به نظر می رسد یک راه حل اساسی توسعه کشور در وضعیت حاضر در گام نخست برداشتن تحریم ها، خروج از دولت استثنایی، و ورود به فضای اجتماعی اقتصادی، رفتن به سمت حاکمیت قانون به جای فرمان، ظرفیت سازی تاب آوری دولت و جامعه با در دستور کار قرار گرفتن دولت قوی و جامعه قوی، به منظور توسعه کشور و مقابله با تحمیل سیاست ها و تله های امنیتی سازی کشورهایی چون اسراییل و آمریکا است.
برای مثال محقق داماد و درویش زاده در تحقیقات خو با عنوان «کارآمدی و مقبولیت نظانم حکمرانی زیر تیغ تعارض منافع» به «تعلل نابخشودنی دو دوره اخیر مجلس شورای اسلامی در تصویب قوانین تعارض منافع برای مبارزه با فساد، وجود تعارض منافع به صورت آشکار از نوع اتحاد ناظر و منظور در مجلس خبرگان رهبری، در ادامه، به مصادیق متعددی از نقص قواعد تعارض منافع در برخی مصوبات شورای نگهبان و بررسی ۱۰ نمونه مشخص از تعارض منافع در قوه قضائیه و در نهمین قسمت از مطالب تحقیقی خود در حوزه پروندههای قضائی به شناسایی و تعریف «ارجاع گزینشی» پرداخته و به ۱۳ نوع ارجاع گزینشی منفی، تهدید و نقض کننده بی طرفی قضایی و همچنین خطرناک ترین گزینش ارجاعی در قوه قضاییه اشاره کرده و اثبات کرده که «اثربخشی و کارآمدی نظام حکمرانی زیر تیغ تعارض و منافع قرار گرفته است.»
در محاصره نظامی کشور، تندروها به حفظ ایران نمی اندیشند / تندروها به تغییر نظام دامن می زنند / مصلحتی بالاتر از حفظ آبروی اسلام در جهان نیست
کد خبر 1905859
نظر شما