هفته‌نامه یالثارات در نگاه هفته خود تحت عنوان «سپاه و پرچم‌داری در مقابله با فساد» نوشت:

سردار جعفری فرمانده کل سپاه: وضع فرهنگی امروز تهران وضع خوبی نیست و مسائل مختلفی به این مشکل دامن می‌زند. از طرفی تهاجم فرهنگی دشمن مطرح است و از طرفی بی‌توجهی مسئولین نسبت به وضعیت فرهنگی جامعه باعث شده تا وضع امروز تهران از نظر اسلامی و انقلابی خوب نباشد و فاصله وضعیت امروز ما تا آرمان‌هایمان زیاد باشد. سپاه و بسیج نمی‌توانند به این وضعیت بی‌تفاوت باشند. (سیاست روز 4/10/90)
1- توصیف سردار جعفری از وضعیت امروز تهران (که البته اختصاص به تهران نداشته و در بسیاری از نقاطی کشور نیز صادق است) توصیفی است واقع‌بینانه و در عین حال توام با نگرانی و مسئولیت‌پذیری!

2- ایشان برخلاف بسیاری از مسئولینی که چشم بر این وضعیت بسته و یا اصولاً حساسیتی نسبت به این معضل نداشته و ندارند، هم از ابعاد این معضل آگاه است و هم اینکه نسبت به آن احساس مسئولیت می‌کند.
3- به همین دلیل است که اشاره ایشان به ورود سپاه و بسیج به این عرصه را باید به فال نیک گرفت؛ هنگامی که مقامات مسئول وزارت بهداشت نسبت به افزایش شمار زنان مبتلا به ایدز از طریق انتقال جنسی در کشور هشدار می‌دهند و مقامات سازمان بهزیستی از استقرار 21 هزار یتیم ناشی از ایدز (کودکانی که پدران و مادران خود را به دلیل ابتلا به ایدز از دست داده‌اند!) در مراکز شبه خانواده خبر می‌دهند (رسالت 10/9/90)
4- زمانی که آمار طلاق در کشور روبه رشد است و در برخی مناطق (مانند تهران) نرخ طلاق به 35 درصد از کل ازدواج‌های ثبت شده می‌رسد و هنگامی که نا‌امنی و قتل و جرم‌های ناشی از مفاسد اخلاقی و بی‌عفتی و بی‌حجابی رتبه اول را در میان سایر انواع قتل‌ها به خود اختصاص داده است باید نگران مقابله با این امواج بالاخیز بود و چاره‌اندیشی کرد. در این میان ورود بسیج و سپاه به عرصه مقابله با مفاسد اخلاقی فرهنگی می‌تواند عامل مهمی در پیشگیری و مهار این تهاجم همه‌جانبه باشد.
5- باید سپاه به عنوان بازوی قدرتمند نظام در برابر جنگ نرم وارد عمل شود. برکناری سپاه و بسیج از این نبرد تاکنون خسارت‌های فراوان و جبران‌ناپذیری به دنبال داشته است! وقتی ماموران سپاه فرودگاه کشور کشف حجاب‌ها و بی‌عفتی‌های مکرری که در اغلب فرودگاه‌های کشور رخ می‌دهد صرفا تماشاچی‌اند و حتی از ارائه یک تذکر ساده هم خودداری می‌کنند، باید شاهد گستاخی عاملان منکر و مظلومیت ناهی از منکر باشیم.
/29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • hossein US ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
    چرا با این حرفهای پیش پا افتاده فکر مردم را خراب میکنید؟ مامور در فرودگاه میبایست در فکر ایجاد امنیت بیشتر در فرودگاه باشد نه اینکه به حجاب خانمها توجه کند و امنیت فرودگاه را به خطر بیاندازد؟ نگران نباشید خانمها از فرودگاه که بیرون بیایند تمام مردم ایران میتوانند در مورد نهی از منکر تذکر دهند.
  • بدون نام IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
    0 3
    درست است كه ماموريت سپاه حفظ دست آوردهاي انقلاب است ولي ضعف از دستگاه قضايي و دولت مردان است . بااين كار ( دخالت سپاه و بسيج ) ميخواهند چهره سپاه را خراب كنند .