۰ نفر
۲۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۳

قائم مقام ایران خودرو تبریز از توقف تولید در این شرکت و تعطیلی آن خبر داد.

غلامرضا صادقیان اظهار كرد: متاسفانه به رغم میل باطنی مدیران این شركت پس ازگذشت سه ماه از توقف شماره گذاری وانت پیكان باردو (تنها خودرو تولیدی این شركت) مجبور به توقف هر سه خط تولید شركت شدیم.

وی افزود: با توجه به اینكه نزدیك به 40 هزار دستگاه وانت در حال حاضر در پاركینگ های این شركت بدون مجوز شماره گذاری باقی مانده و پلیس نیز هیچ رغبتی برای اجرای دستور هیات دولت مبنی بر شماره گذاری ندارد، مدیران این شركت برای جلوگیری از ضرردهی بیشتر مجبور به توقف تولید شدند.

با توقف تولید در این شركت یكهزار و 500 كارگر درخط مونتاژ و ده ها هزار نفر دیگر در شركت های تولید قطعات وانت باردو بیكار می شوند.

عدم شماره گذاری وانت علاوه بر هزینه های اضافی كه برای بازبینی بر دست شركت می گذارد، موجب ركود سرمایه، بی علاقگی بخش خصوصی به سرمایه گذاری و در نهایت اشتغال زدایی می شود.

گفته می شود همه این عواقب و مشكلاتی كه دامن جامعه را گرفته از ناهماهنگی و شاید بی علاقه گی پلیس برای هماهنگی نشات می گیرد، پلیسی كه باید مرجع اصلی اجرای قانون باشد، مصوبه ای كه از سوی هیات دولت ابلاغ شده و پلیس تاكنون از اجرای آن سرباز زده است.

در كنار مشكلات یاد شده، سرمایه های خوابیده در پاركینگ ایران خودرو تبریز موجب مشكلات دیگری مانند عدم پرداخت به موقع تسهیلات به بانك ها و آسیب دیدن وجهه تولید داخلی می شود.

عواقب اجتماعی ناشی از این عمل اگر مورد توجه قرار نگیرد به دستاویزی برای رسانه های معاند برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی تبدیل خواهد شد.

علاوه بر این، منتقدان عمل پلیس بر این عقیده اند كه در سال جهاد اقتصادی و در سالی كه دولت متعهد به ایجاد 2.5 میلیون شغل جدید شده، تعطیلی این كارخانه چه مفهومی می تواند داشته باشد؟.

همچنین این منتقدان معتقدند در حال حاضر كه كشور با تحریم دشمنان مواجه است و شركت های خارجی از انتقال قطعات به ایران خودداری می كنند، توقف تولید وانت باردو كه صد درصد تولید داخلی است، تا چه اندازه معقول خواهد بود.

امید است هرچه زودتر مسوولان ذیربط اقدامات لازم را برای حل این مشكل انجام دهند.

به گفته ' رضا رحمانی '، نایب رییس كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، روز سه شنبه هفته جاری وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس پلیس راهور، رییس سازمان ملی استاندارد و مسوولان مرتبط برای پاسخگویی به مشكلات پیش آمده برای صنعت خودرو كشور و حل مشكل وانت باردو به این كمیسیون دعوت شده اند.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 42
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    24 0
    lمرد حسابی ماشین بی کیفیت بدون استاندارد ساختی دو قورت و نیمت هم مونده؟ نامه عدم استاندارد وانت مربوط به دو سه سال پیشه است. یه سرچ بکن . اونجا قید شده که این وانت باید تا فلان تاریخ استاندارد ایمنی بگیره. 6 ماه هم که تمدید شد! خواب بودین؟ همینجوری هم هوای تهران شیرتو شیره. ما کار 1500 نفر آدم را نخواستیم که هی محصولی تولید کنن که 50 سال از تکنولوژی عقبه. پیکان چی بود که وانتش!
  • ع IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    16 0
    خدارو شکر یکی از عوامل مرگ ومیر جاده ای به اخر خط میرسد
  • بدون نام IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    13 0
    نبايد تحت تاثير ناله هاي ايشان قرار گرفت و احساساتي شد. رقبت و عدم رقبت پليس اصلاً از جنس مديريت نيست كه ايشان مطرح ميكند. اين خودرو حتماً از لحاظ ايمني يا استانداردهاي اجباري و همينطور ضرب الاجل هاي پليس و سازمان استاندارد مشكل دارد و مشكلات آن بر طرف نشده و حالا با آه و ناله و فرافكني قصد مضلوم نمايي دارند. بي شك اگر اين خودرو توليد و روانه خيابان شود آه و ناله مصرف كنندگان و شهروندان مجروح و زيان ديده را كسي منعكس نخواهد كرد.
  • بدون نام IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    16 0
    چقدر خودشونو مظلوم نشون میدن !!!!!!!!! اتفاقا کار خوبی کرده نمیشه به اسم چهار شغل با جون مردم بازی کرد!!!! ایران خودرو از محصولات دیگه اش خوب از مردم می چاپه 1
  • مهدی IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    19 1
    به جای اینکه تعطیل کنند برند تحقیق کنند تلاش کنند سعی کنند تا یه خودروی استاندارد و امروزی بسازند !! پلیس به اندازه ی کافی که نه ، خیلی خیلی بیشتر بهشون فرصت داد ، اما چون خودروسازهای ما از هیچ قانونی تبعیت نمیکنند و یه پا دیکتاتور شدند ، هیچ کاری واسه ساخت خودروی جدید انجام ندادند !! پلیس تو جاده ها صحنه هایی رو میبینه که هیچ وقت مسئولین ایران خودرو و سایپا نخواهند دید چون چشمشون رو به روی این تصادفات دلخراش بستند و فقط به فکر تامین منافع بالایی ها هستند ، به عنوان مثال 405 بیست سال پیش تولیدش تو فرانسه متوقف شد اما هنوز که هنوز ایران خودرو داره تولید میکنه ، سالی یک بار هم میان یه ذره نور چراغشو زیاد میکنند و یه کم آینه هاشو تغییر میدند ، اسمشم میزارن 405 سال :))
  • بدون نام IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    18 0
    پس جون آدمای بی گناهی که بابت این ماشینای بی استاندارد گرفته میشه چی ؟! کاشکه یه سالی هم سال ارزش به کرامت انسانی و جان بشر باشه ، تا سرمایه های حقیقی بابت سود رانت خواران هیچ و پوچ نشه .
  • محمد US ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    15 0
    خیلی هم خوب کردن جلوی تولید این گاری رو گرفتن . بنظر من به جای این که کاسه چه کنم چه کنم دستتون بگیرید بهتره یه وانت درست درمون طراحی و تولید کنید . وانت پیکان تولید می کردید بهتره برید سمت وانت دنا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! چیه مگه خودروی ملی نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    5 12
    بيچاره ها در اين وضعيت اقتصادی .. خدا به دادتون برسه برادرها
  • بدون نام IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    15 2
    ماشین با کیفیت بسازید 1500 کارگر هم بیکار نشوند. این که نمیشه به خاطر کارگرها خودروی بی کیفیت بدید دست مردم. اگر خیلی به حقوق کارگران علاقه مند هستید یک خودروی استاندارد تولید کنید.
  • irani US ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    14 0
