آیا دروود از سرنوشت اجتناب ناپذیرش فرار کرده است یا اینکه سرنوشت او مثل فیلمهای جنایی به مرگی تلخ منجر می شود که انتهای داستان به پیدا کردن قاتل او می پردازد؟

شبکه بی بی سی بر اساس رمان نیمه تمام چارلز دیکنز سریالی ساخته است که در نظر دارد انتهای داستان این نویسنده بزرگ را حدس بزند. آخرین کتاب چارلز دیکنز، نویسنده مشهور انگلیسی داستان گم شدن پسری به نام «ادوین دروود» است.


در ابتدای داستان با عموی این پسر که جان جاسپر نام دارد، آشنا می شویم؛ او رهبر ارکستر کلیسا و مردی معتاد به مواد افیونی است که صدایی خوش ولی قلبی سیاه دارد. بعد از مدتی پسر برادرش، ادوین به طرز نامعلومی گم می شود که در داستان نیمه تمام دیکنز و در صفحه 100 کتاب گفته شده که دروود احتمالا با پارچه ای نازک خفه شده ولی هیچ وقت راز سرنوشت وی مشخص نشده است.


در سریال شبکه بی بی سی قرار است این سوال مطرح شود که آیا عموی دروود می تواند قاتلی بی رحم باشد یا اینکه نباید از روی چهره شخصیت های داستان درباره قلب آنها پیش داوری کرد. آیا دروود از سرنوشت اجتناب ناپذیرش فرار کرده است یا اینکه سرنوشت او مثل فیلمهای جنایی به مرگی تلخ منجر می شود که انتهای داستان به پیدا کردن قاتل او می پردازد؟


هیچکس نمی داند در نگارش این داستان در 8 ژوئن 1870 دیکنز در چه حال و هوایی به سر می برده است. او قبل از مرگش قرار بود طی 12 ماه داستان را تمام کند ولی روز بعد از نوشتن صفحه صدم از دنیا می رود. جزئیات خاصی از احتمالات پایان داستان حتی از طریق دوست صمیمی دیکنز یعنی جان فارستر نیز به دست نیامده است.


کتاب نیمه تمام دیکنز تقریباً به معمایی تبدیل شده است که تا کنون هزاران نفر در انگلیس سعی کرده اند انتهای داستان را حدس بزنند. اولین تلاش ها برای تمام کردن داستان در سالهای بعد از مرگ دیکنز در سال 1873 در رمانی صورت گرفت که نویسنده اش ادعا می کرد که روح دیکنز انتهای داستان را گفته است. در فیلم نسخه هالیوودی سال 1935 مرگ دروود پیش بینی شد ولی سریال بی بی سی قرار است با استفاده از تمام رمانهای موجود ترکیبی از این پیش بینی ها را نشان دهد.

 

گاردین/ 9ژانویه/ ترجمه محمد حسنلو

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 193580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =