سایت مشرق نوشت:

هنرپیشه های سینما و تلویزیون دو چهره رسمی دارند، یکی آنکه بر خروجی تلویزیون و سینما قرار می گیرد و با گفتمان رسمی فرهنگی کشور هماهنگی دارد، حدود و ثغوری دارد و در چارچوبی می‌گنجد و دیگری آن چیزی است که ابتدا بر روی جلد و صفحات مجلات عامه پسند یا باصطلاح زرد رواج پیدا کرد و بعد ها به فضای مجازی رسید و حالا به یکی از روزآمد ترین محصولات فرهنگی کشور تبدیل شده است.
کمتر اتفاق می افتد که کسی اهل وبگردی باشد و در میان صفحاتی که روزانه مرور می کند به پیوندهایی با این عنوان"آخرین عکسها از [فلان] هنرپیشه سریال [فلان]" بر نخورد" عکسهایی که در معمولی ترین شکلشان تفاوتهایی پایه ای با تصویری که شما در خروجی رسمی سینما و تلویزیون از آنها دیده اید دارند.
نمایشگاه های مد مجازی نسبت به حاشیه خیابان ولیعصر تفاوت هایی پیدا کرده است. مهم ترین تفاوت این نمایشگاه ها این است که مانکن های آن را –اگر چه در ریخت و ترکیبی متفاوت- بارها و بارها مردم بر روی پرده ی سینما و صفحه تلویزیون دیده اند و کاملا شناخته شده اند.
تفاوت آشکار دیگری این است که این نمایشگاه ها گاه پا را فراتر می گذارند و به عرصه های خصوصی تری وارد می شوند، عرصه هایی که هیچگاه مجال ورود به آن در خیابان های تهران وجود نداشته و هنوز هم ندارد. تصاویری که از محیط خصوصی مدل های سینمایی و تلویزیونی در محیط مجازی منتشر می شود، بیش از ظاهر بیرونی تاثیر گذار خواهد بود.

چرا باید عکس های اینچنینی از هنرپیشه ها به صورت وسیع در فضای مجازی پخش شود؛ از طرف هنرپیشه ها ماجرا کاملا حل شده است، به همان دلیلی که عکس هایشان در مدلهای مختلف بر روی جلد نشریات زرد قرار می گیرد، عطش شهرت همه چیز را به خوبی توضیح می دهد، برای هر هنرپیشه ای شهرت از نان شب هم واجب تر است و دست به دست شدن تصاویر او در اینترنت تا حدی این عطش را می تواند تسکین دهد. برای دارندگان پایگاه های اینترنتی هم به صورت معمول این نوع تصاویر همان تعریفی را دارد که برای سردبیران زرد نامه ها، تیراژ بالا تر و برای مفهوم برای مخاطب نیز همان است.
47302

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    19 3
    آخه باید یه فرقی بین هنرپیشه و مردم عادی باشه.چرا ما فقط دنبال اینیم که آتو بگیریم و از کاه کوه بسازیم.
  • بدون نام IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    18 1
    اکثر هنرپیشه هایمان چه زن و چه مرد بدنبال شهرت هستند نه محبوبیت . ولی هنرپیشه های قدیم ما بدنبال محوبیت هستند مانند جمشید مشایخی و مرحوم خسرو شکیبایی و... که در دل مردم جای دارند و تا ابد در دل ملت زنده هستند.
  • بدون نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    18 1
    حالا مشکل چیه؟
  • بدون نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    چرا باید این خبرهای زرد رو از سایت های زرد جمع کنید بیارید نشون ما بدید؟ چرا اون سایت زرد رو مطرح میکنید؟ مگه شما حرفه ای نیستید؟ چرا نظر منو نمیزارید؟
  • بدون نام IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    122 3
    تیتری که زدید با متن خیلی متفاوت بود
  • بدون نام IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    دوست گرامي اينكه نوع پوشش و آرايش بازيگري در فيلم و سريال با محيط زندگيش فرق داشته بأشه يه چيز طبيعيه البته اين نويسنده محترم احتمالا تو خونه نشسته در و پنچره بسته از محيط پيرامونش هيچ خبري نداره
    • بدون نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
      8 12
      آيا شما حاضري با همون تيپ و قيافه اي كه در خونه ات داري در انظار عمومي حاضر بشي، يا سر كار بري؟ يا دوست داري همون عكس ها دست به دست بين مردم بچرخه؟ اگر حاضري ... كه !!!!!!!!!!!!!!!!!! در جامعه ما كه فرهنگ هزاران ساله داره هيچ وقت اين نوع شكل زندگي مورد پذيرش نبوده و تقبيح مي شده. ربطي هم به بستن در و پنجره ها نداره!
    • بدون نام IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
      9 0
      دوست عزيز شما كاملا متوجه منظور من يا حتي نويسنده نشدي البته به شما حق ميدم چون خبرآنلاين كاملا نظر منو چاپ نكرد خواهشا يكم به دور و اطرافتون نگاه كنيد يعني فرهنگ ما خلاصه ميشه تو نوع پوشش مردم ؟!!! پس چرا جاهاي ديگه از فرهنگ هزاران ساله استفاده نميكنيد!!!اين بازيگر سينما هم از من و شماست اين حق داره اونطوري كه مورد پسندشه لباس بپوشه ، ولي اگر منظور عكس خصوصي افراد كه بدون اجازه چاپ ميشه منم با شما موافقم
  • پوریا IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    9 1
    ای برادر کجا بی خبر نشسته ای که ببینی فرهنگ رسمی و غیررسمی زیر نقاب حالا ترس یا مصلحت اندیشی یا ریا تا کجاها ریشه دوانده.......... حالا اون بازیگران ایینه جامعه ما هستند می خواهی ایینه رو بشکنی؟ بشکن!
  • بدون نام IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    21 0
    یعنی بازیگری که تو مثلا مختارنامه با پوشش خاصی بازی کرده باید تو خیابون هم همونطوری و با همون لباس حاضر بشه؟؟!!! امان از جهل...
  • بدون نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    11 0
    اینهمه دروغ و دورنگی که توی همه ی ارکان جامعه دیده میشه از همین رادیو و تلویزیون شروع میشه که یه چیزی پخش میکنن بعد میای تو خیابونو جاهای دیگه 180درجه برعکسشو میبینی....نامردی کامنتمو نذارین...
  • بدون نام IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    9 1
    کار از این حرفها گذشته برادر ظاهرا شما تلویزیون نمی بینید بخاطر برخی افراد که ماهواره نبینند بچه های ما باید همه چیز رو ببینند مثل سریالهای اخیر تا ثریا و شیدایی و غیره که ترویج همه چیز علی الخصوص روابط نامشروع را رواج میدهد حالا اگر آخر فیلم برعکس هم بشود نتیجه ندارد چون بعضی می دانند تا اگر آخر فیلم درست نشود مجوز پخش نمی گیره
  • بدون نام IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    6 1
    شما سایت خبری نستیتد ! فقط نظراتی که با خودتون موفاق باشه رو پخش می کنید. یه بار هم شده به نطر دیگران اهمیت بدید یا کلا نظر سنجی رو وردارید چون این نظر سنجی فقط افکار موافق با خودتون رو بیان می کنه
  • armin IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    5 2
    منم موافقم تییتر و خبر باهم هم خونی نداره،اما نظرم اینه که همه ی این مسائل ریشه در مسائل جنسی داره وگرنه عکس فلان هنر پیشه زن به چه کار جوونا میاد!
  • فائزه IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    23 0
    چند تا انتقاد: 1. تیتر چه ربطی داره به موضوع؟ اومدید مثلا تیتر ژورنالیستی بزنید؟ 2. بازیگر یک آدم است. از حقوق آدمی برخوردار است. هرطور تمایل دارد می تواند زندگی کند. 3. شما فلان بازیگر را مجبور می کنید در فلان سریال چادر بر سر داشته باشد، حال آنکه پوشش اصلی او چیز دیگری ست، و این درست مثل یک کار است مثلا من در سر کار مقنعه به سر دارم ولی در مهمانی روسری ، آیا چیز عجیبی ست؟