ایلان ماسک از تجربه رصد بیگانگان با ۶۰۰۰ ماهواره در مدار می‌گوید

مالک اسپیس‌ایکس می‌گوید هیچ مدرکی دال بر وجود بیگانگان در زمین ندیده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،‌ «ایلان ماسک»، مالک اسپیس‌ایکس، اخیراً درباره موجودات فضایی نیز اظهارنظر کرده است. او می‌گوید باتوجه به اینکه اسپیس‌ایکس حدوداً ۶۰۰۰ ماهواره در مدار زمین دارد، اگر مدرکی دال بر وجود بیگانگان در زمین بوده باشد، او خبردار می‌شد.

براساس گزارش دیجیاتو، ایلان ماسک در پست جدیدی در ایکس گفته است: «من هیچ مدرکی برای موجودات فضایی ندیده‌ام و با حدود ۶۰۰۰ ماهواره که به دور زمین می‌چرخند، فکر می‌کنم [اگر بیگانگان در زمین وجود داشتند] مطلع می‌شدم.»

این اولین‌باری نیست که ماسک به‌طور علنی به فرازمینی‌ها اشاره می‌کند. در سال ۲۰۱۸ نیز ماسک در توییتی گفت: «درحال‌حاضر معلوم نیست که آیا ما تنها تمدنی هستیم که در جهانِ قابل‌رؤیت وجود دارد.»

ایلان ماسک از تجربه رصد بیگانگان با ۶۰۰۰ ماهواره در مدار می‌گوید

نظرات ایلان ماسک درباره موجودات فضایی

ایلان ماسک در سال گذشته میلادی، با اشاره به نظریه فیزیکدان مشهور «انریکو فرمی» (Enrico Fermi) درباره اینکه چرا انسان‌ها هنوز موجودات فضایی را کشف نکرده‌اند، نوشت: «ترسناک‌ترین پاسخ به پارادوکس فرمی این است که اصلاً بیگانه‌ای وجود ندارد.»

نظریه‌ای دیگری درباره موجوات فضایی وجود دارد مبنی بر اینکه این موجودات برای مدت زیادی در کره زمین بوده‌اند و شواهد وجود آن‌ها در زیر اقیانوس و زیر زمین وجود دارد؛ اما به‌نظر می‌رسد که ماسک با این نظریه مخالف است، و پست او هم در پاسخ به صحبت درباره همین نظریه‌هاست.

بااین‌حال، ظاهراً ایلان ماسک علاقه خاصی به اکتشافات فرازمینی دارد و این علاقه صرفاً شخصی نیست و ظاهراً با اهداف اسپیس‌ایکس نیز هم‌راستا است. ماسک امیدوار است تا در نهایت ۴۲ هزار ماهواره استارلینک را به فضا بفرستد و همچنین اهداف مشخصی برای سفر و اسکان افراد در مریخ دارد.

ماسک معتقد است که اکثر افرادی که برای سفر به مریخ ثبت‌نام می‌کنند به زمین باز نخواهند گشت؛ بااین‌حال، هدف بلندمدت فضاپیمای استارشیپ این است که بازگشت به زمین را برای این افراد ممکن کند.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1898412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
    13 6
    ایلان ماسک نابغه روی زمین
  • ۱۹۸۴ IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
    17 10
    به نظرم این حرفش یه سیگناله و مفهوم مخالف رو داره میرسونه
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
    21 1
    وقتی حیات وجود داره و در زمین با اون شرایط سخت به وجود اومد چطور امکان داره تو این جهان بدون انتها جای دیگه ایم به وجود نیامده باشه
  • دینجورین IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
    9 8
    دوغگوی خوبی نیستی ماسکت رو بردار آقای ماسک ...
  • محمد IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
    20 4
    درزیر یخهای قطب جنوب ودریک قسمت زیر اقیانوس تمدنهایی پیشرفته وجود دارد یوفوها بعصی آنها متعلق به این تمدن‌ها بعصی متعلق به وکشورهای پیشرفته وبرخی متعلق به ابعاد بالاست
  • فدرا IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
    8 3
    به نظر من ایلان ماسک داره مخفی میکنه همه چیو تو منطقه پنجاه و یک حتی جسد ادم فضایی هارو هم نگه میدارن چطور میگه رو زمین ادم فضایی نیست؟
  • سینا BR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
    4 2
    با این حساب این همه بشقاب پرنده که با چشم غیر مسلح دیدن همشون مال خود کشورهای جهان اوله و پنهانش کردن
  • ناشناس IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
    1 0
    شاید‌ وجود‌ نداشته‌ باشد‌ و شاید‌ ماسک‌‌ اشتباه‌ کرده‌ باشد ولی‌‌ اگر‌ خیلی‌ کنجکاو‌ و تحقیق‌‌ کنی‌ ممکن‌ است‌‌ کپی‌ و یا نخصه‌های. دیگر‌ از‌ خودمان‌ را‌ در جهان‌های‌ دیگر‌ یافت‌ کنیم‌ ، و این‌ برای‌ انسان‌‌ امروزی‌ بسیار‌ وحشتناک‌ است‌ که‌ تاکنون‌ میپنداشته‌ که‌ اینها‌ موجودات‌ فضایی‌ هستند‌
  • میثم IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
    1 0
    طرف بو ۶۰۰ ماهواره میگه نیست اونوقت هموطن ما مبگه درغگوی خوبی نیستی
  • حسین IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    1 3
    اگه طبق گفته ایشون مردمی به مریخ اعزام بشن و تمدنی بسازن در زمان ظهور آقا امام زمان عجل الله ایا اونها فرار کردن از عدل یا به مریخ هم حضرت خواهد رفت
  • مصطفی IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    0 2
    فضا همش دروغ است
  • مدباقر IR ۰۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    3 0
    خداوند در قران مجید سالهاست این سوال را پاسخ داده: ولارض والسماوات یعنی یک زمین و آسمانها نه زمین ها و آسمانها یک زمین دارای حیات و.....