۰ نفر
۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۲

فارس نوشت:

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعلام اینکه 20درصد مرغ‌های بازار قبل از ذبح مرده‌اند، گفت: ‌آمار چاقی کودکان ایرانی از آمار کودکان کشورهای اروپایی پیشی گرفته است.
احمدرضا درستی مطلق امروز در نشست خبری بسیج تغذیه که در وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: شیوع چاقی در کودکان و بزرگسالان افزایش پیدا کرده و در افراد سالمند باید به سختی به دنبال افراد سالم بگردیم زیرا با مشکلات تغذیه امروزه سالمند سالم به ندرت می‌بینیم.

وی گفت: شیوع اضافه وزن و کم‌وزنی در میان افراد جامعه بررسی شده است که بیش از 50 درصد از سالمندان چاق هستند. اگر فرد به اندازه کافی نتواند غذای مفید مصرف کند باید بداند که بروز بیماری در آن حتمی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: در برخی موارد افراد برای خرید تغذیه مناسب صرفه‌جویی می‌کنند و فکر می‌کنند که پول خود را هدر می‌دهند و به دنبال مواد غذایی ارزانتر هستند ولی باید بدانیم اگر زمانی این فرد بیمار شد حاضر است وسایل زندگی خود را بفروشد تا سلامتی خود را به دست آورد پس صرفه‌جویی در خرید مواد غذایی سالم می‌تواند به سلامتی ضرر برساند.

 

لبنیات‌های آلوده به سم افلاتوکسین می‌خوریم

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: سیستم کشاورزی ما نیز ایراد دارد و محصولاتی را به مردم عرضه می‌کند که سرشار از کودهای شیمیایی است و بخش دامپروری ما نیز نان‌های کپک زده را به دام‌ها می دهد که شیر سرشار از افلاتوکسین مصرف می‌کنیم. حتی در صنعت لبنیات نیز پنیرهایی تهیه می‌شود که سرشار از نمک است و زمانی از این قضیه شکایت می‌شود آب نمک را زیاد می‌کنند.

 

20درصد مرغ‌های بازار قبل از ذبح مرده‌اند

درستی مطلق با بیان اینکه افراد در خرید مواد غذایی باید دقت کافی را داشته باشند، ادامه داد: 20 درصد مرغ‌هایی که در سطح مرغ‌فروشی‌های شهر به فروش می‌رسد قبل از ذبح مرده‌اند و افراد مرغ‌هایی را مصرف می‌کنند که قبل از ذبح خودشان از بین رفته‌‌اند. البته ما نمی‌توانیم همه این مسائل را از نو آغاز کنیم ولی می‌توانیم به مردم آموزش دهیم که در تهیه مواد غذایی سالم دقت کافی به خر دهند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 27
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    140 1
    ... ولی می‌توانیم به مردم آموزش دهیم که در تهیه مواد غذایی سالم دقت کافی به خر دهند. . . . . خجالت هم خوب چیزیه. بجای اینکه جلوی عرضه رو بگیرند انتظار دارند خریدار متوجه بشه.
    • بدون نام IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
      18 2
      بعد جالبه بعد از این فرمایش غیرمسئولانه نمی کنه مشخصات مرغ مرده رو بگه که لااقل خودمون به داد خودمون برسیم! شاهکاره والا!
  • بدون نام IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    37 13
    مرغ همسایه غاز هست. اگر مرغ همسایه بمیره هم میخورمش چون غاز کیلوش گرونه
  • بدون نام IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    3 1
    خروس چی؟!
  • بدون نام CA ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    30 0
    چه رویی دارین. خب جلوش رو بگیرین. ما بدبختا مگه متخصصیم که بفهمیم. وظیفه امثال شما چیه پس؟ حقوق چند 10 میلیونی چیو می گیرین؟
  • حمید فتوت IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    13 2
    این صحبت غیر منطقی وغیر فنی است وشما با مراجعه به چند کشتار گاه می توانید متوجه شویدوتمام کشتارگاه زیر نظر دامپزشکی ودامپزشک است ومرغ مرده مشخص است واگر هم موردی شما دیده ایدپس چرا مشخصا به دامپزشکی ویا پلیس گزارش نکردید پس شما مقصرید مرغدار فتوت
  • علی IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    15 2
    راستی باید دل آدم به چی خوش باشه؟ گرونی و مسکن و.. که صدای همه در اومده ، اینترنت هم به درک که همش قطعه و خراب ، وقتی شکم مون گرسنه هست دیگه فکر دانلود کردن نیستیم از کجا بفهمیم مرغ قبل ذبح مرده بود؟ ازش بپرسیم . سوسیس کالباس هم که میگید از گوشت خر و سگ درست شده. راستی به نظر شما زندگی کردن کمی سخت نشده؟ احتمالا شما یارانه زیادی میگیرید و اینترنتتون از جای دیگه تامین میشه.راستی چرا درباره سرعت اینترنت چیزی نمی نویسید؟ از قطعی وی پی ان نمی نویسید؟ میترسید که از خط قرمز عبور کنید. حق دارید ولی حق هم ندارید اسم خودتون رو بزارید یه سایت خبری درست و حسابی
  • بدون نام GB ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    18 1
    بفرمایید مردم از کجا باید بفهمند مرغی که می خرند مرده بوده یا ذبح شده؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!! حتما باید از خود مرغه بپرسند. مسوولین خجالت بکشند. آنها مسوول تایید صحت ذبح هستند!
  • بدون نام IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    10 1
    راستی شما که میدونید دقیقا تهرانی ها گوشت مرغ مرده میخورند ولی شهرستانی ها نه ، پس مطمئنا خودتون توی این توزیع دست داشتین و یا چیزی میدونید و به مردم نمی گید . از کجا میدونید؟ حتما چیزی میدونید ، پس به مردم بگید نه اینکه بخواهید مردم خودشون بفهمن .
  • یک نفر IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    32 1
    من راهش رو بلدم. هر وقت مرغ خریدین اول ببریدش دکتر و پزشکی قانونی تا زمان و علت مرگ مشخص بشه. ممکنه مرغ شما در یک نزاع خانوادگی بدست آقا خروسه به قتل رسیده باشه. علتش هم این بوده که مرغه همه وقتش رو تخم مرغ ها می خوابیده و باعث میشده اونا به جوجه تبدیل بشن و تخم مرغی برای فروش موجود نباشه و به اقتصاد خانوادشون لطمه وارد بشه.
    • بدون نام IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
      13 9
      بی نمک
  • بدون نام IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    11 2
    حالا فقط تهرانی ها مرغ مرده میخورن؟ یعنی شهرستانیها خیالشون راحت باشه؟!
  • علی IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    17 1
    البته ما نمی‌توانیم همه این مسائل را از نو آغاز کنیم ... اگر ممکن است معنی این جمله را بفرمایید.
  • بدون نام IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    13 1
    خودش فهمیده چی گفته؟ چرا باید مرغها قبل از زبح بمیرن؟ هرکی هرچی دلش خواست میگه شما هم منتشر میکنید؟ از این آقا باید توضیح میخواستن که دلایل حرفش رو بگه...
  • هاتف IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    12 1
    خدایا در انواع بلا ها گرفتاریم و خیال میکنیم که داریم زندگی میکنیم...... خدایا نجاتمان بده..
  • بدون نام IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    33 1
    سوال اینجاست که وزارت بهداشت وظیفه اش چیست؟ آنهایی که باید نظارت کنند کجا هستند ومشغول به چه کاری؟خریداری که مرغ بسته بندی شده میخرد چطور از روی کیسه نایلون تشخیص بدهد که مرغ قبل از ذبح مرده بوده است؟مصرف کننده تنها زمانی به مرگ مرغ قبل ذبح پی میبرد که درحال پاک کردن است و خونمردگی در گوشت مرغ مشاهده می شود و شکستگی در استخوان . حال اگر هم پی به مردار بودن هم ببرد چه کسی پاسخگوست فروشنده؟ تازه اگر وقت داشته باشیم پیگیری کنیم چه کسی به شکایت رسیدگی میکند؟ نتیجه هیچ .هرکس کار خودش را میکند و مصرف کننده مردار میخورد
  • بدون نام IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
    32 1
    واقعا خجالت داره..........مي گويد مردم بايد آمزش بينند....خوب چرا جلو توزيع اين مرغها را نمي گيريد!!!!!!!!حتما يكي از آقازاده پشت اين قضيه هست!!!!
  • بدون نام IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
    13 1
    خوردن مرغی که ذیح شرعی نشده حرامه. یعنی آقایون مطلب به این روشنی رو هم نمیدونن؟! حالا تو مملکت اسلامی مرغ حلال از کجا گیر بیاریم؟!
  • مرغ بینوا DE ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
    12 4
    بیچاره مرغ ها روز روشن با چشم باز دارید در ماشین های تک سرنشین گاز میدین و هر لحظه از شبانه روز گاز های سمی رو وارد بدن خودتون میکنید که منشا هولناک ترین سرطان هاست. حالا صورت مسئله رو کوچک کردین به اندازه 20% مرغ ها که کمتر در سبد خانوار هست و کمتر مصرف میشه .زورتون به محیط زیست نمیرسه. نه؟ دست مریزاد
    • بدون نام IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
      8 1
      شوما آلمان نشستی درد ما رو نمی فهمی. همون مرغ ارگانیکتو بخور برادر بذار ما ماجرای مرغای خودمونو پیگیری کنیم.
  • گروه جامعه IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
    2 1
    کاربران متعددی درباره غلط املایی در جمله آخر تذکر داده اند که البته همراه با شوخی بود و بعضا غیر قابل انتشار. با تشکر از دقت نظر همه مخاطبان گرامی. بابت ایراد ویرایشی در جمله آخر، پوزش می طلبیم. اصلاحیه جمله آخر: "می‌توانیم به مردم آموزش دهیم که در تهیه مواد غذایی سالم دقت کافی به خرج دهند."
  • عباس IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
    11 1
    سلام به آقاي دکتر بفرماييد که مردم بيچاره همه بايد دوره هاي مهندسي صنايع غذايي وکشاورزي وتغذيه و....را بگذرانند ودر خانه هايشان آزمايشگاه غذايي درست کنند که قبل از مصرف مواد غذايي همه آنها را تست وآزمايش کنندتا مريض نشوند؟!!! پس نقش دولت به عنوان متولي سلامت مردم کجا رفته است؟وقتي رئيس اداره استاندارد تهران بدليل اعلام کردن مسموم بودن برنجهاي وارداتي وآلوده بودن به آرسنيک وفلزات سنگين از کار بر کنار وتهديد مي شود و....فقط خداوند بايد سلامتي مردم را حفظ کند.مگر مردم مي توانندخودشان سر زمينهاي کشاورزي وباغات ومرغداريها وکشتارگاهها و کارخانجات غذايي و.... حضور داشته باشند وبرچرخه توليد نظارت کنندکه مواد غذايي که بدست آنها ميرسد سالم باشد ؟تازه مگر همه مردم توان تشخيص مواد غذايي سالم را دارند؟
  • شاهپور IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
    3 1
    مرغ مریض شایدولی این رابدانید مرغ اگر نیم ساعت قبل ذبح بمیرد لاشه اش خشک می شود
  • بدون نام IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
    6 1
    خوردن گوشت مرغ مرده در اسلام حرام است. بنابراین خوردن مرغ به لحاظ شک داشتن دیگر جایز نیست.
  • بدون نام IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
    10 1
    لبنیات آلوده ، مرغ مرده ، کالباس گربه ، برنج سمی توروخدا بگین مردم ایران چه خاکی باید به سر بریزن و از کجا مواد غذایی سالم تهیه کنن
  • بدون نام IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
    7 1
    خوب طبق گفته خودتان به مردم آموزش بدهید.اما لطفا سریع تر چون با این گزارش رغبتی به مرغ نداریم!
  • تدبیر A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    آقای فتوت:اگه اقای کارشناس دامپزشک زیرمیزی بگیره وچشماشوببنده،مرغ مرده واردبازارمیشه اینه؟ بیچاره مردم!مدام بیماریهای گوناگون!بعدهم میگن آالودگی هوا! خودسران بریدببینیدچی میخورن که عمرطولانی میکنند؟برشمردم به60سال نرسیده باصدتا درد میمیرند.خدایاکجایی!