احمدی​نژاد فقط در صحن علنی به سوالات نمایندگان پاسخ می​دهد و در جلسات کمیسیون​ها حضور نخواهد یافت.

به گزارش خبرآنلاين، اين پاسخ يک خطي معاون رئيس​جمهور به سوالي است که در سه سال گذشته بارها و بارها در مجلس مطرح بوده و نهايتا در يک ماه گذشته به هيات رئيسه ارائه شده و به جريان افتاد.
10 محور اين سوال در شش کميسيون مجلس در دست بررسي است که از رئيس​جمهور دعوت کرده​اند براي پاسخ به آنها به مجلس بيايد و يا نمايندگانش را بفرستد. البته کميسيون​هايي چون امنيت ملي از شخص احمدي​نژاد خواسته بودند تا درباره علت برکناري وزير اطلاعات علي رغم تذکر مقام معظم رهبري توضيح دهد.
اما محمدرضا میرتاج الدینی معاون پارلماني دولت گفت که در این مرحله از طرح سئوال، نماینده یا نمایندگانی از طرف رئیس جمهور برای پاسخگویی در کمیسیون ها حضور می یابند. او اصل دعوت از رئيس​جمهور براي حضور در کميسيون​ها که در دو روز گذشته بارها در رسانه​هاي مختلف مطرح شده است را تکذيب کرد و گفت: هیچ کدام از کمیسیون ها از رئیس جمهور دعوت نکرده اند و جای تعجب دارد که در دستور کار هفتگی خود حضور رئیس جمهور را اعلام کرده اند. طبق قانون، رئیس جمهور تنها در صورتی که سئوال به صحن علنی بیاید، در آنجا برای پاسخگویی حاضر می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد رضا میرتاج الدینی تصریح کرد: طرح دوباره برخی موضوعات در حالی است که پیش از این زمانی که مشابه آنها در کمیسیون اصل 90 مطرح شده بود، پاسخ های مکتوب از طرف معاونت های حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور ارائه شد و اکنون همان موضوعات در قالب سئوال از رئیس جمهور مطرح گردیده است.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 193126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    4 13
    محمود دوست داریم
  • بدون نام IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    5 8
    آن را که از حساب پاک است از محاسبه چه باک.