    ایا درست است این مدیران ایران خودرو از اینکه یک خودرو را پس از 40 سال با رغبت تمام تولید کرده و زمانی که یک سازمان شاید به طور اتفاقی یا شاید از روی برنامه ی صحیح جلوی ادامه ی این فاجعه برای صنعت کشور را گرفته اند این چنین با مظلوم نمایی در پی توجیه سو مدیریت خود باشند؟40 سال زمان کمی برای تولید وانت بومی جدید است؟40 سال زمان کمی نیست اما فقط از این سبک حمایت از صنعت سالها تولید خودرو بی کیفیت و مرگ هر 10 ساله اندازه ی کل جنگ 8ساله علیه ایران نتیجه ی گرفته ایم .مدیر باشید تا مردم نترسند نه اینکه از ترس مدیریت کنید
  • من IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    23 0
    به راهنمایی و رانندگی تبریک میگم.بالاخره یکی باید جلوی دزدی ایران خودرو رو بگیره تا با جون مردم بازی نکنند.
  • بدون نام IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    15 0
    به این آقایان منتقد عرض کنم حتما باید خودرو غیر استاندارد تولید شود که اشتغال زایی گردد و نمی شود از جوانان با هوش و مستعد بدون پارتی این مملکت استفاده کرد و خودرو مناسبتر تولید کنید .
  • بدون نام IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    17 0
    حق با پلیس است. تا به کی باید وانت پیکان تولید شود؟ با عوض کردن اسم این خودرو ماهیت آن که عوض نمی شود. از اول نباید خودرو از دور خارج شده را به تبریز میدادند. درود بر پلیس وظیفه شناس.
  • حمید IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    15 0
    به جای گریه و زاری کیفیت ماشین رو بالا ببرید
  • بدون نام IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    19 0
    برادر جان سال 2012 شد...دنیا داره تموم میشه ! تا کی میخواین پیکان وانت تولید کنین ؟ ارتقا ، تنوع ، مشتری مداریتون کجا رفته ؟
  • مهدی IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    19 0
    چهل سال است دارند این ماشین می سازند !!! خبرانلاین شما خوب طرف این شرکت را گرفته ای !!! تا کی می خوان این تکنولزی از رده خارج را به بهانه های این جوری ادامه بدن !این پراید 20 سال از اولین تولیدش می گزره 405 همنجور !شاید فردا اگر نگزاشتن تولید بشن خبرانلاین بگه کارگرابیکار مشن نکنید اینکارا یا و..........!!!!
  • بنده خدا IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    15 0
    قربون این همه اشتغالزایی بشم. طبق همون قانونی که ازش دم می زنین تولید پیکان از سال 1383 باید متوقف می شد. چرا هنوز باید وانت پیکان , روا با موتور پیکان تولید بشه؟ مگر نه این که دم از قانون گرایی می زنیم. بعدش هم این چه جور تولیدی بود که بدنه در تهران تولید بشه , در تبریز موتور روش سوار بشه و بعد در تهران بفروش برسه ؟ این یعنی مجموعه ای از بی مدیریتی و هدر دادن منابع ثروت.
  • شاهین IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    28 0
    مسؤلین ایران خوردرو اگه خیلی دلشون به حال کارگراشون می سوزه ، برن یه محصول با کیفیت تولید کنند تا پلیس مجبور نشه به خاطر حفظ جون مردم شماره گذاری رو متوقف کنه.
  • مهران IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    11 7
    ایران خودرو باید این وانتها را صادر کند، این بهترین راه است.
  • علی IR ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
    30 0
    آقایون محترم...شما حاضرین با به خطر انداختن جان خریدارها ایجاد اشتغال کنید؟ بجای این حرفها تولیدات خود را بروز نمایید!
  • بدون نام IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
    27 0
    خوب كاري كردند كه تعطيلش كردند. به جاي اينكه برن هزار تا نقص ماشين ها شون را برطرف كنند دارن به پليس گير مي دهند.
  • بدون نام IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
    30 1
    به اميد تعطيلي ايران خودرو و داشتن هوايي پاك!
  • مستقل IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
    27 0
    حالا رانت های پشت پرده سبب تولید دوباره این وانت های عصر حجری میشود.من مطمئنم.
    • بدون نام IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
      9 0
      البته متاسفانه
  • بدون نام IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
    24 0
    32سال ماشین بدون کیفیت وبه قیمت بالابه مردم تحویل دادید بجای اینکه به فکربروز کردن صنعت خودرو باشید .دست پلیس درد نکند.
  • بدون نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
    17 0
    اين 40هزار دستگاهو هديه بدين به كشور دوست وبرادر :افغانستان (البته بعيدميدونم قبول كنن) يا بفرستين سومالي
  • بدون نام IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
    18 0
    حیف شد از این بعد ماشین بی کیفیت کمتر تولید میشه!!!
  • بدون نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
    18 0
    آقا اين كارخونه ها واقعا اقتصادي نيستند كه بيان محصول باكيفيت توليد كنند اينا فقط بنگاههاي كار كاذب هستن كه يه تعدادي رو با حداقل حقوق به استثمار ميكشن و ميگن اشتغال ايجاد كرديم .
  • بدون نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
    15 0
    اگه عدم تولید وانت پیکان موجب اشتغال زدایی می شه بهتر ! چون کارگران اون کارخونه ارابه مرگ تولید می کنن ؟؟ نمی دونم چرا راجب کشته های این محصولات بی کیفیت حرفی زده نمیشه !!!
  • بدون نام IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
    17 0
    وسیله چهار چرخی رو که نه دنده و نه کلاچ ونه ترمز ونه پداال گازو فرمان درستی داره رو با چه رویی خودرو میگین؟ این 1500 نفر کارگر برید با پولی که شخص خریدار با هزار بدبختی به دست میاره میخوان زندگی کنن!! حلاله!؟ من وقتی یکی از این وانت ها رو سوار شدم باورم نمیشد ماشین نو باشه ولی بود. هزار رحمت به پیکانی که تا چند سال پیش تولید میشد. واقعا" شرم آوره
  • بدون نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
    10 5
    بيچاره كارگران كارخانه
  • ثامن IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
    12 4
    اينكه پيكان از رده خارجه درست. ولي بدبخت كارگرها كه بايد بيكار باشند . يك فكري به حال كارگران بكنيد
    • بدون نام IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
      10 0
      74 ميليون ايراني ريه هايشان چطور مي شود جانشنان چطور مي شود؟
  • علی IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
    17 0
    حق با راهنمایی و رانندگی است .
  • من IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
    21 0
    وقتی ترمز میکنه این وانت پیکان انگار لجام اسبو کشیدی یه سکندری هم میخوره تا توقف میکنه. هیچ کارگری هم حاضر نیست که بخاطر شغل داشتن زن و بچه مردم بیوه و بی سامان بشه. خیلی از این کارگران کشاورز بودن بجای اینکه صنعت کشاورزی براشون رونق پیدا کنه صنعت لگن سازی بهشون تقدیم شد. امیدوارم کل کارخونه ایران خودرو و سایپا برای تولید این آشغالها و براید و 405 و فراز و هوو و هزاران خودرو ملی دیگه تعطیل بشه. مردم بتونن ماشین خوب سوار بشن
  • بدون نام IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
    20 0
    اول فكر كردم كل ايران خودرو تعطيل شده خيلي براي كشورمان خوشحال شدم، ولي بعد تو ذوقم خورد ديدم فقط ايران خودرو تبريز اونهم وانت بار پيكان! حيف شد!!
  • بدون نام GB ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
    8 1
    چرا نمیگویند وانت پیکان، شاید رویشان نمیشود. بهر حال دوره این ماشین ها گذشته و بهتر است خودروسازان داخلی به فکر ارتقاء دانش فنی و فناوری روز باشند تا هم مردم کشور از نظر سلامتی محیط و هوا در رفاه باشند، هم از آلودگی دور باشند و هم ایمنی داشته باشند. ضمناً بیکاری کارگران را بهانه قرار ندهید چون آنها برایشان فرقی نمیکند و در تولید خودروهای جدید نیز مشارکت خواهند داشت.
  • بدون نام IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
    5 0
    تعطیلی کمه ای کاش .....
  • بدون نام IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
    2 0
    زياد هم خوشحال نباشيد اين رفت فردا مطمعن باشيذ يكي بدترش رو توليد ميكنن خودشون رو مسخره كردن با اين ماشيناشون 1000 تا پرايد عوض كردن اما همش همون لجنه قبليه
  • بدون نام IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
    3 0
    خداقوت به کسانی که شجاعانه درمقابل عدم شماره گذاری این اثرتاریخی ایستادند
  • بدون نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
    2 0
    از پليس ممنونيم سزاي ايران خودرو و سايپا همينه كه به بهانه اشتغال و صرفا سود جويي يه مشت خودروي بي كيفيت بخورد ملت مي دن انشالا در اينده شاهد تعطيلي صنعت خودرو سازي و تبديل اون به صنايع ماكاروني سازي خواهيم بود
  • بدون نام IR ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
    0 0
    بهتره برن بپرسن که از کارگرای بیچارش چجوری کار می کشن فکر کنم اونا هم راضی باشن از تعطیلیش