۰ نفر
۲۹ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۱

فارس نوشت :

نماینده مردم تبریز گفت: وانت ال 90 جایگزین پیکان وانت تولیدی در ایران خودروی تبریز می‌شود.

محمدحسین فرهنگی  در مورد مشکلات پیش آمده در واحد تولیدی پیکان وانت در تبریز اظهار کرد: جایگزینی ال 90 به جای پیکان وانت در دستور کار مدیران ایران خودرو قرار دارد و اقدامات لازم نیز صورت گرفته و در آینده نزدیک این جایگزینی عملیاتی می‌شود.
وی افزود: در بحث ال 90 ایران خودروی تبریز صرفا مونتاژ کار نخواهد بود بلکه تولید قطعات از جمله بدنه نیز در خطوط تولیدی ایران خودوری تبریز صورت می‌گیرد.

* به تذکرات داده شده در زمان راه‌اندازی ایران خودرو تبریز توجهی نشد.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای راه‌اندازی ایران خودروی تبریز تذکراتی در مورد از رده خارج بودن موتور محصول تولیدی در این مجموعه به مسئولان ذی‌ربط داده شد، گفت: به تذکرات داده شده توجهی نشد و با وجود مخالفت‌ها خط تولید پیکان وانت در تبریز راه‌اندازی شد.
* ایران خودرو بهره‌برداری لازم از زمان اختصاص داده شده نکرد.

فرهنگی اضافه کرد: در این مورد سیاستگذاری مناسبی صورت نگرفته و حتی در مواردی کوتاهی نیز صورت گرفته و با توجه به اعلام یک سال قبل استاندار مبنی بر اتخاذ تدابیر لازم در مورد نبود استانداردهای لازم در محصول تولید در تبریز به نظر می‌رسد ایران خودرو از زمان اختصاص داده شده بهره‌برداری لازم را نکرده است.
* با وجود قابلیت‌های استان ایران خودروی تبریز فقط واحد مونتاژ است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از دیگر مواردی که باید در مورد ایران خودروی تبریز مورد توجه قرار گیرد صرفا واحد مونتاژی بودن آن است با وجود قابلیت‌های استان در تولید قطعات و ملزومات در حال حاضر تمام اجزا پیکان وانت در تهران تولید و صرفا ایران خودروی تبریز مونتاژ کار این محصول محسوب می‌شود.
* ایران خودرو در صدد فعال نگه داشتن واحدهای مرکزی خود است.

فرهنگی با تاکید بر اینکه ایران خودرو در صدد فعال نگه داشتن واحدهای مرکزی خود است، گفت: این اقدام در افزایش قیمت تمام شده و تحمیل هزینه‌های زائد برای تولیدکننده موثر واقع شده است.
وی در پایان با هشدار نسبت به تبعات تعطیلی این واحد تولیدی در استان گفت: تعطیلی این واحد باعث بروز ناهنجاری‌های اجتماعی فراوان در جامعه و مهم‌تر از آن در خانواده‌های مرتبط با این مجموعه خواهد بود.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهاب US ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
    11 8
    بهتر نبود وانت 206 میزدید.
    • ال نود IR ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
      9 2
      ال نود از لحاظ شاسی و موتور خیلی قویتره .تو کشور های خارجی هم وانتش تولید میشه.
  • مهدی IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
    17 2
    این شد !!! حالا چلو تولید گرفتن !به فکر تولید درست افتادن .واگرنه حالاحالا این لگن را تولید می کردن و سود 100/100 براشون داشت !!حالا میگن کوتاهی شده ؟؟؟
  • مهدی IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
    3 1
    کلا تو کشورهای پیشرفته و حتی تو ترکیه چیزی به شکل وانتهای باز امروزی ما کم شده. الآن بجاش از وانتهای کابین دار استفاده می کنند که ایمن هست و بار ازش بیرون نمیریزه و نمیشه هم زیاد مثل وانتی های ما هر قدر دلشون خواست بار بزنن و جون مردم رو به خطر بندازن.ضمنا شیکتر هم هستند. متاسفم برای مدیران خودرویی کشور که حتی حاضر نیستند یه نگاه گذرا به روند تولید اینگونه محصولات در کشورهای دیگه بندازن و همچنان در تفکرات قدیمی و سطحی خودشون غوطه ورن. این واحدهای R
  • امیر IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
    1 0
    آخه دانشمندا کی تا حالا وانت دیفرانسیل جلو ساخته؟مطمین باسین با اینکه موتورش قویتر از پیکانه اگر بار بزنن بهش راه نمیره چون چرخای جلو از رو زمین بلند میشن و نیرو محرکه هم به چرخ جلو منتقل میشه اینجوری یه مقدار زیادی از قدرتش هدر میره. در ضمن بزک نمیر بهار میاد