راه اندازی سفارت مجازی آمریکا یکی از موضوعاتی بود که حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای در جلسه امروز خود به آن پرداخت.

سخنگوی قوه قضاییه درباره راه اندازی سفارت مجازی آمریکا گفت:مردم فریب سفارتخانه مجازی آمریکا را نخورند و باید به مردم و جوانان یادآور شویم که معمولاً این گونه تأسیسات و برنامه‌ها برای جذب و سوءاستفاده از افراد است.
حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای با بیان اینکه دستگاههای ذیربط اقدامات حقوقی را در این زمینه انجام خواهند داد، گفت: خیلی از کسانی که جاسوس شده‌اند و به کشور خود خیانت کرده‌اند از همین مسیرها در دام دشمنان افتاده‌اند.
وی گفت: راه‌اندازی سفارتخانه مجازی توسط آمریکا یک اقدام بچگانه و بسیار سطحی بود.
وی با اشاره به هواپیما‌ی پیشرفته جاسوسی آمریکا که در اختیار نیروهای مسلح و سپاه پاسداران قرار گرفت گفت: این کار تنها نمونه‌ای از توانمندی نیروهای مسلح ایران است و قطعاً توانایی‌ آنها بیشتر از این است و دشمنان ما ناگزیر به تسلیم هستند.
سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به فرا رسیدن ایام ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی گفت: شورای نگهبان منحصراً نظارت بر انتخابات را در اختیار دارد و وظایفش را انجام خواهد داد وی درباره نقش قوه قضاییه اظهار داشت: این قوه مطابق وظیفه قانونی آمادگی لازم را داشته و دارد و تلاش می‌کند در انجام وظایف خود کوشا باشد. نظارت این کار بر عهده شورای نگهبان، اجرا بر عهده وزارت کشور است و همچنین چند وظیفه برای قوه قضاییه در نظر گرفته شده است.
سخنگوی قوه قضاییه یکی از وظایف قوه قضاییه در این زمینه اعلام نظر درباره استعلامی است که هیئت اجرایی انتخابات و شورای نگهبان در مورد نامزدها از چند مرجع مختلف از جمله دادستان کل کشور انجام می‌دهد.
وی با بیان اینکه تمهیدات لازم اندیشیده شده تا در فرجه قانونی به این استعلام‌ها پاسخ داده شود، گفت: اگر چنانچه گزارشی درباره تخلفی از نامزد یا هواداران نامزدهای انتخاباتی یا هر تخلفی که در قانون جرم شناخته شده است ارائه شود دستگاه قضایی مؤظف به رسیدگی خارج از نوبت است. تمهیدات این کار اندیشیده شده و بخشنامه آن به دادگستری‌های استان ارسال شده تا اقدامات انجام شود.
وی توصیه کرد :‌ افرادی که در انتخابات نامزد هستند و اعضای اصلی ستادهای انتخاباتی حتماً یکبار قانون انتخابات را بخوانند زیرا اگر آنها بخوانند دیگر مرتکب اشتباه نخواهند شد.
45232
 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =