نامزدهای جوایز گلدن گلوب پنجشنبه اعلام شدند و «جدایی نادر از سیمین» در بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان نامزد این جایزه است.

به گزارش خبرآنلاین، فیلم اصغر فرهادی در این بخش باید با فیلم آمریکایی و بوسنیایی‌زبان «در سرزمین خون و عسل» به کارگردانی آنجلینا جولی بازیگر آمریکایی، «گل‌های جنگ» ساخته ژانگ ییمو کارگردان چینی، «پسری با دوچرخه» ژان پی‌یر و لوک داردن تولید مشترک بلژیک، فرانسه و ایتالیا و فیلم اسپانیایی «پوستی که در آن زندگی می‌کنم» ساخته پدرو آلمودوار رقابت کند.
 
فرهادی پس از اعلام نام نامزدهای گلدن گلوب در گفت‌وگویی کوتاه با هالیوود ریپورتر گفت: «تلفن زنگ زد، ساعت شش صبح بود. ناگهان از خواب پریدم و به من گفتند که فیلمم نامزد شده است. این چهارمین سفر من در هفته‌های اخیر به آمریکای شمالی است، به تلورید، تورنتو و نیویورک رفتم و حالا لس آنجلس می‌روم.»
 
کارگردان «جدایی نادر از سیمین» افزود: «هر روز با من مصاحبه می‌کنند. این کار برای من از خود فیلمسازی دشوارتر است چون سئوال‌ها در لحظه شکل می‌گیرند. پاسخ‌های من شاید بیانگر تمام آنچه در نظرم هست نباشند. فیلمنامه «جدایی نادر از سیمین» را در چهار ماه نوشتم. حتی اگر برای پاسخ به سئوالات خبرنگاران چهار ماه وقت داشتم باز هم می‌گفتم نمی‌شود هشت ماه وقت بدهید، اما اگر وقت بیشتری هم به من می‌دادند باز هم همین پاسخ‌ها را می‌دادم.»

فرهادی در ادامه گفت: «برای من و برای تمام همکارانم در ساخت این فیلم و همچنین برای خانواده بزرگ سینمای ایران که متعلق به آن هستم، انتخاب شدن از سوی انجمن مطبوعات خارجی هالیوود در بخش جایزه بهترین فیلم خارجی زبان گلدن گلوب، یک اتفاق مهم است و همه ما را خوشحال کرده است. این نامزدی به من شجاعت و اراده لازم را می‌دهد تا ساخت چنین فیلم‌هایی را ادامه دهم.»


برندگان شصت و نهمین دوره جوایز گلدن گلوب 15 ژانویه 2012 (دوشنبه 26 دی به وقت ایران) در هتل بورلی هیلز معرفی می‌شوند.
 
هالیوودریپورتر / 15 دسامبر / ترجمه: حسین عیدی‌زاده
58241
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    دمت گرم اصغر جان...دل ملتی رو شاد کردی...
  • بدون نام IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    وقتی ازشون پول میگیره فیلم بسازه بهش جایزه هم میدن دیگه
    • بدون نام IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
      47 4
      جالبه که موضوع فیلم هم درباره همین قضاوت های نا به جا و تهمت هایی که ما به هم میزنیم، است. دوست عزیز بیا کمی منصف تر باشیم
    • بدون نام IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
      46 4
      واقعاً برات متاسفم که حتی چشم دیدن موفقیتهای یهک هموطن را هم نداری؟ هر چند که فکر نمی کنم این فیلم را دیده یاشی ( چون سینمای محبوب شما فیلمهایی مثل اخراجی ها ست) ولی به هر حال میشه لطف کنی و دلایلت را توضیح بدی؟ کجای این فیلم با پول و یا برای آنها ساخته شده؟
    • irani CA ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
      56 3
      وقتی نظرتو دیدم تعجب نکردم!!!ما ایرانیا همیشه وقتی هم وطنمون پیشرفت میکنه میکوبیمشو ناراحت میشیم.به خدا باعث خوشحالیه که یه ایرانی جایزه ها رو درو کرده.راستی شما دیدی که فرهادی پول گرفته؟؟؟تهمت زدن آسونه ولی ثابت کردن چی؟یه سوال دیگه این کارگردان هایی که بودجه های کلان از بیت المال میگیرنو مثله آقای ده نمکی یا امثال ایشون چرا جایزه نمیگیرن؟؟؟!!!تازه ما میدونیم محدودیت واسه فرهادی خیلی بشتره و دست و پاشو بسن.خواهشا تایید کن خبرآنلاین
    • محمد IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
      50 3
      فیلم فرهادی به بررسی گسترش دروغ در جامعه پرداخته است. یا این گسترش را در جامعه نمیبینیم که این خود یک دروغ بزرگ است یا میبینیم و پرداختن به آن را یک اشتباه میدانیم که این خود اشتباهی بزرگ است. چرا میترسیم که به مشکلات جامعه امروز پرداخته شود؟ شاید چنین فیلم هایی زشتی دروغ را به ما یادآوری کنند و در آخر چرا هر که از مشکلات جامعه امروز ما حرف میزند را مزدور آمریکا می نامیم؟ آیا این روش حذف صورت مساله نیست؟ (از ماست که بر ماست نه از هند و اروپاست)
    • حسین IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
      47 4
      آقای بدون نام این بنده خدا از کی و کجا پول گرفته؟ شما سند داری؟ می خوای شما هم نشون بدی؟ نشون بده خب ما هم بفهمیم. این حرف شما هم شبیه بگم بگم بگم شد که. بفرما بگو. محض اطلاع شما تهیه کننده فیلم بانک پاسارگاده که فکر نکنم رئیسش رفته باشه کانادا!
    • بدون نام IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
      30 4
      استدلالت ما رو کشته !!!!
    • حامد CH ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
      59 4
      دوس عزیز که حتی نام خودت رو ننوشتی ... واقعا به این چیزی که نوشتی معتقدی ؟؟ کسی که فیلم هایی مثل " درباره الی" و " جدایی نادر از سیمین " رو ساخته ... با پول ساخته !!! واقعا عجیبه !
    • بدون نام IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
      53 4
      چه بدبین ..امیدوارم خدا تو رو واسه این اتهام ببخشه
  • مهدی IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    63 7
    آقا یا خانوم بدون نام که همچین تهمتی رو به آقای فرهادی و تیم قدرتمندش می زنین ، هیچ می دونین که مرتکب چه گناهی شدین ؟ هیچ می دونین که همین اضهار نظر ها و سلیقه هایی نظیر همین هست که باعث دلسر شدن و یا مهاجرت هنرمندان و سایر نخبه ها میشه ؟ تا کی میشه موفقیت دیگران رو برای نشون ندادن کمبود های خودمون تحریب کرد ؟
  • بدون نام IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    74 4
    یک موفقیت بزرگ تبریک به ملت ایران و به آقای فرهادی
  • بدون نام IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    94 2
    جناب بدون نام یعنی خبرنگارها و منتقدان غیرآمریکایی همشون جمع شدن پول دادن به فرهادی که فیلم بسازه بعد بهش جایزه بدن؟ مگه ایرانه عزیزم؟
  • بدون نام US ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    84 5
    اتهام زدن بدون دليل مد شده. بي خيال هم نميشين؟ فيلمش تو ايران يه ميليارد فروخت نديديد؟ همه پول ميگيرن از اونور؟ خب يه برگه مدركش رو هم رو كنين خوبه. تا حالا كه اين همه اتهام به آدماي مختلف زدن حتي يه سند و مدرك نديديم
  • بدون نام IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    ما که نفهمیدیم این فیلم چی داشت به جز کارگردان سیاسی کار که بهش جایزه می دن .چون همچین شاه کارم نیست. سینما ایران فیلم بهتر از این زیاد داره ولی کسی بهش جایزه نمی ده
  • زهرا IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    131 8
    بهت افتخار می کنیم آقای فرهادی عزیز! تا چشم دشمنانت کور شود...
  • بدون نام NL ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    فیلم ظرف است و بدون بررسی محتوایش قابل قضاوت نیست پس چندان مهم نیست که آمریکایی ها یک فیلم با محتوای ایرانی رو تایید کنند چون معلوم نیست از چه زاویه ای بآن نگاه کرده اند
  • محمد IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    7 80
    آخه توی این فیلم یک نقطه امید هم برای زندگی در ایران پیدا نمیشه ،خوب این یعنی یک فیلم ضد ایرانی! باید هم آمریکا و انگلیس اینقد ازش استقبال کنن
    • اکبر IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
      1 1
      واقعا هیچ نقطه امیدی ندیدی؟
  • بدون نام IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    32 3
    تبریک به ایران و ایرانی
  • سید IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    45 2
    فرهادی افتخار ایران و سینمای ماست.