پیش‌بینی قیمت طلا و دلار/ رکوردشکنی‌ها ادامه‌دار خواهد بود

با گذشت چند روز از بالاگرفتن تنش‌ها در منطقه، طلا همچنان جایگاه‌ خود را به عنوان پناهگاه امن، حفظ کرده‌است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، درگیری‌ها در منطقه منجر به صعود طلا به قیمت ۲ هزار و ۴۰۰ دلار شد اما طولی نکشید که قیمت فلز زرد کمی اصلاح شد و بر روی ۲ هزار و ۳۸۰ دلار تثبیت شد؛ در همین حال، عقب نشینی بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده به فلز زرد کمک کرد تا خیز بردارد و با رشد قیمتی ۰.۴۵ درصدی به ۲ هزار و ۳۹۰ برسد.

تقاضا برای این دارایی امن در بحبوحه تشدید تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافت؛ در صورت ادامه‌دار بودن درگیری‌ها طلا می‌تواند رکوردها را یکی پس از دیگری بشکند؛ همسو با طلا قیمت نفت و ارزش دلار آمریکا نیز رشد چشمگیری را تجربه خواهند کرد.

پیش‌بینی قیمت طلا و دلار/ رکوردشکنی‌ها ادامه‌دار خواهد بود

طلا همواره به عنوان پوششی در برابر تورم ارزش خود را در دوره نااطمینانی اقتصادی حفظ می‌کند و با هجوم سرمایه‌گذاران به این بازار، حتی شاهد رشد بیشتر ارزش‌ها خواهد بود؛ از طرف دیگر دارایی‌های پرریسک‌تر مانند سهام با بی‌توجهی سرمایه‌گذاران و افت ارزش مواجه خواهند شد.

در روز جمعه، قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی به بالاترین حد خود، ۲ هزار و ۴۴۸ دلار و ۸۰ سنت رسید.

پیش‌بینی تحلیلگران حاکی از آن است که به دلیل افزایش تقاضای فیزیکی مداوم و جذابیت طلا به عنوان پوششی در برابر نااطمینانی‌های اقتصادی، رشد قیمت این فلز زرد ادامه‌دار باشد. تحلیلگران شرکت citi براین باورند که در بازه زمانی ۶ تا ۱۸ ماه آینده، قیمت طلا به ۳ هزار دلار در هر اونس خواهد رسید. بنابر گفته تحلیلگران کف قیمت طلا از حدود ۱۰۰۰ دلار به ۲۰۰۰ دلار در هر اونس افزایش یافته‌است.

روز جمعه، گلدمن ساکس از بازار طلا به عنوان "بازار گاوی تزلزل ناپذیر" یاد کرد و هدف قیمتی خود را برای فلز زرد را از ۲۳۰۰ دلار در هر اونس به ۲۷۰۰ دلار تا پایان سال اصلاح کرد.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1897572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =