روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:

بازار خانه باغ‌های چند هزار متری حومه تهران زمستانی شده است. گرچه بسیاری از ویلاهای اطراف تهران شخصی ساز هستند و با امکانات رفاهی خوبی ساخته شده‌اند؛ اما به دلیل تمایل مالکان‌این ویلا‌ها به سکونت در داخل شهر تهران، تعداد زیادی از‌این خانه باغ‌ها با قیمت‌های نه چندان بالایی در مقایسه با متراژ زمین و امکانات رفاهی پیش‌بینی شده در آنها، از سوی مالکان برای معاوضه با آپارتمان‌های متراژ پايين در شمال شهر تهران به بازار فروش عرضه شده‌اند.
ویلاهای حومه تهران که به دست مالکان خصوصی ساخته شده‌اند با انواع امکانات رفاهی همچون استخر، برکه، آبشار، باغ میوه و حتی چند باب مغازه برای فروش فوری یا معاوضه با آپارتمانی در شمال تهران به فروش گذاشته شده‌اند. این در حالی است که گذشته از مشکلات شهر نشینی درون پایتخت قيمت ویلاهای چند هزار متری حومه تهران با آپارتمان‌های متراژ متوسط (حدودا 70 تا 80 متری) در شمال تهران برابری می‌کنند.
به عنوان مثال مالک ویلایی دو هزار متری سنددار و مبله در محدوده شهریار حاضر است ویلای خود را با قیمت کل 240 میلیون تومان با آپارتمانی در شمال تهران معاوضه کند.
این مالک اذعان می‌کند به علت نیاز فوری ویلای شخصی خود را برای فروش گذاشته است.
این در شرایطی است که اگر‌این مالک بخواهد ویلای خود را با آپارتمانی در شمال تهران با همین قیمت معاوضه کند باید به آپارتمانی با متراژ حدودا 80 متری و نوساز در منطقه دو بسنده کند.
علاوه بر ‌این مالکان برخی از خانه باغ‌های اطراف تهران تمایل دارند ملک خود را با وجود تمامی ‌امکانات، با اتومبیل یا خانه کلنگی در داخل تهران معاوضه کنند.
به عنوان مثال مالکی در کردان ویلای 2 هزار و 300 متری خود را با 200 متر بنا و تمامی‌امکانات به دلیل نیاز فوری و دوری از شهر، تمایل دارد با اتومبیل یا ملکی در تهران معاوضه کند یا مالک دیگری ویلای هزار متری در اطراف کرج را با ملکی کلنگی در تهران معاوضه می‌کند. مالک ‌این ویلا اظهار می‌کند به دلیل ارزش افزوده املاک کلنگی در داخل شهر تهران می‌خواهد ویلای خود را با قیمتی متعادل به ملکی کلنگی در داخل تهران تبدیل کند.
همچنین بسیاری از مالکان برای فروش فوری ویلای خود حاضرند تسهیلات و مزایای ویژه‌ای به خریداران بدهند.
به عنوان مثال مالک ویلایی 3 هزار متری برای فروش فوری ویلای خود که دارای سند 6 دانگ و امکانات رفاهی کامل است، می‌خواهد آن را متری 300 هزار تومان به شکل 50 درصد نقدی و 50 درصد به صورت معاوضه با ملکی در تهران به فروش برساند.
آپارتمان یا ویلا ؟
گرچه بسیاری از مالکان ویلاهای چند هزار متری در اطراف تهران تمایل دارند ویلای خود را با آپارتمانی در محدوده شمالی شهر تهران معاوضه کنند، اما قیمت‌های بازار فعلی خرید و فروش املاک شمال تهران نشان می‌دهد تعداد واحدهایی که با قیمتی معادل خانه باغ‌ها در‌این محدوده عرضه شده‌اند انگشت شمارند و به نظر مي‌رسد معاوضه‌این ویلاها با آپارتمان‌های محدوده شرق ، غرب و مرکزی تهران در دسترس‌تر باشند.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وحید IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
    10 10
    بفروشید بیاید اراک انقدر فکر نکنید اینجا گرونتر هست یا اونجا
  • بدون نام IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
    10 2
    بابا بربری شده دونه ای 500 تومن چه سوالایی میپرسی مردم نون ندارن بخورن شما هم گرفتی مارو
    • بدون نام IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
      3 0
      من و شما گرفتاره دخل و خرج روزانه ايم يه پولايي دسته بعضي هاست كه عمراً خودشون نميتونن بشمورن چون تازه پولدار شدن برو ببين اينا كيا هستن
  • بدون نام IR ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
    3 14
    آينده تهران در شرق و به خصوص گرمساره...
  • بدون نام SE ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    1 0
    حومه تهران فشم ميكون از بالا شهره تهران كران تر است جرا شما دو هزار متر با خانه ٧٠ ٨٠ متر هم قيمت هستند با تشكر از شما