برگزیدگان دومین جشنواره آب و رسانه استان سمنان شد

دومین جشنواره آب و رسانه استان سمنان با حضور مدیران آبفا کشور و سمنان با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در سالن همایش شهید سردار قاسم سلیمانی اداره کل آبفا استان سمنان برگزار شد و طبق هیات داوران در این جشنواره عابد میرمعصومی از همکاران خبرآنلاین و آتنا نائینی نژآد و آذر پژومان از از جمله خبرنگارانی بودند که هر کدام ۲ جایزه در دو محور جداگانه را در این جشنواره کسب کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،این جشنواره در محورهای گوناگون مدیریت مصرف آب در خانه با تاکید بر نقش بانوان خانه دار ،بحران خشکسالی و راهکارهای مقابله با آن (تامین آب پایدار – مدیریت مصرف، ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی با رویکرد مدیریت مصرف بهینه آب، حفاظت و صیانت از منابع، بازچرخانی آب مزایا و محدودیت ها، اصلاح الگوی مصرف، نقش رسانه در حساس نمودن افکار عمومی در منابع آب سمنان فاضلاب ، آب خاکستری فرصت ها و تهدیدها و استفاده از پساب در صنعت و کشاورزی از جمله محورهای دومین جشنواره آب و رسانه در استان سمنان بود و سنجش این آثار بر عهده ی داوران ملی در تهران صورت پذیرفت.


جعفر صمیمیان در محور مدیریت مصرف آب در خانه با تأکید بر نقش بانوان خانه دار تنها برگزیده این بخش بود که در رتبه دوم قرار گرفت .

در بخش گزارش های متنی با محور بحران خشکسالی و راهکارهای مقابله با آن؛ رتبه اول به آتنا نائینی نژاد برای گزارشی با تیتر "روش کشت امروز، نفسی برای زیست فردا"، رتبه دوم به محمد علی عباسی نژاد با گزارشی با تیتر "آبرسانی شاهرود، قول هایی که فقط در حد حرف باقی ماند" و رتبه سوم در نوع سرمقاله به مسعود کلاهی با تیتر "تغییر مدیریت مصرف راهکاری برای مشکل کم آبی" تعلق گرفت. در بخش گزارش تصویری با همین محور رتبه اول به علی لطفی با گزارشی با عنوان "بهره گیری از آب های روان"، رتبه دوم به علی ابک و رتبه سوم به عابد میرمعصومی با عنوان "فرونشست زمین" تعلق گرفت. در بخش گزارش رادیویی نیز احترام امیدیان، آذر پژمان و جواد طیبی به ترتیب با عنوان های زمین دل شکسته، سمنان خشک و تاکستانی به وسعت بام مقام های اول تا سوم محور خشکسالی و راهکارهای مقابله با آن را به دست آوردند.

در محور دیگری از این جشنواره با محور استفاده از پساب در صنعت کشاورزی، بار دیگر آتنا نائینی نژاد مقام اول را با گزارشی با تیتر "تصفیه آب، مصداق بارز تبدیل تهدید به فرصت" به دست آورد که در این بخش داوران مقام دوم و سوم را حائز رتبه ندانستند. همچنین در بخش گزارش تصویری همین محورِ موضوعی احسان فقیهیان با گزارش "نجات آب،نجات زمین، نجات زندگی" و مریم نعمتی در بخش گزارش رادیویی "ارتقاء و تجهیز تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی سمنان" رتبه دوم را کسب نمودند.

محور ترویج‌ سبک‌ زندگی‌ اسلامی‌ ایرانی‌ با رویکرد مدیریت‌ مصرف آب -محور اصلاح الگو مصرف محور- حفاظت‌ و صیانت‌ از منابع‌ آب از دیگر محورهای این جشنواره بود که سید عابد میرمعصومی با گزارشی با تیتر " آب انبارهای خاک انبار" رتبه اول را کسب کرد و جواد طیبی در بخش فیلم، رتبه دوم را به دست آورد. در همین محور در بخش گزارش رادیویی محمد کریم نژاد، سحر رحیمی و امید علی ملک جعفریان به ترتیب مقام های اول تا سوم را به دست آورد و در بخش موشن گرافی حسن جعفریان برگزیده شد.

محور دیگر این جشنواره اصلاح الگو مصرف --محور حفاظت‌ و صیانت‌ از منابع‌ آب --در محور ترویج‌ سبک‌ زندگی‌ اسلامی‌ ایرانی‌ با رویکرد مدیریت‌ مصرف آب بود که در این بخش گزارش متنی اول به آذر پژمان با تیتر "بابا آب داد، درسی‌ که‌ شاید" رتبه دوم این بخش به صدیقه رهایی با عنوان "قنات ها خشکیده اند" تعلق گرفت.


میرمعصومی متولد ۲۷ آذر ۱۳۶۶ از سمنان می باشد و در بخش های تیتر، یادداشت خبری، داستان نویسی و بیش از همه در جشنواره های عکس استان سمنان صاحب مقام شده است و با خبرگزاری های ایرنا، خبرآنلاین، ایمنا و روزنامه پیام استان سمنان در سال های مختلف همکاری داشته است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1899128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =