<BR> سفیر اسبق ایران در اردن معتقد است چالش پیش روی هیئت ناظران اتحادیه عرب و دولت سوریه در حال حاضر اینست که هر دو طرف تمایل دارند گزارشات به نفع آنها تهیه شود.<BR> <BR>

محمد ایرانی در یادداشتی برای خبر آنلاین نوشت: نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرده است که هیچ یک از ناظران حق اظهارنظر در خصوص وضعیت سوریه به طور شخصی نداشته و تنها گزارش اتحادیه عرب که قرار است بعد از بازگشت ناظران تنظیم شود از وجاهت و اعتبار برخوردار است.
وی در ادامه افزود :از بدو ورود ناظران و گزارشات آنان شاهد آن بودیم که طرف معارضه از گزارشات و اظهارنظرهای آنان رضایت نداشتند. به ویژه آنکه رییس این هئیت، مصطفی الدابی، اظهاراتی مبنی بر آرام بودن اوضاع در شهر حمص ارائه داده که همین مسئله خشم و نگرانی گروههای معارضه را برانگیخته است.
ایرانی اظهار داشت از این رو تعابیر و تفاسیر متعددی این روزها در خصوص پیشینه و سابقۀ برخی از ناظران مطرح می شود. انتظار مخالفین و معارضین و حتی جامعه بین الملل، اتحادیه اروپا و غرب این بود که بعد از حضور ناظران در سوریه گزارشات به نحوی تنظیم شود که دلالت بر عدم همکاری دولت سوریه با ناظران داشته باشد. این ذهنیت و تصور از سوی سایرین سبب شد که بعد از اظهارنظرهای رییس هیئت در خصوص آرام بودن اوضاع، اتهامات و تهمت هایی متوجه وی شود.
او می گوید:این احتمال وجود دارد که در صورت منفی بودن گزارش اتحادیه عرب دور جدیدی از تحریم ها علیه سوریه آغاز و حتی پرونده خشونت ها در این کشور به شورای امنیت سازمان ملل منتقل شود. از این رو گزارش اتحادیه عرب از اهمیت فوق العاده در تعیین سرنوشت سوری ها برخوردار است. در هر صورت اتحادیه عرب در تلاش است، راهکاری منطقی برای پایان دادن به بحران سوریه پیدا کند.

 

متن کامل این یادداشت را اینجا بخوانید.


26149

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =