مروری بر حوادث ایران در شنبه 26 آذر 1390

3 باند سرقت در مشهد متلاشی شد

سایت پلیس نوشت: اعضای اصلی 3 باند سرقت در مشهد دستگیر و به 35 فقره سرقت اعتراف کردند. فرمانده انتظامی مشهد در تشریح عملیات محله ای ارتقای امنیت اجتماعی گفت: در این عملیات تیم های گشتی کلانتری 24 مشهد طرح تشدید مبارزه با سرقت ها را در دستور کار خود قرار دادند.
سرهنگ پاسدار احد کریمی افزود: ماموران انتظامی در اجرای این طرح با پی گیری گزارش یک فقره سرقت خشن خیابانی که زن و مردی جوان با توسل به زور و تهدید گوشی تلفن همراه و وجوه نقد یکی از شهروندان را سرقت کرده بودند با توجه به سرنخ های موجود و انجام چهره نگاری، متهمان را شناسایی و تحت تعقیب قرار دادند.وی خاطرنشان کرد: پلیس پس از شناسایی محل اختفای این دو متهم سابقه دار، با هماهنگی مقام قضایی محل مورد نظر را بازرسی کرد که در نتیجه 22 گرم مواد مخدر از نوع شیشه و 40 گرم حشیش، یک عدد کلت فندکی، یک دستگاه شوکر برقی، 5 دستگاه ترازویب دیجیتال و 18 دستگاه گوشی تلفن همراه، یک عدد ماسک وحشت زا، 2 قبضه شمشیر و 3 قبضه چاقو و 800 هزار تومان وجه نقد کشف شد. با دستگیری این متهمان، تحقیقات از آنان آغاز و جوان 20 ساله و دختر 19 ساله در بازجویی های به عمل آمده اعتراف کردند که به وسیله یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی مرتکب سرقت های خشن خیابانی شده اند.
فرمانده پلیس مشهد همچنین دستگیری جوانی 19 ساله که از کیف قاپان حرفه ای است را از دیگر نتایج اجرای این طرح برشمرد و گفت: متهم با معرفی همدست خود، تاکنون به ارتکاب 10 فقره کیف قاپی اعتراف کرده است اما احتمال افزایش تعداد سرقت ها توسط این سارقان متصور می باشد و تلاش پلیس برای دستگیری متهم دیگر پرونده همچنان ادامه دارد. سرهنگ کریمی افزود: تحقیقات پلیس در مورد گزارش چند فقره سرقت از منازل مسکونی نیز به سرنخ هایی رسید که منجر به دستگیری یک سارق حرفه ای و سابقه دار توسط افسران آگاهی کلانتری طبرسی جنوبی شد. متهم که جوانی 25 ساله است و به مواد مخدر اعتیاد دارد در بازجویی های به عمل آمده تا کنون به 7 فقره سرقت از منازل مسکونی اعتراف و همدست خود را به پلیس معرفی کرده است. در بازرسی از منزل این متهم یک قبضه قمه، یک قبضه چاقو و پنجه بوکس کشف شده است. وی اظهار داشت: تحقیقات از متهمان دستگیر شده همچنان ادامه دارد.

 

مرد همسرکش پای میز محاکمه

خبرگزاری مهر نوشت: پرونده مرد جنایتکار که با سیم برق همسرش را خفه کرده بود با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری فرستاده شد. در آخرین روزهای سال گذشته ماموران پلیس آگاهی کرج از قتل زن جوانی در خانه اش در محله شاهین ویلا با خبر شدند. تیم جنایی پس از حضور در محل با جسد نرگس 26 ساله روبرو شدند که سیم برقی به دور گردنش گره خورده بود. همسر این زن نیز با مراجعه به ماموران خود را تسلیم کرد و جزییات قتل همسرش را فاش کرد. مهدی در بازجویی ها گفت: من همسرم را خیلی دوست داشتم. اما از چند ماه قبل دچار بیماری روحی شده و دیگر نمی توانستم این زندگی را تحمل کنم. یک روز به طور اتفاقی با دختر جوانی دوست شده و تحت تاثیر حرف های شیطانی او همسرم را کشتم. من عاشق نرگس بودم و هنوز نمی دانم چرا دست به این جنایت زدم. در ادامه متهم به محل جنایت منتقل شد و صحنه قتل همسرش را بازسازی کرد. بازپرس شعبه اول دادسرای جنایی کرج هم با تکمیل تحقیقات پرونده را با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست به دادگاه کیفری استان البرز فرستاد. قرار است مرد جنایتکار به زودی در شعبه اول دادگاه کیفری استان البرز محاکمه شود.

 

مرگ پیرمرد موتورسوار در خیابان جیحون

ایسنا نوشت: مسئول روابط عمومی اورژانس تهران از فوت پیرمرد 80 ساله‌ براثر تصادف میان دو دستگاه موتورسیکلت خبر داد. حسن عباسی در تشریح جزئیات این خبر گفت: تصادف میان دو دستگاه موتورسیکلت در خیابان جیحون در ساعت 18 روز پنج‌شنبه سبب فوت یکی از سرنشینان موتورسیکلت که پیرمردی 80 ساله بود، شد. به گفته مسئول روابط عمومی اورژانس تهران بر اثر این حادثه دو مرد 18 و 23 ساله نیز مجروح که توسط دو دستگاه آمبولانس به بیمارستان حضرت رسول (ص) منتقل شده‌اند.
مسئول روابط عمومی اورژانس تهران همچنین از مسمومیت چهار نفر بر اثر استنشاق گاز سمی مونواکسیدکربن خبر داد و در تشریح جزئیات آن گفت: سه مرد و یک زن از مصدومان این حادثه هستند که در ساعت 3:45 بامداد روز پنج‌شنبه به بیمارستان لقمان منتقل شدند.
عباسی با اشاره به اعزام امداد هوایی برای انتقال دو مصدوم حادثه‌ای در اتوبان شهید بابایی خاطرنشان کرد: بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو با موتورسیکلت راکب و سرنشین موتورسیکلت به شدت مصدوم شدند که عوامل اورژانس پس از حضور در محل از طریق امداد هوایی و دو دستگاه آمبولانس و انجام اقدامات اولیه آنان را به بیمارستان امام‌خمینی(ره) منتقل کردند. وی با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در یک منزل مسکونی خاطرنشان کرد: آتش‌سوزی در خیابان جمالزاده به وقوع پیوسته است که بر اثر آن دو مرد 19 و 38 ساله بر اثر سوختگی به بیمارستان شهید مطهری منتقل شدند.
مسئول روابط عمومی اورژانس تهران گفت: تصادف میان یک دستگاه سواری پراید و کامیون در ساعت 9:32 روز جمعه در خیابان سلمان فارسی شهرری چهارمصدوم برجای گذاشته است که تکنیسین‌های اورژانس آنان را به بیمارستان شهدای هفتم تیر منتقل کردند. عباسی از مسمومیت سه نفر بر اثر گازگرفتگی در زعفرانیه خبر داد گفت: مصدومان این حادثه که سه مرد 22، 28 و 38 ساله بوده‌اند در ساعت 5:11 بامداد روز جمعه به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شدند.

 

انهدام باند تهیه و توزیع تجهیزات دریافت از ماهواره در اراک

سایت پلیس نوشت: با انهدام باند تهیه و توزیع تجهیزات دریافت از ماهواره در شهر اراک 4 متهم دستگیر و تعداد 2 هزار و 827 قطعه انواع تجهیزات دریافت از ماهواره کشف و ضبط شد. رئیس پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی با بکارگیری منابع و مخبرین پس از اطلاع از فعالیت یک باند تهیه و توزیع تجهیزات دریافت از ماهواره در سطح شهرستان اراک، شناسایی و دستگیری متهمان را در دستور کار خود قرار دادند.
سرهنگ احمد عباسی گفت: با شناسایی سر دسته این باند کلیه تحرکات وی تحت نظر گرفته شده و نهایتا منزل و انبار تجهیزات دریافت از ماهواره و سایر همدستان وی نیز که در آنجا تردد داشتند مورد شناسایی قرار گرفتند. وی افزود: نهایتا طی هماهنگی با مقام قضایی از انبار موردنظر بازرسی به عمل آمده که ضمن دستگیری 4 نفر متهم، تعداد 2 هزار و 827 قطعه تجهیزات دریافت از ماهواره کشف و ضبط شد.
رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: در بازرسی های انجام شده همچنین دو دستگاه خودرو پژو 405 و یک دستگاه خودرو سمند مجهز به دستگاه دودزا توقیف شده و متهمان در بازجویی های به عمل آمده اعتراف کردند کلیه تجهیزات را از استان کردستان با خودرو سمند فوق به اراک انتقال داده اند.

 

زندان مجازات قتل برادر

خبرگزاری مهر نوشت: پسر معتاد که با ضربه چاقو برادرش را به قتل رسانده بود با گذشت مادرش از قصاص، به پنج سال حبس محکوم شد.
شامگاه 26 خرداد سال گذشته قتل پسر جوانی به ماموران پلیس آگاهی کرج اطلاع داده شد. دقایقی بعد نیز تیمی از کارآگاهان همراه قاضی رضایی بازپرس جنایی کرج در محل جنایت در منطقه فردیس حاضر شدند. در نخستین بررسی ها مشخص شد مقتول پسر 20 ساله ای به نام حمید است که بر اثر اصابت ضربه کارد به قلبش از پا در آمده بود.
تیم جنایی در ادامه به تحقیق از مادر مقتول پرداختند که او گفت: پسر بزرگم به نام امیر که به موادمخدر اعتیاد دارد، امروز سراغ من آمد و درخواست پول کرد اما من در برابرش مقاومت کردم. او سپس شروع به داد و فریاد کرد. در این هنگام حمید به هواخواهی از من با برادرش درگیر شد. امیر هم عصبانی کاردی از آشپزخانه برداشت و ضربه ای به سینه او زد. در ادامه کارآگاهان متهم را دستگیر کردند که او در بازجویی ها به ارتکاب قتل اعتراف کرد.
با تکمیل تحقیقات و بازسازی صحنه جنایت پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان البرز فرستاده شد. در جلسه محاکمه که در شعبه اول دادگاه کیفری برگزار شد مادر مقتول با گذشت از خون پسرش گفت: در این ماجرا من پسر کوچکم را از دست دادم. اما نمی توانم شاهد اعدام پسر دیگرم باشم. امیر متاهل است و امیدوارم بعد از آزادی دیگر سراغ مواد مخدر نرود. در ادامه متهم هم در دفاع از خود گفت: من حمید را دوست داشتم و نمی خواستم او را بکشم. در زمان وقوع حادثه تحت تاثیر مواد مخدر کنترلم را از دست داده و این جنایت را رقم زدم. کابوس و عذاب وجدان در این مدت رهایم نمی کند. پس از این اظهارات قضات دادگاه وارد شور شده و متهم را از جنبه عمومی جرم به پنج سال زندان محکوم کردند.

 

دستگیری 5 سارق اشیا در حین فرار

فارس نوشت: فرمانده کلانتری 11 شهر خورموج گفت: پنج نفر از سارقین اشیا در حین فرار توسط ماموران نیروی انتظامی دستگیر شدند. ستوان‌دوم محمد احمدی اظهار داشت: پنج نفر که مشغول حفاری غیرمجاز در تپه‌های اطراف روستای دهداری در آبادی لوکی شهرستان دشتی در استان بوشهر بودند بامداد امروز دستگیر شدند. این افراد حین ارتکاب جرم و در حالی که مشغول حفاری بودند، دستگیر شده‌اند.
فرمانده کلانتری 11 شهر خورموج یادآور شد: این سارقین که همگی اهل دشتستان هستند چند گودال را به ابعاد 3 در 3 و به عمق سه متر حفر کرده بودند. احمدی ادامه داد: این افراد مشغول به حفر کردن گودال‌های دیگر بودند که با حضور به موقع ماموران در محل پا به فرار گذاشتند. این سارقان قصد فرار داشتند که ما با شلیک گلوله موفق شدیم این چند نفر را دستگیر کنیم. احمدی گفت: سارقان به همراه یک دستگاه موتور برق، یک دستگاه ادوات حفاری، تعدادی بیل و کلنگ و چراغ روشنایی دستگیر کردیم و پرونده در حال بررسی است.

 

زورگیران ترمینال غرب تهران دستگیر شدند

خبرگزاری مهر نوشت: رئیس کلانتری 209 پایانه مسافربری غرب تهران از شناسایی و دستگیری سه زورگیر در این ترمینال خبر داد. سرگرد محمود مالمیر گفت: روز گذشته یکی از مسافران به مأموران گشت انتظامی کلانتری 209 ترمینال غرب مراجعه کرد و اعلام داشت هنگام سوار شدن به اتوبوس سه مرد به وی حمله کرده و با عنوان اینکه من افغانی هستم به صورتم گاز اشک آور زده و از من زورگیری کردند. وی افزود: این مرد در توضیحاتش عنوان داشت که با کمک مردم موفق شده از دست زورگیران رهایی یابد ولی هر سه متهم موفق به فرار شده اند.
با توجه به حساسیت موضوع، اقدامات همه جانبه مأموران آغاز و ضمن تحت نظر قرار دادن نقاط مختلف پایانه مسافربری، اقدام به بررسی پیرامون محوطه پایانه کردند تا اینکه موفق شدند با همکاری مالباخته چهره یکی از زورگیران را که در همان محل پرسه می زد شناسایی کنند. با شناسایی یکی از متهمان مأموران برای دستگیری وی اقدام کرده و در فرصتی مناسب بدون درگیری موفق شدند وی را که امین نام داشت دستگیر و برای تحقیقات به کلانتری منتقل کنند، اما در میان راه مأموران موفق شدند هر دو همدست این فرد را که حسام و امیر نام داشتند، نیز با کمک مالباخته شناسایی و آنها را نیز دستگیر کنند.
مالمیر بیان داشت: با دستگیری همدستان این فرد، هر سه متهم به کلانتری منتقل و پس از روبارویی با شاکی از آنها بازجویی به عمل آمد که متهمان در اعترافات خود به زورگیری از مالباخته اشاره و عنوان داشتند که با پرسه زدن در محوطه پایانه از مسافرانی که از شهرستان می آمدند به بهانه های مختلف اخاذی و یا زورگیری می کردند.

 

واژگونی وانت نیسان مرگ سه نفر را رقم زد

ایسنا نوشت: معاون عملیات پلیس‌راه کشور از مرگ سه نفر بر اثر برخورد پراید با کامیون بنز خبر داد. سرهنگ صمد اسفندیاری با اعلام این خبر افزود: تصادف پراید و کامیون در کیلومتر 9 محور داران به الیگودرز سبب مرگ سه نفر و زخمی شدن دو تن دیگر در ساعت 16:15 روز گذشته شده است.
معاون عملیات پلیس‌راه کشور با اشاره به تصادف دیگری در استان ایلام اظهار کرد: واژگونی وانت نیسان در جاده روستایی لنگر در محور دره‌شهر به پلدختر سبب کشته‌شدن سه نفر و زخمی‌شدن یک تن دیگر شده است. به گفته اسفندیاری علت این حادثه که در ساعت 15 روز جمعه به وقوع پیوسته تخطی از سرعت مطمئنه از جانب راننده وانت‌نیسان اعلام شده است.

 

گاردان تراکتور عامل مرگ جوان 16 ساله شد

سایت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نوشت: بی احتیاطی جوان 16 ساله و گرفتار شدن وی در حادثه ای که گاردان یک دستگاه تراکتور عامل آن بود باعث مرگش شد.
ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 16:04 دقیقه روز گذشته با دریافت خبر رخداد این حادثه بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 44 را به محل حادثه در جاده اندیشه، زرنان بالا اعزام کرد. به گفته علیرضا غفوری فرمانده آتش نشانان، در جریان این حادثه که در یک دامداری رخ داد جوان 16 ساله ای که کاپشنش در گاردان تراکتور گیر کرده بود به علت چرخش دورانی میل گاردان دست و بالا تنه اش به داخل کشیده شده و گیر افتاده بود که آتش نشانان بی درنگ در همکاری و کمک به آتش نشانان شهر قدس با بکارگیری تجهیزات ایمنی و نجات پس از آزاد سازی گاردان تراکتور جوان گرفتار شده را بیرون آوردند و در اختیار امدادگران اورژانس قرار دادند و آنها هم با انجام معاینات لازم مرگ وی را تائید و اعلام کردند.

 

اعدام سه قاچاقچی مواد مخدر در اراک

ایسنا نوشت: سه قاچاقچی مواد مخدر در راستای اجرای حکم قضایی به اتهام خرید و فروش و حمل مواد مخدر و نگهداری حدود شش کیلوگرم هروئین و کراک در اراک به دار مجازات آویخته شدند. ‌متهم ردیف اول به جرم حمل و نگهداری هشتصدو سی گرم کراک در شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان دلیجان به اعدام محکوم شد. همچنین متهمان ردیف دوم و سوم نیز هر کدام به جرم مشارکت در حمل پنج کیلو و شصت و هفت گرم هروئین در شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی اراک به اعدام با دار محکوم شدند. حکم این افراد که به تایید دادستان کل کشور رسیده بود سرانجام در زندان مرکزی اراک اجرا شد و محکومان به دار مجازات آویخته شدند.

45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =