دیوان محاسبات جمهوری سلامی ایران و دیوان محاسبات هند تفاهمنامه همکاری فنی و آموزشی امضا کردند.

به گزارش خبرآنلاين به نقل از روابط عمومي و اموربين الملل ديوان محاسبات كل كشور، اين تفاهمنامه، كه ديروز و در جريان بازديد رسمي آقاي دكتر رحماني فضلي رئيس كل ديوان محاسبات كشور از هند به امضاء روساي دو ديوان رسيد، ناظر بر افزايش دانش و ارتقاء مهارت هاي فني حسابرسان دو طرف از طريق تبادل تجربيات است.
     دعوت متقابل از حسابرسان ديوان محاسبات دوكشور به سمينارها، كنفرانس ها و دوره هاي آموزشي، همچنين تبادل اطلاعات در حوزه هاي روش و فنون حسابرسي به واسطه كتاب، دستورالعمل و ساير اسناد، از راهكارهاي پيش بيني شده براي توسعه همكاري دوجانبه در اين تفاهمنامه است.
     براساس اين گزارش، در مراسم امضاي يادداشت تفاهم همكاري بين ديوان محاسبات ايران و هند كه نبي زاده سفير جمهوري اسلامي ايران در دهلي، مقامات ارشد ديوان هند و معاون حقوقي ديوان محاسبات كشور نيزحضور داشتند، رئيس كل ديوان محاسبات ايران، روابط عميق فرهنگي و تاريخي بين دوكشور و تاثيرپذيري متقابل تمدن هاي بزرگ ايران و هند را يادآور شد و گفت: مبارزات ضد استعماري و عزم ملت بزرگ هند براي رسيدن به استقلال و آزادي منجر به پيشرفت هاي سريع اقتصادي، اجتماعي و سياسي شده و چشم انداز موجود از آينده درخشان اين كشور نويد مي دهد.
رحماني فضلي افزود: ديوان محاسبات جمهوري اسلامي ايران و ديوان محاسبات هند در راستاي همكاري نزديك و استفاده از تجربيات يكديگر در حوزه هاي مختلف حسابرسي، به چارچوب مشخص رسيده اند و با امضاي تفاهمنامه اين همكاريها گسترش خواهد يافت.
    رئيس كل ديوان محاسبات ايران و رئيس دوره اي سازمان منطقه اي اكوساي همچنين گفت: ديوان محاسبات جمهوري اسلامي ايران با بيش از يكصد سال سابقه آمادگي دارد تا تجربيات خود را در حوزه هاي مختلف حسابرسي از قبیل حسابرسی عملکرد، حسابرسی محیط زیست، حسابرسی مالی، حسابرسی نفت و گاز، حسابرسی بانکها، حسابرسی مالیاتی و بیمه، حسابرسی شرکت های دولتی و بويژه تجربه پيشگيري از وقوع تخلفات مالي در سازمانها و دستگاههاي دولتي را در اختيار ديوان محاسبات هند قرار دهد.
    در اين مراسم «وینود رای» رئیس دیوان محاسبات هند هم ضمن ابراز خرسندی از نهایی شدن تفاهم نامه همکاری میان دیوان محاسبات ايران و هند گفت: روابط و تعاملات دو دیوان با امضاء این یادداشت تفاهم در آینده مستحکم تر خواهد شد. و هند آماده است کلیه تجربیات، امکانات و مهارت های حسابرسی فناوری اطلا عات موجود در کشور را در اختیار ایران قرار دهد. وی تاکید کرد که تجربیات دیوان محاسبات ایران در حوزه های مختلف حسابرسی دولتی میتواند می تواند برای هند مفید واقع شود و هند آمادگی دارد از این تجربیات حداکثر استفاده را بكند.
     شايان ذكر است، پيش از امضاي اين يادداشت تفاهم، هيات ايراني با طرف هندي در خصوص سازوكارهاي همكاري و كمك متقابل براي افزايش مهارتهاي فني حسابرسان ديوان محاسبات دوكشور مذاكره كردند.
     در اين مذاكرات دکتر رحمانی فضلي ضمن تبریک به آقای وینود رای رئیس دیوان محاسبات هند به مناسبت تصدي رياست دوره اي سازمان ديوان هاي محاسبات كشورهاي آسيا (آسوساي) از وي خواست كه از نامزدي ديوان محاسبات ايران براي عضويت در هيات رئيسه آن سازمان، حمايت كند. طرف هندي ضمن استقبال از اين درخواست براي كمك به موضوع و تلاش براي جلب حمايت ساير كشورها قول مساعد داد.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =