استان سمنان جزء سه استان برتر کشور با آمار تثبیت بیش‌از ۷۰ درصد اراضی کشاورزی قرار دارد

حسن بابایی ،معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با هدف پیگیری چند برنامه اصلی که محوریت سفر را تشکیل داده است به استان سمنان سفر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،در ابتدای این سفر رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در شهر جدید ایوانکی مورد استقبال امام جمعه، فرماندار و نماینده منتخب مردم شریف گرمسار در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل اداره ثبت اسناد و املاک استان سمنان و دیگر مسئولین استانی قرار گرفت.

از مهمترین برنامه های سفر یکروزه رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به استان سمنان اهدای اسناد مالکیت شهر جدید ایوانکی و اسناد مالکیت اراضی کشاورزی محمد آباد گرمسار و آرادان و اسناد مالکیت طرح مسکن مهر و نهضت ملی مسکن در گرمسار و برپایی میز خدمت و دیدار مردمی، از برنامه های این سفر در گرمسار بوده.

در ادامه ی این سفر حسن بابایی با حضور در گلزار شهدای سمنان به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

حسن بابایی معاون رئیس قوه قضائیه و میرنظامی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان سمنان با شرکت در جلسه شورای قضایی استان آماری از عملکرد مجموعه ی واحدهای ثبتی استان ارایه نمودند که با توجه به عملکرد مثبت مجموعه ی ثبت استان در تثبیت اراضی کشاورزی استان سمنان جزء سه استان برتر کشور با آمار تثبیت بیش‌از ۷۰ درصد اراضی کشاورزی قرار دارد این درحالی است که آمار کشوری ۵۰ درصد می‌باشد. دکتر بابایی و هیات همراه با حضور در جمع نخبگان و کارکنان ثبتی، صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی و مسیولین کشوری و لشکری در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان و اهدای اسناد شهرک های صنعتی استان و نیروهای مسلح ، اسناد پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان و اهدای اسناد نهضت ملی مسکن و همچنین دیدار با فعالان اقتصادی یکی دیگر از برنامه های این سفر را برگزار نمودند.

استان سمنان جزء سه استان برتر کشور با آمار تثبیت بیش‌از ۷۰ درصد اراضی کشاورزی قرار دارد

مشکل صدور سند مالکیت مردم یکی از مهم‌ترین مطالبات و موضوعات دیرینه مردم بوده است که در سال‌های اخیر و در دولت‌های مختلف مطرح شده و حل‌نشده باقی مانده بود تا امروز که با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی بر این امر، شاهد تصمیمات مهمی در این موضوع هستیم.

سفر معاون رییس قوه قضائیه و ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با هدف پیگیری چند برنامه اصلی به ویژه صدور سند برای واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن برنامه‌ریزی شد.

دکتر حسن بابایی پس از استقبال مسئولین استانی در شهر جدید ایوانکی و اهدای اسناد مالکیت شهر جدید ایوانکی به مالکان، در آیین واگذاری اسناد مالکیت واحدهای مسکونی شهر جدید ایوانکی و شهرستان گرمسار در غرب استان سمنان و حضور در مسجد شهر جدید ایوانکی افزود: قوه قضاییه در کنار دولت برای حل مشکلات مردمی پیشقدم شده و یاریگر دولت است.

وی با بیان اینکه رسالت اصلی قوه قضاییه حل و فصل مشکلات و اختلافات حقوقی است، تاکید کرد: در مباحث حقوقی ظرفیت‌های دیگری هم وجود دارد تا بخش‌های قوه قضاییه به کمک بخشهای اجرایی بیاید.

وی یادآور شد: دولت سیزدهم مجری طرح نهضت ملی مسکن در حمایت از اقشار مردم است که در این بین مساله مالکیت خانه‌های مسکونی پیش می‌آید و کار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این بخش آغاز می‌شود تا ضمن تثبیت مالکیت ها جلوی مشکلات حقوقی احتمالی گرفته شود.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک استان سمنان نیز در مراسم اهدای اسناد مالکیت شهر جدید ایوانکی با بیان اینکه هر کجا واگذاری در نهضت ملی مسکن انجام شود، کار مستندسازی و روند صدور سند از سوی این سازمان برای رفاه حال مردم انجام می‌شود افزود: تمام قطعات شهر جدید ایوانکی تثبیت شده و امروز اسناد خانه ها به خانواده ها و مالکان تحویل داده می شود وی گفت: خانواده های ساکن در این شهر جدید با احترام به قانون و تعامل اجتماعی برای توسعه شهر پیشقدم شوند و همه این امر را از چشم دولت نبینند و مردم هم باید در این زمینه‌ها ورود داشته باشند.

سیدمهدی میرنظامی با اشاره به چشم انداز مثبت برای شهر جدید ایوانکی در مسائل زیرساختی و توسعه‌ای، ادامه داد: صدور اسناد مالکیت شهر جدید ایوانکی مورد تاکید و توجه مسوولان استان سمنان بود که اکنون آماده تحویل شده است.

وی با اشاره به اقدامات در حوزه ثبت اسناد و املاک در شهرستان گرمسار، گفت: برای واحدهای صنعتی ۹۲ فقره در شهرک صنعتی جنت آباد و قسمتی از شهرکهای صنعتی پایتخت و ایوانکی در غرب استان سمنان صدور سند مالکیت انجام پذیرفته.

وی با اشاره به صدور سند به تعداد ۵۴۴ فقره در طرح نهضت ملی مسکن شهر جدید ایوانکی استان سمنان، افزود: مساحت کل شهر ایوانکی ۱۰۹ هزار هکتار شامل هشت هزار و ۱۴۴ هکتار اراضی کشاورزی است که ۶۲ درصد اراضی کشاورزی سندار شده است.

در ادامه خانی فرماندار گرمسار نیز با بیان اینکه این شهر از صنعتی ترین بخش‌های استان و یکی از بخش‌های مهم در عرصه صنعت و تولید است گفت: این اسناد قدمی در پیشرفت و توسعه‌ی این شهر خواهد بود ۵۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن که از برنامه‌های دولت سیزدهم بوده است در این شهر تحقق پیدا کرده و امید است بتوانیم با زیرساخت‌هایی که برای شهر جدید فراهم خواهد شد رضایت مردم را جلب نماییم برای ۲۰۰ واحد مسکونی از طرح مسکن مهر از قبل سند مالکیت صادر شده است و برای ۳۴۴ واحد از طرح اقدام ملی سند مالکیت صادر شده که ۷۰۰۰ واحد مسکونی نیز تحت نظارت ملی در حال ساخت است و کلیات آن انجام شده وی در پایان از همکاری جناب آقای سید مهدی میرنظامی مدیر کل اداره ثبت و اسناد و املاک استان سمنان و همکاران وی تشکر کرد.

در ادامه ی این سفر اعضای شورای اسلامی شهرستان گرمسار، نماینده منتخب مردم گرمسار در مجلس،امام جمعه و شورای اداری در محل فرمانداری گرمسار میزبان تعدادی از کشاورزان بوده اند که در این مراسم اسناد کشاورزی روستای محمد آباد گرمسار به تعدادی از کشاورزان اهدا شد.

در این آیین میر نظامی مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان سمنان گفت: مساحت شهرستان گرمسار ۴۱۱ هکتار می‌باشد که ۳۸۰ هزار هکتار از آن اراضی ملی است و ۱۷ هزار و ۲۲۰ هکتار اراضی کشاورزی است که همکاران ثبتی در شهرستان گرمسار، ۵۳ درصد از اراضی کشاورزی را حدنگاری و تثبیت و سند مالکیت آن را صادر کرده اند. در خصوص خدمت به کشاورزان با استفاده از ظرفیت ۴ روستای محمدآباد محمودآباد کهک و آرجنال از املاک آن نقشه برداری و تثبیت شده است که امروز شاهد اهدای آن بوده ایم. در خصوص شهرک‌های صنعتی با توجه به منویات مقام معظم رهبری و تاکیداتی که در پشتیبانی از تولید و شعار سال می‌باشد همکاران در شهرستان بالغ بر ۲۳۹۴ هکتار معادل هزارو شصت ویک قطعه شهرک‌های صنعتی را حد نگاری و صدور سند مالکیت آن انجام شده

وی در ارتباط با صدور اسناد مالکیت نهضت ملی مسکن نیز افزود: در شهرستان گرمسار بالغ بر ۶۹۰ هکتار معادل ۷۶۰ قطعه زمین در راستای نهضت ملی و در قانون جوانی جمعیت صدور سند مالکیت رخ داده است در راستای جهش تولید با هدف تحقق شعار سال و ایجاد جهش تولید بحث سند مالکیت پارک‌های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان در گرمسار نیز منجربه صدور سند مالکیت شد.

در خصوص اراضی منابع طبیعی بالغ بر ۲۹۲۲۳۹ هکتار معادل ۷۸ قطعه زمین از اراضی منابع طبیعی و اراضی ملی منجر به صدور سند مالکیت شده است همچنین در خصوص مشکل مسکن مهر و سند مالکیت مسکن مهر آنچه از دولت نهم و دهم باقی مانده بود با پیگیری‌های متعدد و مکرر مشکل سند آنها نیز رفع گردید و اسناد مالکین آنها آماده تحویل می‌باشد روستای یاتری سفلا در شهرستان آرادان که امروز منتخب و نمایندگان آنان در جلسه حضور دارد با همت همکاران در اداره ثبت به میزان ۴۵۰ هکتار در قالب ۲۲۰ قطعه سند مالکیت زراعی ماده تحویل می‌باشد.در خصوص اراضی منابع طبیعی بالغ بر ۲۹۲۲۳۹ هکتار معادل ۷۸ قطعه زمین اراضی منابع طبیعی و اراضی ملی را صدور سند مالکیت انجام شده است همچنین در خصوص مشکل مسکن مهر و سند مالکیت مسکن مهر افراد که از دولت نهم و دهم باقی مانده بود با پیگیری‌های متعدد و مکرر مشکل سند آنها نیز رفع گردید و اسناد مالکین آماده تحویل می‌باشد روستای یاتری سفلا در شهرستان آرادان که امروز منتخب و نمایندگان آنان در جلسه حضور دارد با همت همکاران در اداره ثبت به میزان ۴۵۰ هکتار در قالب ۲۲۰ قطعه سند مالکیت زراعی ماده تحویل می‌باشد.

برپایی میز خدمت، در مسجد جامع گرمسار و دیدار مردمی با مردم شریف گرمسار از برنامه های پایانی این سفر در شهرستان گرمسار بوده است.

در ادامه ی این سفر یکروز دکتر حسن بابایی معاون رئیس قوه قضائیه و ریاست عالی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و هیات همراه با ورود به شهر سمنان که با استقبال استاندار و رییس کل دادگستری و اعضای شورای قضایی استان دیگر مقامات کشوری و لشکری صورت پذیرفت با حضور در گلزار شهدای سمنان به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند و سپس در جلسه ی شورای قضایی استان که در اداره کل دادگستری برگزار شد شرکت کردند. در ادامه دکتر حسن بابایی ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به همراه مهندس هاشمی استاندار استان سمنان ، مدیر کل ثبت اسناد واملاک استان سمنان، حجت الاسلام و المسلمین اکبری رییس کل دادگستری و اعضا شورای قضایی استان سمنان، موقوفه ئی فرمانده انتظامی استان سمنان، امیر سرتیپ خواجه وند فرمانده ارشد اجا در استان سمنان، سرتیپ خوش قدم به نمایندگی از سردار شوقانی، فرمانده ارشد سپاه قائم آل محمد در آئین اهدای اسناد مالکیت نیروهای مسلح و اسناد مالکیت شرکت های شهرک صنعتی استان سمنان و اسناد مالکیت پارک‌های علم و فناوری استان و شرکت های دانش بنیان استان سمنان در مکان پارک علم و فناوری شرکت کردند.

در ابتدا مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان توضیحاتی از اقداماتی که در اداره کل ثبت اسناد و املاک انجام شده ارائه کردند. سید مهدی میرنظامی گفت: در راستای نهضت ملی مسکن و حذف موانع اجرایی و تحقق شعار سال و کمک به تولید و تولید کنندگان اسناد مالکیت شهرک‌های صنعتی بالغ بر مساحت ۲۶۳۶ هکتار معادل ۱۷۰۹ قطعه توسط اداره ثبت استان سمنان انجام پذیرفت. مستندسازی، تثبیت و صدور اسناد کشاورزی و زراعی استان بالغ بر مساحت ۱۲۳ هزار هکتار معادل ۱۶۴۸۰ قطعه که تقریباً ۷۱ درصد از اراضی کشاورزی استان را شامل می‌شود حد نگاری و سند مالکیت تک برگ آن صادر شد. در خصوص صدور اسناد مالکیت طرح نهضت ملی مسکن و قانون جوانی جمعیت بالغ بر مساحت ۱۷۱۴ هکتار معادل ۴۲۶۴ قطعه توسط همکاران ثبتی در اداره کل ثبت اسناد استان صادر و تحویل داده شد.

مدیر کل ثبت و اسناد املاک استان سمنان در خصوص اسناد مالکیت نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش و نیروی انتظامی گفت: اسناد مالکیت بالغ بر مساحت ۱۹۵۵۰ هکتار معادل ۷۷۲ قطعه صادر و آماده تحویل شد و در خصوص اسناد سایر دستگاه‌های اجرایی موضوع بند ۹ قانون حدنگار نیز بالغ بر مساحت ۱۳۶۶۶۰ هکتار معادل ۹۸۵۰ قطعه اسناد صادر و آماده تحویل شد. مستندسازی تثبیت و صدور صد درصدی اراضی منابع طبیعی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی و تحقق شعار سال و در راستای بند چ ماده ۴ قانون جهش تولید صدور صد در صدی اسناد مالکیت پارک‌های علم و فناوری استان و شرکت‌های دانش بنیان همچنین نقشه‌برداری بازارهای سنتی استان و صدور اسناد مالکیت دکان‌های بازار سنتی شهر سمنان یکی دیگر از برنامه های انجام شده در این سفر می باشد.

در ادامه استاندار سمنان نیز در این مراسم با بیان اینکه امروز شاهد اتفاقات خوبی در تحویل سندهای تک برگی بوده‌ایم گفت یکی از دغدغه‌های مهم در حوزه‌های مختلف خصوصا در مناطق روستایی که یکی از دلایل مراجعات به دستگاه قضایی بوده است با این اقدام رفع خواهد شد.

وی در ادامه گفت: در حوزه اداری هم بحث سندهای تک برگی نیروهای مسلح که در نوع خود کار بسیار ارزشمندی است که امروز اتفاق افتاده است.

هاشمی در ادامه افزود: اموال و زمین‌هایی که برای آن سند صادر می‌شود خیلی از مشکلات و گره‌ها را حل خواهد کرد استان سمنان یک استان وسیع هم در حوزه ی زمین‌های کشاورزی و هم در زمینه‌های صنعتی می‌باشد که نیاز است دغدغه ی صدور سند از بین برود. ما در اسناد ملکی و مسکونی نیز گاهاً این مشکلات را داریم این اسناد برای افراد بسیار ارزشمند است که با ارائه آن می‌توانند از خدمات بانکی استفاده کنند. استاندار سمنان تسریع کرد: امید داریم روزی اموال عمومی و خصوصی اموال منقول و غیرمنقول دارای سند باشد.

اکبری رئیس دادگستری استان سمنان گفت: در سال‌های اخیر در اجرای سند شاهد تحولات زیادی بوده‌ایم این تحولات در قوه قضاییه، تحول و تعالی را در ثبت کشور نیز به همراه داشته است. بحث تک برگ نمودن اسناد موضوع بسیار مهمی است که می‌تواند از بروز مشکلات و مورد سوء استفاده قرار گرفتن توسط مفسدان جلوگیری کند. این تحولات در ثبت و الکترونیک کردن اسناد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معاون قوه قضاییه نیز در این مراسم در خصوص شرکت‌های دانش بنیان گفت: حمایت از این شرکت‌ها و پارک‌های علم و فناوری یک موضوع فراقوه‌ای است همه باید در راستای حمایت و اعتلای این مجموعه‌ها تلاش کنند.

بابایی تصریح کرد: باید بپذیریم اگر این حمایت‌ها و اقدامات موثر نباشد این شرکت‌ها هیچگاه در مسیر تجاری‌سازی و عرضه محصولات چه در بازارهای داخلی و چه در سطح بین المللی موفقیتی کسب نخواهند کرد.

وی در ادامه افزود: در بند چ ماده ۴ قانون جهش تولید دانش بنیان سازمان ثبت در خصوص اعیانی‌های احداثی در پارک‌های علم و فناوری موظف به صدور سند است عرصه متعلق به هیئت امنای یا شخص حقیقی یا حقوقی است پارک اجازه می‌دهد شرکت‌های دانش بنیان در پارک فعالیت کنند باید بپذیریم در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان قصور کرده‌ایم حمایت‌های قضایی در حوزه برند، ثبت اختراعات، تجاری‌سازی و طرح‌های صنعتی باید انجام شود

باید زمینه مساعد برای تجاری‌سازی فراهم گردد. بابایی خواستار فراهم کردن مسیر سبز برای شرکت‌های دانش بنیان شد و گفت شرکت‌های دانش بنیان متشکل از نیروهای جوانیست که فارغ التحصیلان نخبه ای هستند که فعالیت در کشور خود را به مهاجرت به کشورهای خارجی ترجیح دادند، لذا نیاز است از آنها حمایت‌های همه جانبه شود. در پایان این مراسم با اهدا سند تک برگی (کاداستر) به بازاریان انجام پذیرفت

استان سمنان جزء سه استان برتر کشور با آمار تثبیت بیش‌از ۷۰ درصد اراضی کشاورزی قرار دارداستان سمنان جزء سه استان برتر کشور با آمار تثبیت بیش‌از ۷۰ درصد اراضی کشاورزی قرار دارداستان سمنان جزء سه استان برتر کشور با آمار تثبیت بیش‌از ۷۰ درصد اراضی کشاورزی قرار دارداستان سمنان جزء سه استان برتر کشور با آمار تثبیت بیش‌از ۷۰ درصد اراضی کشاورزی قرار دارداستان سمنان جزء سه استان برتر کشور با آمار تثبیت بیش‌از ۷۰ درصد اراضی کشاورزی قرار دارداستان سمنان جزء سه استان برتر کشور با آمار تثبیت بیش‌از ۷۰ درصد اراضی کشاورزی قرار دارداستان سمنان جزء سه استان برتر کشور با آمار تثبیت بیش‌از ۷۰ درصد اراضی کشاورزی قرار دارداستان سمنان جزء سه استان برتر کشور با آمار تثبیت بیش‌از ۷۰ درصد اراضی کشاورزی قرار دارداستان سمنان جزء سه استان برتر کشور با آمار تثبیت بیش‌از ۷۰ درصد اراضی کشاورزی قرار دارداستان سمنان جزء سه استان برتر کشور با آمار تثبیت بیش‌از ۷۰ درصد اراضی کشاورزی قرار دارداستان سمنان جزء سه استان برتر کشور با آمار تثبیت بیش‌از ۷۰ درصد اراضی کشاورزی قرار دارداستان سمنان جزء سه استان برتر کشور با آمار تثبیت بیش‌از ۷۰ درصد اراضی کشاورزی قرار دارداستان سمنان جزء سه استان برتر کشور با آمار تثبیت بیش‌از ۷۰ درصد اراضی کشاورزی قرار دارداستان سمنان جزء سه استان برتر کشور با آمار تثبیت بیش‌از ۷۰ درصد اراضی کشاورزی قرار دارداستان سمنان جزء سه استان برتر کشور با آمار تثبیت بیش‌از ۷۰ درصد اراضی کشاورزی قرار دارداستان سمنان جزء سه استان برتر کشور با آمار تثبیت بیش‌از ۷۰ درصد اراضی کشاورزی قرار دارداستان سمنان جزء سه استان برتر کشور با آمار تثبیت بیش‌از ۷۰ درصد اراضی کشاورزی قرار دارداستان سمنان جزء سه استان برتر کشور با آمار تثبیت بیش‌از ۷۰ درصد اراضی کشاورزی قرار دارد

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1904978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =