۰ نفر
۲۶ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۹

عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران اعتقاد دارد حمایت های متعاصبانه از خودروسازهای داخلی کار را به جایی رسانده است که امروز از خودروی چینی به عنوان خودروی ملی رونمایی می شود.

مجیدرضا حریری عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران از بخشنامه اخیر بانک مرکزی که بر اساس آن ارز مورد نیاز واردات تأمین می شود انتقاد کرد و آن را مبهم دانست.

 او یادآور شد که این بخشنامه را چندین بار خوانده و مرور کرده است و در نهایت از ماهیت و فلسفه آن چیزی دستگیرش نشده است.

حریری همچنین به رونمایی شرکت خودروسازی سایپادیزل از یک خودروی سنگین به عنوان خودروی ملی اشاره کرد که چندی پیش مراسم آن برگزار شد. او گفت: این خودروی سنگین که برادرخوانده «هوو» و «فراز» است کاملا مونتاژ بوده و اصلا ملی نیست.به گفته وی، شرکت چینی سازنده اصلی این خودرو به طور رسمی نسبت به رونمایی از آن در ایران به عنوان خودروی ملی اعتراض کرده است.

عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران ادامه داد: حمایت های متعاصبانه از خودروسازهای داخلی کار را به جایی رسانده است که امروز از خودروی چینی به عنوان خودروی ملی رونمایی می شود.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    6 29
    اگر واقعا ملی شده باشد یعنی 100 درصد ساخت داخل شده باشد چه اشکالی دارد؟ مشکل اینجاست حتی اعلام نشده چند درصد ساخت داخل است
  • بدون نام US ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    32 0
    ببین ما چقدر تیز هستیم که از چینی ها کپی می زنیم
  • بابک IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    25 1
    خدا را شکر که اقلا شرکت چینی معترض شد و هویت ملی ایرانی خودرو مذکور را با اندکی ملاطفت مسئولین سایپا تائید نکرد.
  • امير IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    33 1
    متاسفانه ايشان در مورد خودروي رونمايي شده توسط سايپا ديزل در حدود دو سال پيش درست ميگويند. متاسفانه بايد گفت كه در موارد ديگري هم وضعيت خيلي بهتر نيست. پروژه X100 همان پرايد است و پروژه S81 يا همان تيبا،‌پرايد منطبق شده با ريو است. پژو 207 هم همان طرح شكست خورده فرنسوي‌ها در برزيل به نام 206i است. سمند هم به همين ترتيب. خودرويي را تغيير مي‌دهند و به اسم خودروي جديد و يا ملي به خورد مردم مي‌دهند. هيچ كس هم نيست كه سوال كند آيا حمايت از خودروسازي ملي يعني حمايت از مونتاژ كار يا حمايت از طراحي و توليد ملي؟ اين موضوع مدتي است فراموش شده است و دو خودروسازي اصلي به همراه خودروسازي كوچك همگي گوي سبقت را براي مونتاژ كار شدن و فراموشي آنچه كه در حدود 20 سال بدست ما رسيده است، از يكديگر مي‌ربايند.
  • سيامک IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    33 1
    اقا تورو خدا يه نگاه تو خيابون به دور بر تون بکنيد؟خيابان پره از پژو(د رمدلهای مختلف قديمي)و پرايد(در مدلهای مختلف و از رده خارج)!چرا ما نبايد خودرو های باکيفيت،ايمن،شيک کم مصرف،پاک سوز و ارزان رو مثل همه کشورهای ديگه بتونيم بخريم؟چطور بنزين به قيمت فوب خليج فارس!؟خودرو(فرقون داخلي)به قيمت جمهوری اسلامي؟
  • بدون نام IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    15 2
    اگه همين طور در كپي محصولات چيني خوب عمل كنيم . به زودي جاي چين رو در اقتصاد دنيا مي گيريم
  • ایرانی 1390 مدل چین IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
    8 1
    آقا اینا جیب ما رو دارن خالی می کنن جای چینو می گیریم چیه تمام دنیا با این دو تا شرکت فرقون درست کن دست به یکی کردن تا 2000 سال دیگه ما رنگ خودرو ملی با کیفیت رو نبینیم... خدا نکنه روزی برسه ما مجسمه L90 رو بسازیم بهش افتخار کنیم بگیم(( مونتاژی که بی ریخت بود اما خدا بیامرز با کیفیت بود))