فیلم اکشن «راندن» به کارگردانی نیکلاس ویندینگ رفن برنده سه جایزه از شانزدهمین دوره جوایز سالانه ستلایت شد.

به گزارش خبرآنلاین، برندگان این دوره جوایز سالانه ستلایت که از سوی آکادمی بین‌المللی مطبوعات اهدا می‌شود، یکشنبه شب (دوشنبه صبح به وقت ایران) در هتل بورلی هیلز معرفی شدند.
 
فیلم «فرزندان» ساخته الکساندر پین جایزه بهترین فیلم را گرفت، اما این فیلم جمع و جور «راندن» بود که سه جایز از جمله جوایز بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد (رایان گاسلینگ) و بهترین بازیگر مرد مکمل (آلبرت بروکس) را از آن خود کرد. این فیلم جنایی در جشنواره کن 2011 نیز جایزه بهترین کارگردانی را برده بود.
 
«فرزندان» همچنین موفق شد جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را بگیرد. فیلمنامه این فیلم با بازی جرج کلونی که رابطه یک پدر با دو دخترش را روایت می‌کند الکساندر پین، نت فاکسن و جیم راش نوشته‌اند.
 
وایولا دیویس برای بازی در «کمک» جایزه بهترین بازیگر زن را گرفت و جسیکا چاستین برای بازی در «درخت زندگی» بهترین بازیگر زن مکمل معرفی شد. جایزه بهترین فیلمنامه غیراقتباسی هم به ترنس مالیک برای «درخت زندگی» رسید.
 
جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان به «اسرار لیسبون» ساخته رائول روییس کارگردان شیلیایی که چند ماه پیش درگذشت، رسید. در این رشته «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی یکی از نامزدها بود. «ماجراهای تن تن: راز اسب شاخدار» ساخته استیون اسپیلبرگ جایزه بهترین انیمیشن و «سِنا» جایزه بهترین مستند را به خانه برد.
 
در بخش سینما دیگر جوایز اهداشده عبارتند از «موج‌سوار فراطبیعی» جایزه بهترین موسیقی، «سرت را پایین بیاور» از فیلم «آلبرت نابز» جایزه بهترین ترانه، «اسب کارزار» جایزه بهترین فیلمبرداری، «هوگو» جایزه جلوه‌های ویژه، «نگهبان» جایزه بهترین تدوین، «هنرمند» جایزه بهترین طراحی صحنه و «آب برای فیل‌ها» جایزه بهترین طراحی لباس را گرفتند.
 
این آکادمی در 10 رشته تلویزیونی و 9 رشته رسانه‌ای نیز جوایزی اهدا کردند. «Justified» بهترین سریال داستانی و «هوای فیلادلفیا همیشه آفتابی است» بهترین سریال کمدی خوانده شدند.
 
در این مراسم جوایزی ویژه به میتزی گینور، داگلاس ترومبال، پیتر باگدانوویچ، کارل رینر و تیم هترینگتن اهدا شد.
 
هالیوود ریپورتر / 18 دسامبر / ترجمه: حسین عیدی‌زاده
58241
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =