از سوی دبیر هیئت مرکزی نظارت و جانشین معاون اجرایی و انتخابات شورای نگهبان، جزییات ثبت‌نام کاندیدای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

به گزارش خبرآنلاین محمرضا میرشمسی در حاشیه افتتاح دفتر نظارت بر انتخابات شهرستان آمل مراحل ثبت نام و اقدامات ستاد انتخابات کشور را اینگونه توضیح داد:
  • از سوم دی ماه سال جاری ثبت‌نام از کاندیداهای مورد نظر آغاز می‌شود و کاندیداها می‌توانند تا پایان وقت اداری نهم دی ماه به فرمانداری‌ها و بخشداری‌های شهرها برای نام‌نویسی مراجعه کنند.
  • هیئت‌های اجرایی باید 10 روز پس از پایان موعد مقرر نام‌نویسی روند بررسی صلاحیت‌ها را انجام دهند. باید نظر و بررسی‌های لازم هیئت اجرایی که با دقت و بررسی انجام شده در اختیار هیئت نظارت قرار گرفته تا اعلام نتایج نهایی صلاحیت کاندیداهای احتمالی صورت گیرد.
  • براساس قانون، کاندیداهای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی حق دارند تنها هشت روز مانده به زمان رای‌گیری دست به تبلیغات بزنند ولی سوء استفاده‌های نامزدها پیش از زمان مقرر اعلام شده تبلیغات همچون نصب و چاپ پوستر، بنرها و فعالیت‌های انتخاباتی جرم محسوب می‌شود و بر اساس قانون با مجرمان انتخاباتی به شدت برخورد خواهد شد.
  • واحدهای پیشگیری از تخلفات احتمالی انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دادگستری‌های استان‌ها تشکیل شده است. با حضور کارشناسان، جرایم و تخلفات انتخاباتی بررسی و کارشناسی می‌شود و براساس آن با مجرم برخورد و به جرم آن رسیدگی می‌شود.
حسنعلی نوری جانشین رییس ستاد انتخابات کشور گفت: اهمیت انتخابات بر هیچ کسی پوشیده نیست و با توجه به ترفندهای دشمنان و در کمین بودن آن‌ها، باید به انتخابات‌های پیش رو با رویکردی جدی نگاه و سعی کنیم تا جایی که می‌شود در این انتخابات مشارکت و همکاری داشته باشیم.
مدیرکل دفتر انتخابات کشور ادامه داد: دشمنان بعد از پیروزی انقلاب همیشه در تلاش بوده‌اند که به انقلاب و کشورمان ضربه بزنند و با موضوع‌های مختلفی مانند نقض حقوق بشر، تحریم‌ها و پایبندی و ... سعی می‌کنند ضرباتی را بزنند که الحمدالله مردم ما با داشتن ایمانی قوی و پایبندی به ولایت فقیه، همیشه پیروز بودند و فرود هواپیمای جاسوسی آمریکا در ایران که به دست نیروهای مخلص، صورت گرفت یکی از این پیروزی‌ها بود که شکست سختی به آمریکا زد.
27219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =