین تسلیت به ملت ایران و رهبر انقلاب به خاطر از دست دادن این جوان دانشمند تاکید کرد: این شهادت ها باید باعث بیداری جامعه شود. البته نظام باید از این دانشمندان حفاظت و نگهداری کند و در برابر دشمنان برنامه ریزی کرده و آنها را بشناسد.
وی از دستگاه‌های مسئول خواست تا این جنایت را از طریق مجامع بین‌المللی پیگیری کرده تا سخن جمهوری اسلامی ایران به گوش مردم دنیا برسد و به ملت‌ها بفهماند که آمریکا با چه چیزهایی مخالف است و دست به چه جنایاتی می‌زند.
امام جمعه تهران همچنين با انتقاد از سکوت مجامع بین المللی در برابر این فجایع گفت: مجامع بین المللی همراه با عاملان این ترورها هستند اما باید دنیا را در برابر این فجایع بیدار کرد.
گزيده سخنان وي از اين قرار است:
*  بعضی از مردم و جوانان باید با این اتفاقات بیدار شوند و نباید علیه این نظام حرکت کرده و شعار دهند، شهادت هایی که به دست این اجانب انجام می شود باید فریب خوردگان را بیدار کنند تا در صف این افراد قرار نگیرند.
* بر اساس "تعرف‌الاشیاء و بااضدادها" باید دانست که ددمنشی و ماهیت پلید دشمن به وسیله ترور دانشمندان ما شناخته شد، به همین دلیل برای اینکه ملت ایران بداند در کجا قرار گرفته است، باید ببیند دشمن چه می‌کند.
* دشمن برای انتخابات برنامه‌ریزی کرده است، به همین دلیل همه ‌باید برای برگزاری انتخابات منسجم شویم و هیچ کس نباید به فکر عدم مشارکت و رأی ندادن باشد چرا‌که این سستی به اصل انقلاب و اسلام صدمه می‌زند.
* عمل ها ملاک نیست و عمده اصل نظام است که با رهبری صحیح و اسلامی حرکت می کند. شرکت در انتخابات و در صحنه بودن وظیفه و تکلیف همه ما است.
* اگر ‌کوتاهی نکنیم، دشمن نسبت به ما طمع نمی‌کند، زیرا هدف دشمن به هم ریختگی و ایجاد سستی در جامعه است.
*عاشورا در مقابل انحراف دین ایستاد و آن انحراف اطاعت از حاکم ظالم بود. برخی القا می‌کردند که حاکم اگر ظلم هم کرد، باید اطاعت شود و این تفکر را حاکم کردند. سید‌الشهدا در مقابل این تفکر ایستاد. امروز که دنیای اسلام حرکت کرده است، این حرف‌ها را باطل کرد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 193946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =