فارس نوشت:

عبور از دولت نهم، دولتی که از دوطرف خورد، درخواست تبر برای بت‌شکنی و خاطره‌ای که قطعه‌ای از تاریخ است، حاشیه‌های دومین نشست انتخاباتی احمدی‌نژاد با هوادارنش بود.
 
دومین نشست انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد با برخی رؤسا و اعضای ستاد انتخاباتی‌اش روز جمعه در آستانه انتخابات مجلس نهم و در محل مجلس قدیم برگزار شد.
 
این دیدار که پشت درهای بسته بدون حضور اصحاب رسانه‌ برگزار شد، با حاشیه‌های بسیاری همراه بود که البته به دلیل دعوت نکردن مسئولان اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری از رسانه‌ها، برخی از آنها به نقل از منابع آگاه که در این نشست حضور داشتند در ذیل می‌آید:
 
- ورود احمدی‌نژاد و تیم حفاظتی وی به محل نشست با ورود برخی بانوان حامی دولت همراه شد که رئیس جمهور با بیان اینکه "خانم‌ها مقدم هستند"، خود ابتدا مهمانان را به داخل مجموعه دعوت کرد و خودش بعد از آنها وارد شد.
 
- مسئولان اجرایی برنامه که ظاهراً فراموش کرده بودند محل سخنرانی رئیس‌جمهور را در "جایگاه ریاست مجلس" آماده کنند، بنر 9 دی را طوری نصب کرده بودند که دیگر امکان سخنرانی احمدی‌نژاد در جایگاه وجود نداشت و به همین خاطر در حضور احمدی‌نژاد و البته با سروصدای زیاد اقدام به جابه‌جایی بنر مذکور کردند که باعث خنده حضار شد.
 
مجری برنامه هم که از مجریان برنامه‌های مذهبی صداوسیما بود، برای تغییر فضا و توجیه این موضوع، گفت: خاکی بودن آقای رئیس جمهور باعث شده ما از این کارها ناراحت نباشیم و زیاد نگران نشویم.
 
- احمدی‌نژاد هنگام ورود به صحن مجلس قدیم که با شعار"مظلوم‌تر از بهشتی خدوم‌تر از رجایی" هوادارنش مورد استقبال قرار گرفت.
 
- نشستن ثمره هاشمی در کنار احمدی‌نژاد و صحبت‌های کوتاه وی با رئیس‌جمهور در حین سخنرانی و همچنین آب ریختن وی در لیوان احمدی‌نژاد از نکات جالب این دیدار بود.
 
- یکی دیگر از نکات جالب این جلسه حضور عباس امیری‌فر امام جماعت مسجد نهاد ریاست جمهوری بود که سابقه بازداشت را نیز در کارنامه خود دارد؛ پشت صندلی دبیر سابق شورای فرهنگی دولت برگه‌ای با عنوان "مهمان ویژه" نصب شده بود که البته با وجود علیرضا احمدی‌نژاد پسر کوچک رئیس جمهور و علی‌اکبر جوانفکر مشاور مطبوعاتی وی دلیل این ویژه بودن حضور امیری‌فر مشخص نشد!
 
- احمدی‌نژاد سخنان خود را در چند محور دلایل وقوع انقلاب اسلامی، بستر و غایت انقلاب اسلامی، حوادث منطقه، گزارشی از عملکرد 6 ساله دولت و برنامه‌های آتی دولت دهم پی گرفت و در پایان سخنرانی خود به حامیان دولت وعده داد که به صورت مفصل درباره انتخابات صحبت کند؛ هر چند که برخی حضار برخی سخنان و انتقادات وی به جبهه پایداری و دولت‌های سازندگی و اصلاحات را انتخاباتی می‌دانستند.
 
- از دیگر نکات قابل توجه این جلسه، تأکید مجدد احمدی‌نژاد بر بیداری انسانی بود و دلیلش برای این تأکید را "مقبولیت بیشتر و پذیرش راحت‌تر این نامگذاری" عنوان کرد.
 
- احمدی‌نژاد در حین سخنرانی به آنچه هجمه‌های موجود علیه دولت خواند نیز اشاره کرد و در این‌باره گفت که وقتی خدمت مقام معظم رهبری رسیدم و از این شرایط گله کردم به ایشان گفتم اگر دولت‌های قبلی بودند، آیا این حد از فشار را تحمل می‌کردند که ایشان حرف بنده را تائید کردند و پس از این جمله بود که در فضای سالن شعار "چپ - راست کارگزار؛ علیه خدمت‌گزار" طنین‌انداز شد.
 
- احمدی‌نژاد با ذکر یک خاطره دیگر نیز، جمعیت حاضر در صحن مجلس قدیم را به هیجان آورد و باعث شد که حامیان دولت به طرز دیگری برای وی ابراز احساسات کنند؛ او گفت "به من گفته‌اند که موها و ریش‌هایت سفید شده اما من گفتم تمام اینها فدای انقلاب" و در این زمان بود حامیان دولت با دست زدن ممتد از رئیس جمهور حمایت کردند.
 
- احمدی‌نژاد در دومین نشست خود با حامیان دولت، اشاره‌ای تلویحی هم به جبهه پایداری کرد و اعضای این جبهه که اکثرا از اعضای دولت قبلی او بوده‌اند را نیز از انتقادات و هجمه‌ بی نصیب نگذاشت و گفت: "برخی از افرادی که در دولت وزیر بودند، حالا به ما می‌گویند منحرف! اصلا ما از اول از شما منحرف بودیم!"
 
- وقتی احمدی‌نژاد از لزوم پایبندی به خط امام (ره) برای تحقق آرمان‌ها سخن گفت و اینکه برخی فکر می‌کنند باید با جناح‌بازی انقلاب را حفظ کرد، با شعار "احمدی بت شکن - بت بزرگ رو بشکن" حامیانش مواجه شد و به شوخی گفت "آن تبر را بیاورید تا بت بزرگ را بشکنم" و سخنانش را اینگونه ادامه داد: "ما با آمریکا در افتادیم وکمر همه غول‌ها را شکسته‌ایم؛ بت بزرگ که دیگر چیزی نیست."
 
- احمدی‌نژاد وقتی از هجمه‌ها صحبت می‌کرد، گفت پس از اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که "این دولت ریل انقلاب را به مسیر امام برگرداند" علیه دولت بسیار هجمه شد و بحث رمال و جن‌گیر پیش آمد اما مشخص شد "رمال‌ها جز با ما با همه در ارتباط بوده‌اند!".
 
- احمدی‌نژاد به سند چشم‌انداز کشور هم اشاره‌ای داشت و گفت که به مقام معظم رهبری گفته‌ام که باید برای سال 1404 اول شدن ایران در دنیا را ملاک قرار دهیم چون الان در منطقه اول هستیم. این حرف احمدی‌نژاد مورد تشویق حضار قرار گرفت.
 
- رئیس‌جمهور درباره کوچک کردن دولت به شوخی گفت" اگر همکاری می‌کردند، 6 وزارتخانه دیگر را هم ادغام می‌کردیم!".
 
- او دولت‌های قبل را هم مورد انتقاد قرار داد و به برخی اقدامات دولتش در حوزه فعالیت‌های هسته‌ای اشاره کرد و گفت که ما هرکاری که می‌کنیم می‌گویند ما آن را شروع کرده بودیم، در حالی که انگار این کارها از زمانحضرت آدم (ص) شروع شده بود.
 
- رئیس دولت در بخشی از سخنرانی خود گفت: اقداماتی که در این دولت عملیاتی شد در این 30 سال جز آرزوها بوده اما الحمدلله از هر دو طرف خوردیم.
 
- وی همچنین با اشاره به جلسه خود در سال 84 که شهردار بود با فردی که از وی به عنوان "مسئول جلسه مذکور" یاد کرد اما نامی از او نیاورد، گفت که "خاطرات آن جلسه که شاید روزی آن را نقل کنم، از قطعات تاریخ کشورمان است".
 
شنیده شده احمدی‌نژاد در جلسه‌ کاملا خصوصی که دو روز پس از نخستین نشست انتخاباتی‌اش با هزار نفر از هواداران دولت در سالن اجلاس سران، برگزار کرده بود، خاطره‌ای شبیه این خاطره را از دیدارش با مقامی که نامی از او نبرد، تعریف کرده بود.
 
 - یکی دیگر از نکات برجسته این دیدار انتخاباتی توزیع ویژه نامه خاتون در قالب بسته فرهنگی بود که با انتقاد بسیاری از علما و بزرگان مواجه شده است. علاوه بر این نشریه کتاب "تاریخ وقابع انتخابات 88" و کتاب "انسان کامل شهید مطهری" به همراه جزوه "فریاد سکوت " که گزیده سخنان احمدی‌نژاد در جمع حامیان گفتمان انقلاب اسلامی پیرامون حوادث اخیر کشور و جهان در آبان 90 بود، بین حامیان دولت توزیع شد.
/2727
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
    51 3
    من نفهمیدم بت بزرگ کیست بت بزرگ را ابراهیم خلیل شکست