افتتاح نمادین سامانه الکترونیکی رأی گیری انتخابات مجلس لغو شد.

به گزارش خبرآنلاين نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز سه شنبه در جلسه غیرعلنی با حضور رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور جلسه ای تشکیل دادند در خصوص سامانه الکترونیکی رأی گیری که قرار است از سوی وزارت کشور در انتخابات مجلس نهم مورد استفاده قرار گیرد، گفتگو کردند.
صولت مرتضوی پس از حضور در جلسه غيرعلني مجلس در پاسخ به خبرآنلاین در مورد احتمال هک شدن سیستم رایانه ای انتخابات که در جلسه غیرعلنی توسط برخی نمایندگان مورد سئوال قرار گرفته بود، گفت: سیستم رایانه ای ما هک نمی شود چون ما از اینترنت استفاده نمی کنیم.
هر فردي می خواهد بیاید سيستم انتخابات را هک کند!
این پاسخ رئیس ستاد انتخابات کشور در حالی مطرح شد که برخی نمایندگان در صحن مجلس در این مورد از رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور سئوالاتی را پرسیده بودند و دلیل آورده بودند که هک شدن سیستم رایانه ای انتخابات تنها منوط به این نیست که سیستم به اینترنت وصل باشد و باید تضمین های لازم در مورد امنیت این سیستم به مجلس داده شود.
با این حال صولت مرتضوی در پاسخ به خبرآنلاین افزود: ما سیستم خاصي را طراحی کردیم و هر کسی می خواهد بیاید هکش کند. ممطئن هستیم هیچ کس چنین توانایی را نخواهد داشت.
 
قرار نبود مراسم رونمايي باشد
وی در مورد دلیل رونمایی نشدن از این سیستم در مجلس هم گفت:من امروز به مجلس دعوت شدم تا در مورد این سیستم توضیح بدهم و اصلا قرار نبود که از این سیستم رونمایی کنم.
این صحبت مرتضوی در حالی است که پیش از این به طور رسمی اعلام شده بود که امروز قرار است در تالار آفتاب مجلس از این سیستم جديد شمارش آرای انتخابات رونمایی شود اما به دلیل عدم استقبال نمایندگان در صحن علنی این امر به تعویق افتاده است.
نمایندگان در جلسه غیرعلنی بر این موضوع تاکید داشتند که انتخابات رایانه ای فعلا با توجه به نبود زیر ساخت ها در بسیاری از شهرستان ها و روستاها قابلیت اجرایی ندارد.
 
تقلب و تخلفی رخ نمي دهد
رئیس ستاد انتخابات در پاسخ به برخی ایرادهایی که نمایندگان در جلسه غیر علنی در مورد رای‌گیری انتخابات به صورت رایانه ای مطرح کرده بودند گفت: من از پس انتخابات به خوبی برمی آیم و اصلا نمی پذیریم که در انتخاباتی که برگزار می کنم امکان دارد تقلب و تخلفی رخ بدهد.
صولت مرتضوی در مورد نگرانی برخی از نمایندگان در مورد احتمال تقلب و تخلف در انتخابات از سوی جریان انحرافی هم گفت: من به آقایان هم گفته ام هر کس چنین نگرانی دارد بیاید و ادله اش برای چنین ادعایی را بنویسد و به ما ارائه کند تا رسیدگی کنیم. هیچ کس قدرت دخل و تصرف در انتخابات را ندارد.
 
پاسخ به شايعات؛ تجربه 30 انتخابات دارم
صولت مرتضوی پس از حضور در جلسه غيرعلني مجلس گفت که برخلاف برخی شایعات و انتقادها وی دارای تجربه برگزاری انتخابات در سطوح مختلف است و توانایی برگزاری انتخابات سالم در کشور را داراست.
وي گفت: گرچه من پیش از این رئیس سازمان زندان ها بودم اما هیچ کس به اندازه بنده سابقه مدیریتی در دوران انتخابات را ندارد و نباید در مورد سوابق اینجانب این طور قضاوت شود.
وی با بیان این که هیچ کس به اندازه من تجربه انتخاباتی ندارد در پاسخ به برخی انتقادهای نمایندگان گفت : من تا کنون 30 انتخابات برگزار کرده ام، در تمام این دوره ها یا استاندار بودم یا بخش دار و یا عضو هیات اجرایی یا هیات نظارت.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =